Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Poging tot diefstal

vragen over de T5
Plaats reactie
Jeepstar
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 sep 2008, 18:44

Poging tot diefstal

Bericht door Jeepstar »

Gisterochtend tot mijn verbazing mijn bestuurders deurslot en mijn contactslot totaal verdwenen. Gelukkig werkte de startonderbreker en hebben ze mijn Bus niet mee kunnen nemen. Dit is in de buurt van Bleiswijk gebeurt dus daar extra oppassen
Makking
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 mar 2008, 19:31

Re: Poging tot diefstal

Bericht door Makking »

Ik word er echt helemaal niet goed van!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hier ook in Nieuwegein.......om de haverklap worden ze gestolen.
2 Weken terug word ik stomtoevallig om 02.00 uur wakker, hoor een harde klap en een alarm.
Meestal reageer je er niet op, maar ik denk: toch ff beneden kijken.
En ja hoor, ik was vergeten m'n radio eruit te halen, dus dat wilde 2 gastjes op een scooter even voor me doen.
Rechter raam eruit, deurpaneel aan de binnenkant beschadigd, deur aan de buitenkant beschadigd en de hele bus vol glas.
Een dag niet kunnen werken en weer lappen voor het eigen risico!!!!!!!
Als klap op de vuurpijl sta ik midden in de nacht voor dat stelletje t*****lijers ook de straat nog eens te vegen.
Ophangen aan de hoogste boom die gasten!!!!

Misschien vastzetten in Peru, dan leren ze het misschien!!
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: Poging tot diefstal

Bericht door Kobus »

De schadebehandelaar die de diefstal van mijn bus afhandelde zei dat een mechanische beveiliging (stuur- of pookbeugel o.i.d.) de enige remedie is. De dieven zien dan dat het langer dan 2 minuten gaat duren en zoeken liever een andere op.
Goeie tip van de beste man: kijk of je bus idd op slot gaat als je 'm met de afstandbediening op slot zet. Dieven hebben nl. een apparaatje dat dat signaal kan verstoren; jij loopt weg en denkt dat ie op slot staat, maar dat staat ie dus niet!!
Nog een goeie tip: zorg dat je een aparte verzekering hebt voor de spullen die in je bus liggen. Ik kreeg € 1000 minder dan er in lag....
stop the rat race
Makking
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 mar 2008, 19:31

Re: Poging tot diefstal

Bericht door Makking »

Ik heb speciaal een verzekering voor de goederen die erin liggen. (verzekering goederen eigen vervoer ofzoiets).
Alleen dekt deze verzekering nauwelijks niets, omdat de inbraak 's nachts heeft plaatsgevonden.
En de spullen zijn 's nachts wel te verzekeren, maar daar is de premie dan ook naar.
Gebruikersavatar
Viking64
Berichten: 293
Lid geworden op: 29 dec 2008, 19:39
Locatie: Castellum aan den Rijn
Contacteer:

Re: Poging tot diefstal

Bericht door Viking64 »

En dan speelt de leeftijd van het materiaal (gereedschap) nog mee...
Ik heb mijn verzekering voor gereedschap en andere zaken opgezegd.
Bij navraag krijg je voor je gereedschap zo weinig terug dat dat niet opweegt tegen de verzekeringspremie.
Kan me wel voorstellen als je het hele Festo assortiment in je auto heb liggen het dan anders is... maar ook dan, is het een paar jaar oud kan je fluiten naar de munten...
Als ik niet met m'n T6 rij, zit ik op een van m'n BMW motoren :)
hisolid
Berichten: 80
Lid geworden op: 14 jan 2008, 15:25

Re: Poging tot diefstal

Bericht door hisolid »

festool is bij festool zelf verzekerd voor 3 jaar, mits je registreert en met een eigen risico van 50,= per onderdeel...
kijk maar op de site, toolsforprofit heet 't geloof ik
Gebruikersavatar
Viking64
Berichten: 293
Lid geworden op: 29 dec 2008, 19:39
Locatie: Castellum aan den Rijn
Contacteer:

Re: Poging tot diefstal

Bericht door Viking64 »

Ben geen houtwurm, dus ook geen Festo in mijn bus :jumpklap
Als ik niet met m'n T6 rij, zit ik op een van m'n BMW motoren :)
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Poging tot diefstal

Bericht door alfagek »

hisolid schreef:festool is bij festool zelf verzekerd voor 3 jaar, mits je registreert en met een eigen risico van 50,= per onderdeel...
kijk maar op de site, toolsforprofit heet 't geloof ik
Ik ga niet elke 3 jaar nieuwe machines kopen om festo te spekken :bonk

Jij wel soms ?

Heb ook een gereedschapsverzekering maar weet niet of ik het wel hou, je krijgt een dagwaarde terwijl je gereeschap nog goed is voor het werk.

gr,
Bob.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
Plaats reactie