Hallo allemaal,
Graag jullie tips over het volgende:
Het schijnt tot een bepaald bouwjaar mogelijk te zijn, om een Multivan zonder hefdak toch op camperkenteken te rijden.
Dit zou voor mij een ideale oplossing zijn, want voor mijn eigen bedrijf, reis ik regelmatig als verhalenverteller samen met een pianiste en piano en andere apparatuur door het land (ruime laadruimte nodig!), maar ook wil ik met mijn gezin op pad (vakantie etc.) kunnen.
Een gewone T4 DC is net te kort om piano incl. uitklapbare oprijplaat kwijt te kunnen. Een DC met lange wielbasis is (voor mij) te lang om overal goed te kunnen parkeren. In een enkele cabine kom ik één zitplaats te kort (bij gebruik bijrijdersbankje). Een Multivan is voor mij ideaal, maar op geel kenteken wel erg duur rijden..... Met een hefdak erop (camperkenteken) wordt de bus wel weer beter betaalbaar (qua MRB), maar weer te hoog voor veel parkeergarages, waar ik regelmatig in moet....
Nu zie ik ik heel af en toe een advertentie van een Multivan op kamperkenteken zonder hefdak, wat voor mij helemaal ideaal zou zijn. Ik heb echter geen idee hoe dat precies zit, t/m welk bouwjaar/registratiejaar is dat mogelijk? En hoe zit dat als ik een "Multivan mit WoMo-zulassung" uit Duitsland van een dergelijk bouwjaar zou importeren, welke inrichtingseisen gelden er dan?
Graag jullie tips, advies, ideeen, verwijzingen!
Groet,
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Multivan op camperkenteken zonder hefdak
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Er zijn nogal wat P-garages (vooral bij kantoorpanden) die niet hoger zijn dan 1,95 of zelfs 1,90. Met m'n huidige Peugeot Expert van 1.94 hoog gaat dat net (een beetje smokkelen, de 'waarschuwingsbalk' schampt bij de 1.90m. net de achterkant van m'n dak bij 't inrijden). Maar hoger moet 't echt niet wezen....heartbeat schreef:Waarom ben je tehoog voor een parkeerplaats met een camper ik heb een camper met poptop dak origineel vw california en ben niet hoger dan 199 cm
Aangezien de standaard T4 (heb er een tijd één gereden, met spijt afscheid genomen....) even hoog is, kan ik daarmee uit de voeten, mits niet hoger door hefdak, vandaar.
Groet,
Harro
- guust-flater
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 09:47
- Locatie: spijkenisse
Harro let wel op dat de inrichtingseisen van de belastingdienst om voor een kwarttarief in aanmerking te komen niet precies dezelfde zijn als de RDW hanteerd voor een camperkenteken.
Het is dus niet automatisch zo dat alle camperkentekens in aanmerking komen voor het kwarttarief.
Het kwarttarief moet je altijd zelf aanvragen. Accepteren ze dat heb je geluk, moet je met de auto langskomen en heb je geen hefdak heb je toch een probleem.
Het is dus niet automatisch zo dat alle camperkentekens in aanmerking komen voor het kwarttarief.
Het kwarttarief moet je altijd zelf aanvragen. Accepteren ze dat heb je geluk, moet je met de auto langskomen en heb je geen hefdak heb je toch een probleem.