Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Kosten bumpers spuiten

vragen over de T5
Plaats reactie
Bartacus0001
Berichten: 57
Lid geworden op: 01 jun 2008, 14:45

Kosten bumpers spuiten

Bericht door Bartacus0001 »

Hallo,

Ik ben zojuist een bedrijf gestart en ben op zoek naar een T5 enkelcabine in de kleur wit. Die zijn er zat zo te zien. Ik heb zo'n € 10.000 te besteden en een bus met een ton op de teller is geen probleem. In eerste instantie zoek ik een 1.9 TDI.

Wat ik zou willen weten is wat het kost om de bumpers in de kleur van de carosserie te laten spuiten. Ik vind een witte bus met witte bumpers wel erg veel mooier dan de standaard ongespoten kleur.

Wie kan me een indicatie geven? Kunnen de standaard bumpers gespoten worden of moeten die vervangen worden voor overspuitbare bumpers?
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: Kosten bumpers spuiten

Bericht door emil »

hoi
ik heb ook een t5 ook wit
als je op marktplaats oplet dan zijn er nog wel eens
multivan bumpers te koop soms zelfs in de goede kleur
ik heb zelf net een paar bumpers gekocht en gemonteerd en dat
lijkt echt super dan is een witte bus ook mooi
de standaard bumper overspuiten kan volgens mij wel maar volgens mij krijg je
er zelden garantie op dat als de verf na een jaar begint af te bladeren je niet terug hoeft
te gaan naar de spuiter dit omdat het kunststof niet echt geschikt is om te spuiten
maar een andere (standaard bumper) kost ook bijna niets op marktplaats
de mijne (oude) staan er ook op voor 75 tot 100 euro mag de voor en achter bumper weg (samen)
en dat is een redelijke prijs
wat betreft die 1.9 , ik heb een 130 pk en rij bijna altijd leeg en dan is een 130 pk heerlijk
maar als je regelmatig met redelijk vracht rijd houd een 1.9 niet over ,er zijn er natuurlijk vele
die met een 1.9 met volle tevredenheid onderweg zijn, dus het kan natuurlijk wel\
veel sucses met je keuze
Bartacus0001
Berichten: 57
Lid geworden op: 01 jun 2008, 14:45

Re: Kosten bumpers spuiten

Bericht door Bartacus0001 »

Bedankt voor je reactie en tips!

Voorwat betreft die 1.9 TDi, ik zal daar nooit echt zware zaken mee vervoeren en heb eigenlijk alleen de lengte nodig. Op dit moment heb ik ook nog een 174 PK T5 California waar ik privé mee kan rijden. Dus met de pk's zit het wel goed, voorlopig....

Ik hoef niet echt een snel "werkpaard" maar zou het wel leuk vinden als 'ie een beetje uitziet als een "luxe paard" .... :driveT5
Jibb
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 mei 2009, 14:28

Re: Kosten bumpers spuiten

Bericht door Jibb »

Als je de bumpers 'wit' laat spuiten ben je ongeveer € 600 tot € 700 kwijt excl. montage is mij gebleken vorig jaar. Heb het via via 'zwart' laten doen en was uiteindelijk incl. spiegelkappen in kleur en montage € 380 kwijt.

De voorbumper heb ik een gespoten model voor gekocht en deze over laten spuiten in de juiste kleur. De achterbumper heb ik de grijze van mijn bus gehaald en deze laten spuiten. Vooralsnog ziet alles er na 1 jaar nog keurig en zonder barstjes uit.

Overigens is het kunststof van de grijze bumpers niet meer/ of minder geschikt om te spuiten dan bumpers welke af fabriek in kleur zijn gespoten. De behandeling vooraf is echter zeer belangrijk.
Plaats reactie