Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ervaringen met kenwood dnx-7260bt & audio system

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

ervaringen met kenwood dnx-7260bt & audio system

Bericht door raymondo »

Over enkele weken krijg ik eindelijk me nieuwe t5. Nu heb ik een audio systeem laten samen stellen.. Maar krijg van me reguliere leverancier wat commentaar over de combinatie/prijs.
( ik moet via de dealer laten inbouwen om alles in de aankoopnota te krijgen. mocht geen inbouwstation aanwijzen)
En ook over de werking van de tv tuner. Ik snap dat iedere bedrijf zijn eigen mening heeft... dus vandaar dat ik het hier vraag.. zodat ik nog wat kabn wijzigen..

het gaat om een kenwood dnx 7260bt mulitmedia navigatie met een kenwood ktc d 500e tv tuner.

alpine tme m 780 + 780 em schermen in de kopsteunen.
En subwoofer speakers en versterker van audio system..
ook komt er een akoestsche demping in de deuren..

Ik heb de prijzen op internet vergeleken en daar kan ik niks van zeggen... Maar kreeg wat commentaar over Audiosystem.... en dat de een tuner van kenwood niet zo goed zo werken.. Leek mij juist handig deze te nemen van het zelfde merk ivm de 1 afstandbediening

Ze moeten nog met inbouwen beginnen... dus evenutele tips zijn welkom..
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: ervaringen met kenwood dnx-7260bt & audio system

Bericht door Donald4Motion »

Audiosystem heeft spullen met een erg goede prijs/kwaliteit ratio.

Beetje raar dat je :winter geen inbouwstation kan aanwijzen
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: ervaringen met kenwood dnx-7260bt & audio system

Bericht door raymondo »

ik ken persoonlijk audiosystem niet.... de tijd dat ik me wel bezig hield met dat soort spul... is dik 10 12 jaar terug... toen was het Lanzar , Mtx, Rockford en dat soort spul wat je moest hebben.... vandaar dat ik effe informeer...

En dat ik niet zelf mag uitzoeken. Volgens de dealer... als hun het laten inbouwen bij een ander inbuwstation als hun eigen.. dan geven ze geen garantie op de rest van de electonica...

Er komt ook camera en klasse 3alarm op..

Het inbouwstation waar we komen met onze andere 10 autos, geven natuurlijk graag wat meer voor hetzelfde geld als via de volkswagen...maar dan wint de volkswagen niks.... heb ze 10% provisie geboden op de prijs die ik zelf moet betalen. Als winst voor hun... toch mocht het niet

Helaas...
tom
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:20

Re: ervaringen met kenwood dnx-7260bt & audio system

Bericht door tom »

Hallo daar,

Nou ik kan zeggen dat het een super toestel is, heb geen ervaring met de tv tuner. Ik zou wel als ik jou was van kenwood gelijk de achteruitrijcamera erbij bestellen. Dit is echt een aanwinst en werkt supe op dit toestel. Weet zeker dat je er veel plezir van zult hebben is echt een toppertje van kenwood.

Groet

Tom ww199
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: ervaringen met kenwood dnx-7260bt & audio system

Bericht door Donald4Motion »

Kijk ook eens op http://forum.showyoursound.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: ervaringen met kenwood dnx-7260bt & audio system

Bericht door raymondo »

camera komt er ook in....carvision e serie.. in de deurgreep..... zegt me verder niks maar ... heb wil gezegd dat die vooral inhet donker ook moet functioneren...


effe een ander vraagje.. is het ook mogelijk met de kenwood beelden op de nemen? der zit een harde schijf in.... kom een paar keer per jaar in roemenie.. en maak er altijd van alles mee...... wil deze zomer ook direct gaan.. en graag eens bepaalde stukken van de rit op nemen.. dus vroeg me af of ik met de kenwood en een gescvhikte camera zou kunnen op nemen.. beetje weg misbrukers idee.....;-)
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: ervaringen met kenwood dnx-7260bt & audio system

Bericht door Inbouwer »

Niet de TV tuner van Kenwood nemen, daar krijg je spijt van.
Ik zou een andere TV tuner er op aansluiten, neem b.v. een Car TV van Hirschmann.

Groetjes en succes.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: ervaringen met kenwood dnx-7260bt & audio system

Bericht door raymondo »

deze reactie hoorde ik dus ook.. en ook dat ik beter de hirschmann kan nemen........

kun je svp nader uitleggen wat het probleem met de kenwood is?
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: ervaringen met kenwood dnx-7260bt & audio system

Bericht door Inbouwer »

raymondo schreef:deze reactie hoorde ik dus ook.. en ook dat ik beter de hirschmann kan nemen........

kun je svp nader uitleggen wat het probleem met de kenwood is?
In de brochure lijkt dit een mooie oplossing, maar mijn leverancier heeft al zoveel problemen en klachten gehad dat hij en wij onze handen er niet meer aan branden.
:ikrij
Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jan 2010, 21:32

Re: ervaringen met kenwood dnx-7260bt & audio system

Bericht door Jurjen »

Mijn voorkeur had het zusje zonder navigatie DD8026bt, daar ben ik - na de firmware upgrade - redelijk tevreden mee.
+ Hij werkt goed
+ ziet er prachtig uit
+ mooi video beeld

- reageert traag op commando's
- matige menu structuur, het zoeken van contactpersonen in het telefoonboek of liedjes op de ipod gaat erg klunzig, alleen een eerste letter ingeven en dan maar scrollen en hopen dat je wat tegenkomt, is rijdend vrijwel niet te doen.

Heb je ook gekeken naar de Kenwood CMOS300 cam? Compleet met geleide lijntjes die je zelf kan instellen en 4 verschillende beelden, waaronder een splitscreen waarin de linker helft links kijkt en de rechter helft naar rechts. Wanneer je achteruit uitparkeert kan je met je cam de straat in kijken terwijl je cabine nog tussen 2 busjes of muren zit.

Waarom zonder navigatie? --> De nieuwe Tomtom met live/hd traffic is een VEEL! beter systeem en is nog goedkoper ook :wjw
nr 355, 132kW DSG, 4Motion kwb in Olympic Blue
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: ervaringen met kenwood dnx-7260bt & audio system

Bericht door raymondo »

jurjen gebruik je deze cam zelf ook???? zo ja heb je er foto van om te zien hoe deze is gemonteerd?
Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jan 2010, 21:32

Re: ervaringen met kenwood dnx-7260bt & audio system

Bericht door Jurjen »

raymondo schreef:jurjen gebruik je deze cam zelf ook???? zo ja heb je er foto van om te zien hoe deze is gemonteerd?
Raymondo, deze cam gebruik ik inderdaad, hij leeft helemaal rechts onder de handgreep/kentekenverlichtingskap op de achterdeur. Zo veel mogelijk in het midden van de auto dus. Volgens mij heeft JM Hifi m met thermo-lijm op het vlakke stukje plastic geplakt.
cam in de cirkel, even geimproviseerd plaatje
cam in de cirkel, even geimproviseerd plaatje
cmos300cam1.jpg (44.24 KiB) 1462 keer bekeken
nr 355, 132kW DSG, 4Motion kwb in Olympic Blue
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: ervaringen met kenwood dnx-7260bt & audio system

Bericht door raymondo »

hartstikke bedank al hem eens doormailen naar het inbouw station.. had vandaag gebeld. en hun zeiden id dat het lastig is om een opbouw camera te monteren..... hoe doet deze het in het donker?? dat is voor mij nameliojk wel belangrijk als ik dan toch een camera neem...
Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jan 2010, 21:32

Re: ervaringen met kenwood dnx-7260bt & audio system

Bericht door Jurjen »

raymondo schreef:hoe doet deze het in het donker??
prima, de achteruitrijlichten zijn ruimschoots voldoende voor een prima beeld.
nr 355, 132kW DSG, 4Motion kwb in Olympic Blue
Plaats reactie