Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

misterieus probleem

vragen over de T4
marit
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 jul 2009, 14:26

misterieus probleem

Bericht door marit »

HELP! :muur :muur :muur :muur :muur

Mijn T4 heeft een accu probleem. Nu na 3 maal een nieuwe accu te hebben aageschaft heb ik 'm toch maar eens laten nakijken en wat blijkt, hij zou moeten opladen maar loopt desondanks, binnen een week stilstaan, leeg.

De dynamo geeft voldoende af (volgens de monteur) om de accu op te moeten laden maar op een of andere mysterieuze wijze is het elke keer raak.

Wie kan mij helpen :werkaanT4 (tegen betaling) om dit euvel op te lossen.

Achteraf heb ik er al jaren last van en in de winter meer dan in de zomer maar ik heb het idee dat het met extreme weersomstandigheden te maken heeft. Heel warm (zoals nu) en sneeuw tempraturen.

Ik woon in de buurt van Utrecht en hoop dat er iemand is die mij kan helpen????


Greetz
Marit
Sven_Stoffelen
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2008, 16:18
Locatie: ittervoort

Re: misterieus probleem

Bericht door Sven_Stoffelen »

Laten we beginnen met de vraag, heb je nog extra accesoires aangesloten? En wat voor T4 is het?

gr sven
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: misterieus probleem

Bericht door pluuke »

Klinkt alsof er een (ongewenste) verbruiker aan hangt die de accu leegtrekt.
Je zou eens de stroom kunnen meten als het contact uit is, dan mag er net een stroompje lopen van het klokje,
andere verbruikers zijn er niet (als het goed is). Dus een ruststroom van enkele milliampères als het goed is.
Of heb je misschien een alarm ?
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Re: misterieus probleem

Bericht door koekie520 »

Ik heb onlangs nog bij iemand zoiets gezocht en we waren uitgekomen bij de aansteker.
Gebruikersavatar
guust-flater
Berichten: 126
Lid geworden op: 13 jan 2007, 09:47
Locatie: spijkenisse

Re: misterieus probleem

Bericht door guust-flater »

Heb het wel eens gehad dat de binnenverlichting bleef branden.
Check ook dashboardkastje en zonneklepspiegel!
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: misterieus probleem

Bericht door René »

Of de radio, die wil ook wel eens stiekum de accu leeg drinken.

René
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: misterieus probleem

Bericht door SCOTT »

Radio met Bluetooth? die blijve gebruiken namelijk
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: misterieus probleem

Bericht door Roger B. (11)61 »

SCOTT schreef:Radio met Bluetooth? die blijve gebruiken namelijk
en waarom zou een radio met BT meer rustverbruik hebben dan enig andere radio? dat BT hoort in elk geval uit te gaan als je het contact afzet (en dan verbreekt ie ook de verbinding met de telefoon)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: misterieus probleem

Bericht door SCOTT »

Roger B. (11)61 schreef:
SCOTT schreef:Radio met Bluetooth? die blijve gebruiken namelijk
en waarom zou een radio met BT meer rustverbruik hebben dan enig andere radio? dat BT hoort in elk geval uit te gaan als je het contact afzet (en dan verbreekt ie ook de verbinding met de telefoon)

Ja dat dacht ik ook toen ik mn bus kocht...Radio viel uit als de sleutel uit het contact ging dus dat is goed, en na een week stilstaan (had bedrijfswagen toen) batterie plat...
Ik gebruik dat toch niet (bluetooth), dus andere radio erin, en niet meer aan de hand gehad.

Achteraf heb ik nog eens mn huidige radio anders aangesloten, omdat ik nu kan luistere zonder sleutel in contact (als ik aant vissen ben..)
En achteraf maar andere batterijen gestoken (prefentief).
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: misterieus probleem

Bericht door Roger B. (11)61 »

kan ook dat er in je radio iets iet goed zat dus, lijkt me zeer zeker geen normale eigenschap voor zo'n radio
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: misterieus probleem

Bericht door SCOTT »

Roger B. (11)61 schreef:kan ook dat er in je radio iets iet goed zat dus, lijkt me zeer zeker geen normale eigenschap voor zo'n radio
Ja, dat dacht ik dus ook. En die radio heb ik dan maar terug verkocht aan de verkoper van mn bus. Nadat ik hem vertelde dat ik nieuwe radio had gekocht, wou hij die graag terug hebben.

De radio die erin zat was er eentje van het merk AEG (in mn ogen sterk in elektrische huishoudtoestellen) maar niet goed voor een auto-radio. Ik heb er dan een radio van Alphine ingeplaatst. Dag en nacht verschil qua soundkwaliteit. En op de koop toe heb ik nu dezelfde kleuren verlichting op de autoradio als mn dashbord (beetje rekening mee gehouden bij de aankoop).
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: misterieus probleem

Bericht door Harry62 »

Een beetje monteur zet dan toch even een ampere meter tussen de accupool en de losgemaakte accuklem.
Aan de hand van die meting kun je stuk voor stuk de zekeringen er uithalen en kijken welke het meeste wegtrekt.
Dit is een karweitje van 10 minuten en vaak heel effectief.
Minder als een 0,05 ampere is niet verontrustend.

Zit er op één van de zekeringen een grote verbruiker kun je die zekering er eens uitlaten totdat je de :driveT4 weer nodig bent.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: misterieus probleem

Bericht door SCOTT »

Harry62 schreef:Een beetje monteur zet dan toch even een ampere meter tussen de accupool en de losgemaakte accuklem.
Aan de hand van die meting kun je stuk voor stuk de zekeringen er uithalen en kijken welke het meeste wegtrekt.
Dit is een karweitje van 10 minuten en vaak heel effectief.
Minder als een 0,05 ampere is niet verontrustend.

Zit er op één van de zekeringen een grote verbruiker kun je die zekering er eens uitlaten totdat je de :driveT4 weer nodig bent.

Is toen ook gebeurd en getest :toppie
Daarmee dat ik wist dat het die radio was
En het beste is dat marit dit ook doet of laat doen voor zo snel mogelijk van het probleem geholpen te zijn ..
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: misterieus probleem

Bericht door Roger B. (11)61 »

maar van een lekstroom die in een week je accu leeg trekt gaat niet 1.2.3. je accu naar zijn grootje....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: misterieus probleem

Bericht door Harry62 »

Roger B. (11)61 schreef:maar van een lekstroom die in een week je accu leeg trekt gaat niet 1.2.3. je accu naar zijn grootje....
Wel als je dat een paar keer overkomt.
Trek je de hele accu leeg heb je kans op dat je platen krom trekken en binnenin sluiting maken.
Gaat het vermogen van je accu hard achteruit.
Kan zelfs een cel compleet uitschakelen en dan heb je nog maar 10 volt
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Plaats reactie