Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Toch erkenning problemen T5

vragen over de T5
Plaats reactie
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Toch erkenning problemen T5

Bericht door alfagek »

Heb sinds de aankoop van mijn T5 toch wel veel elektrische storingen.

Vaak in noodloop en is al is naar dealer geweest in Nieuwegein maar niet na tervredenheid geholpen.

Storing bleef terug komen, enige wat ze dan zeggen is weer een afspraak maken ( alsof ik niets anders tedoen heb)

Is ook al is wat voor vernieuwd.

Kost mij veel teveel tijd en geld en dat word niet vergoed.

Nu mijn auto naar garage in blokker gebracht en deze heeft de storing goed begrepen en uitgelezen, alle storingen hingen aan elkaar samen
en duid tot een probleem met de turbo.( al is vaker gelezen op dit forum, en aangegeven aan garage)

Dus waarschijnlijk geheel nieuwe turbo erin, alleen is mijn bus pas na het weekend klaar, ( gelukkige heb ik nu vakantie)

Ik hou jullie op de hoogte, aangezien mijn probleem niet opzich staat gelezen op dit forum.

Gr,
Bob.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Toch erkenning problemen T5

Bericht door Roger B. (11)61 »

kortom als je bij een andere dealer was gegaan had je wellicht maar één keer je bus hoeven wegbrengen......

oke, het zou niet stuk mogen zijn/gaan, maar de echte ongemakken zijn dus geen VW-probleem maar een incompetente-dealer-probleem (waarbij ik een of enkele personeelsleden bij de dealer gewoon zie als "de dealer")

heb het zelf in 2004 ook gehad...spiegels klapten vaak niet in van de T5....hier op het forum kwam naar voren dat bij een dealer ergens in het land de stuureenheid vervangen was en daarmee het probleem verholpen..... dealer op deze site en de oplossing voor mijn probleem gewezen en dat hebben ze toen ook aangenomen en inderdaad de module vervangen...problem solved...

Ik snap best dat problemen aan een relatief nieuw model en zeker dan bij een optie als elektrisch inklapbare spiegels erg lastig zijn voor een dealer (auto's zijn vaak maanden op de markt voor alle documentatie bij de dealer binnen komt....) maar als een dealerorganisatie dan niet arrogant is en tips van de klant en anderen aanneemt scheelt dat vaak een boel tijd en geld.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Toch erkenning problemen T5

Bericht door alfagek »

Roger B. (11)61 schreef:kortom als je bij een andere dealer was gegaan had je wellicht maar één keer je bus hoeven wegbrengen......

oke, het zou niet stuk mogen zijn/gaan, maar de echte ongemakken zijn dus geen VW-probleem maar een incompetente-dealer-probleem (waarbij ik een of enkele personeelsleden bij de dealer gewoon zie als "de dealer")

heb het zelf in 2004 ook gehad...spiegels klapten vaak niet in van de T5....hier op het forum kwam naar voren dat bij een dealer ergens in het land de stuureenheid vervangen was en daarmee het probleem verholpen..... dealer op deze site en de oplossing voor mijn probleem gewezen en dat hebben ze toen ook aangenomen en inderdaad de module vervangen...problem solved...

Ik snap best dat problemen aan een relatief nieuw model en zeker dan bij een optie als elektrisch inklapbare spiegels erg lastig zijn voor een dealer (auto's zijn vaak maanden op de markt voor alle documentatie bij de dealer binnen komt....) maar als een dealerorganisatie dan niet arrogant is en tips van de klant en anderen aanneemt scheelt dat vaak een boel tijd en geld.

Je mag toch aannemen dat eigenlijk alle bestaande en jarenlange VW dealers weten hoe en wat met een klacht om te gaan, Niet dus in dit geval.

Ook mijn elektrische spiegel is binnen een halfjaar kapot gegaan en laten repareren bij de dealer in Nieuwegein.
Ik moest ze tenslotte vertellen hoe en wat ze de storing moesten gaan zoeken, klopt toch ook niet.
( nadeel in dit geval voor hun dat ik weet hoe je elektronische storingen moet lokaliseren)

De kleine garage die werkzaamheden onder garantie doet is in Blokker en die begreep mijn probleem en zorgt dat het nu goed komt.
Kijk kleine garages hebben gewoon minder arugantie en gaan ervoor om klant naar tevredenheid te helpen.

In deze tijd zullen grote garages met deze houding het echt gaan verliezen van kleine die nog hart voor de klant hebben, en waar je GEEN nummer bent.

gr,
Bob.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Toch erkenning problemen T5

Bericht door Jeroen T5 204 »

Bij mijn dealer waar ik een vermogen uitgegeven heb om een bus te kopen werd ik arrogant behandeld.
Je bent over het algemeen beter af bij een plaatselijke kleine garage.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Toch erkenning problemen T5

Bericht door alfagek »

Jeroen T5 204 schreef:Bij mijn dealer waar ik een vermogen uitgegeven heb om een bus te kopen werd ik arrogant behandeld.
Je bent over het algemeen beter af bij een plaatselijke kleine garage.
Klopt, alleen enige probleem is dat deze kleine dealers wel naar de grote moeten i.v.m. garantie gevallen.

Zo ook bij de garage waar mijn bus nu staat.

Alleen onderling tussen garages gaat het wat makkelijker dan als particulier :bonk

Maarja van aleen garantie gevallen kunnen de grote niet blijven bestaan

Gr,
Bob.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Toch erkenning problemen T5

Bericht door Jeroen T5 204 »

De garage waar ik mijn bus in onderhoud heb doet zaken met een dealer in Duitsland. Het schijnt daar veel gemoedelijker te gaan.
Ook zijn ze daar wat meer bereid om wat voor je uit te zoeken en geen gezeur met garanties.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Toch erkenning problemen T5

Bericht door alfagek »

Even een update,
Bij de garage hebben ze inderdaad de storing kunnen uitlezen en deze dus niet gereset omdat hij naar de grote dealer ging i.v.m. garantie geval.

Maar bij de grote dealer hebben ze deze wel gereset en nu kijken ze doormidel van rijden op de weg wanneer deze storing weer terug komt.

Heb al vermeld dat ik daar niet echt blij mee ben, aangezien er geen vast patroon in zit wanneer de storing zich voordoet.

Het is dus toch niet zomaar een andere turbo plaatsen wat ze in begin wel vermeld hadden.

Wel is er al andere automaat software geplaatst, omdat deze niet lekker meer schakelde.

We wachten wel af, als ik deze week mijn bus maar weer terug heb.

Moet volgende week namelijk weer werken.

Gr,
Bob.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
Plaats reactie