Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

standkachel achteraf inbouwen

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

standkachel achteraf inbouwen

Bericht door raymondo »

ik heb een klein beetje spijt dat ik op mijn t5 geen standkachel heb laten inbouwen. dit lijkt mij ideaal voor deze kouwe dagen als ik om half 6 opsta en ga werken. ook hebben we regelmatig pauze in de auto en dan is het laten lopen van de motor zonde. wie weet waar ik dit goed achteraf kan laten inbouwen en wat ongeveer de kosten zijn. en is dit ook op een afstandbediening te regelen? groetjes :T54LIFE
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Bericht door painter »

Gewoon even bij Webasto informeren, en inderdaad is het ideaal.

http://www.webasto.nl/home/nl/homepage.html
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Satnoot
Berichten: 64
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:27

Bericht door Satnoot »

Het gaat erop vooruit met je Paint. Al een bootje op de ligplaats gekocht!!
popeye
Berichten: 115
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:01

Re: standkachel achteraf inbouwen

Bericht door popeye »

raymondo schreef:ik heb een klein beetje spijt dat ik op mijn t5 geen standkachel heb laten inbouwen. dit lijkt mij ideaal voor deze kouwe dagen als ik om half 6 opsta en ga werken. ook hebben we regelmatig pauze in de auto en dan is het laten lopen van de motor zonde. wie weet waar ik dit goed achteraf kan laten inbouwen en wat ongeveer de kosten zijn. en is dit ook op een afstandbediening te regelen? groetjes :T54LIFE
Waar woon je?? Ik ken iemand die prive ook inbouwt ,de mijne is ook achteraf ingebouwd en heb altijd voor weinig brandstof de auto warm.
wie goed doet , goed ontmoet!
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

popeye

Bericht door raymondo »

ik woon in zevenaar... das in de buurt van arnhem..
Gebruikersavatar
Evert-Jan (T5 180)
Berichten: 299
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:55
Locatie: Gelderland

Bericht door Evert-Jan (T5 180) »

Hoi Raimondo,

Ik heb in mijn vorige bus, een Hyundai H200, ook achteraf een standkachel laten inbouwen. dit heb ik laten doen bij Dera Arnhem BV Vlamoven 29A Arnhem 026- 36 20 311 Het is in die bus keurig onder de pasagiers stoel gebouwd, ik had toen wel de goedkoopste uitvoeing. Deze moest worden aangezet met een draaiknop welke op het daschboard was gemonteerd. De bus was erg snel warm te krijgen.
Evert-Jan (voorheen T5 180)
kochise58
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:17
Locatie: Heesch

Bericht door kochise58 »

Informeer eens bij Bennie de Vries te Enschede. Heeft bij mij een Eberspächer standkachel ingebouwd. Ik heb er een afstandsbediening bij én ik kan hem bijv. de avond van te voren instellen, zodat hij al lekker warn is voor ik vertrek.

Ik heb overigens geen binding met dit bedrijf.

Groet.
Ko.
Theo931
Berichten: 132
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:29

Bericht door Theo931 »

Het laten inbouwen van een nieuwe standkachel set is wel erg duur !
Nieuwe Webasto set van 5000w met tijdklok kost iets van 1350 euro incl. inbouw !

Ik heb onlangs een gebruikt setje gekocht en zelf ingebouwd, is goed te doen en schilt vele euro's.
Voor een goed gebruikt setje ben je iets van 400 tot 500 euro kwijt.
Neus inderdaad maar eens rond bij http://www.standkachels.com hier hebben ze ook 2e hands setjes te koop.



:T44EVER
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Bericht door Rico »

Ik heb een naderhand ingebouwde Webasto standkachel in m'n T4. Deze komt uit onze vorige auto (Vivaro) waar ik hem in had laten bouwen. Het is zoooooo comfortabel. Ik gebruik hem elke ochtend, dus ook in de zomer. Dat is beter voor de brander, en m'n motor maakt geen enkele koude start meer. De verbruikte brandstof verdien je terug doordat je motor minder koude kilometers maakt (dat kost ook extra brandstof). Alleen in het begin problemen gehad, bleek een seriematige fout te zijn. Onder garantie is de starter van de brander vervanger, sindsdien perfect apparaat. Tip: neem de versie waar ook een afstandsbediening bij zit. De klok gebruik ik nooit.
jos T5
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jan 2007, 20:56
Locatie: Zwolle

Bericht door jos T5 »

Wie weet of dit in iedere type T5 ingebouwd kan worden? Ook in de baseline?
Inclusief motor verwarming wat kost die hap dan?

Gr, Jos
Plaats reactie