Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

storing in uitlaatsysteem

vragen over de T5
Plaats reactie
zwekkie
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 mei 2007, 14:15
Locatie: Julianadorp

storing in uitlaatsysteem

Bericht door zwekkie »

Hoi allemaal,

Sinds enkele weken in het bezit van een T5, voorheen 9 trouwe jaren met een T4 en 350000 km(zwekkie 760).
Nu dus een T5 uit 2007 met 40000 km op de teller(helaas nog niet verandert op WW, echter nu gaat het controle lampje van storing in uitlaat systeem branden.
Vandaag bij Zendveldt in Den Helder geweest en deze heeft hem geresset(geen tijd om verder te kijken. Maar nu later op de middag na enkele kilometers sprong het lampje weer aan.
Punt is dat we volgende week op vakantie gaan en dan moet de sleurhut erachter, kan dit kwaad om met dit lampje te rijden of weten jullie iemand in de kop van Noord Holland die mij zou kunnen helpen.
Alvast bedankt,

Een trotse T5 rijder.
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: storing in uitlaatsysteem

Bericht door alfagek »

Heb deze storing ook op mijn T5 uit 2009.

echter dit ging dan ook samen met de storing van het gloeispiraal branden en tekst motor storing.

Nu erkenning van klacht en waarschijnlijk nieuwe turbo erin.

Gelukig alles onder garantie.

Gr,
Bob.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
Gebruikersavatar
grolschman
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 apr 2008, 22:31

Re: storing in uitlaatsysteem

Bericht door grolschman »

Hoi zwekkie,
Heb volgens mij het zelfde gehad :gif kijk eens hier http://weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=3&t=22713" onclick="window.open(this.href);return false;
waarschijnlijk de verschildruksensor :werkaanT4
hoop voor je dat dat het is ,dan vallen de kosten nog mee :knipoog
zwekkie
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 mei 2007, 14:15
Locatie: Julianadorp

Re: storing in uitlaatsysteem

Bericht door zwekkie »

grolschman schreef:Hoi zwekkie,
Heb volgens mij het zelfde gehad :gif kijk eens hier http://weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=3&t=22713" onclick="window.open(this.href);return false;
waarschijnlijk de verschildruksensor :werkaanT4
hoop voor je dat dat het is ,dan vallen de kosten nog mee :knipoog
Hey Grolschman,

Gister ff contact gehad met de garage, en deze monteur wist me te vertellen dat het aan 2 dingen kon liggen. ten 1ste waar ik de diesel tank, en ten 2de of je veel korte stukjes rijdt.
Tanken deed ik met mijn T4 altijd lokaal bij de tinq en ja tot nu toe rijdt ik alleen nog kleine stukjes met mijn nieuwe aanwinst.
De monteur vertelde mij om een een flesje dieselreiniger toe te voegen aan een tank en dan voor ongeveer 20 a 25 minuten in de 4de versnelling gaan rijden zo rond de 100 km per uur. Zo gezegd zo gedaan, hierna de fout laten resetten en tot nu toe is de storing nog niet teruggekomen. Waarschijnlijk vervuild de kat te veel als je hem niet regelmatig ff schoonrijdt. Of dit het ook daadwerkelijk is weet ik niet maar tot nu toe geen storing meer.

In iedere geval bedankt voor je reactie.

Zwekkie
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: storing in uitlaatsysteem

Bericht door Jeroen T5 204 »

Die kat vervuild heel snel, het is net een dunne zeef waar het uitlaasgas doorheen moet. Met kleine stukjes rijden zit hij zo vol roet.

Ik heb hem ertussen uit laten halen, vervangen door een recht stuk pijp.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
zwekkie
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 mei 2007, 14:15
Locatie: Julianadorp

Re: storing in uitlaatsysteem

Bericht door zwekkie »

zwekkie schreef:
grolschman schreef:Hoi zwekkie,
Heb volgens mij het zelfde gehad :gif kijk eens hier http://weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=3&t=22713" onclick="window.open(this.href);return false;
waarschijnlijk de verschildruksensor :werkaanT4
hoop voor je dat dat het is ,dan vallen de kosten nog mee :knipoog
Hey Grolschman,

Gister ff contact gehad met de garage, en deze monteur wist me te vertellen dat het aan 2 dingen kon liggen. ten 1ste waar ik de diesel tank, en ten 2de of je veel korte stukjes rijdt.
Tanken deed ik met mijn T4 altijd lokaal bij de tinq en ja tot nu toe rijdt ik alleen nog kleine stukjes met mijn nieuwe aanwinst.
De monteur vertelde mij om een een flesje dieselreiniger toe te voegen aan een tank en dan voor ongeveer 20 a 25 minuten in de 4de versnelling gaan rijden zo rond de 100 km per uur. Zo gezegd zo gedaan, hierna de fout laten resetten en tot nu toe is de storing nog niet teruggekomen. Waarschijnlijk vervuild de kat te veel als je hem niet regelmatig ff schoonrijdt. Of dit het ook daadwerkelijk is weet ik niet maar tot nu toe geen storing meer.

In iedere geval bedankt voor je reactie.

Zwekkie

Godmiljaar, :boos :boos

Het lampie brandt weer dus schoonrijden was niet de oplossing.
Morgen maar weer contact opnemen met de garage waar mijn bussie vandaan komt. Hopelijk kunnen ze het oplossen voordat we op vakantie gaan :camping :campingT4 a.s. Donderdag.
Als er iemand nog iedeen heeft dan hoor ik dat graag uiteraard.

Een gefrustreerde T5 rijder
Gebruikersavatar
J@n de fruitman
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:23
Locatie: Vijfheerenlanden
Contacteer:

Re: storing in uitlaatsysteem

Bericht door J@n de fruitman »

Bij mij is 3 weken geleden ook hetzelfde lampje gaan branden. De plaatselijke garage (niet vw dealer) heeft even gekeken en even wat doorgeblazen. Storing bleef een week weg. Blij want we gingen op vakantie. Monteur zei dat het geen kwaad kon als het lampje ging branden. Waarschijnlijk moest de de sensor worden vervangen. Toen we 's morgens weg wilden rijden om op vakantie te gaan brandde het lampje weer. Tijdens rijden op de autobahn ( gemiddeld 160 km/uur) ging het lampje weer uit. Toen we weer korte stukjes gingen rijden brandde het lampje weer. Terug op de autobahn ging het lampje weer uit. Tot nu toe brandt het lampje nog steeds niet.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33769
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: storing in uitlaatsysteem

Bericht door Multivan Generation »

Dus dan heeft een sensor vervangen ook geen zin?

En zou het meer aan de rijstijl liggen,
of de dichtheid van de roetkat.. (constructiefout?)
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
J@n de fruitman
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:23
Locatie: Vijfheerenlanden
Contacteer:

Re: storing in uitlaatsysteem

Bericht door J@n de fruitman »

update. Gisteren meldde ik dat het lampje na flink doorrijden was uitgegaan. Helaas is vandaag het lampje weer gaan branden. Jammergenoeg is het hier in Nederland niet mogelijk om flink door te rijden, zodat het lampje weer zal uitgaan.(Helaas heb ik dat meermalen vastgesteld :politie ) Denk dat ik binnenkort toch contact opneem met de garage om de sensor te laten vervangen.
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: storing in uitlaatsysteem

Bericht door Jeroen T5 204 »

Haal die roetkat er gewoon tussenuit, heb ik ook gedaan. Dat ding laat slecht lucht door. Zit binnen de kortste keren potdicht.

Alleen als hij niet gekoppeld is aan het motormanagment natuurlijk. Praten we hier trouwens niet over de originele roetfilter af-fabriek?
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Plaats reactie