Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Interieur T5 2007 Vs 2010

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Rob RD
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 jan 2007, 20:30
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Interieur T5 2007 Vs 2010

Bericht door Rob RD »

Ik heb nu een T5 uit 2007 (2 jan 2008, maar hij zal niet op 1 jan 2008 gebouwd zijn). Als alles goed gaat komt deze week mijn nieuwe T5. Is er veen veranderd in het interieur? Ik vind dat je in het huidige dashboard niks kwijt kan, TomTom (PDA) moet bijna altijd op de voorruit geplakt, en die hou ik liever vrij om door heen te kijken. Of zijn daar handige oplossingen voor? Garmin zit klem voor de dagteller/waarschuwingslampen, verdient ook geen schoonheidsprijs, en de bijrijder is genoodzaakt om met de laptop op schoot te zitten.
Hoe krijg je trouwens het bakje boven de radio eruit. Ik heb er al zo veel kracht op uitgeoefend dat ik dacht dat er wat ging breken, zonde resultaat natuurlijk
Wat is trouwens de minimale hoogte waar je onderdoorkan voor een onbeladen T5 met standaard wielen en banden?

:muur Dombo RobRD
Das Auto
Gebruikersavatar
Gerrit354
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mei 2009, 16:30

Re: Interieur T5 2007 Vs 2010

Bericht door Gerrit354 »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rob RD
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 jan 2007, 20:30
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: Interieur T5 2007 Vs 2010

Bericht door Rob RD »

Zoheej... toch wel wat anders...
Das Auto
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: Interieur T5 2007 Vs 2010

Bericht door raymondo »

dat is wel een foto van een multivan dashboar.... de transporter heeft een ander dashboard vanaf de pook...naar bijrijders kant

hierbij een foto van mijn dashboard.. niet echt scherp sorry.. en dat vak in het midden bovenop is optioneel.. moest ik bestellen vanuit een boekje.. al zijnde extra opbergruimte en ik had verwacht dat er net zo'n klep zoukomen als in de multivan... maar helaas kreeg ik dit ding... Afbeelding
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: Interieur T5 2007 Vs 2010

Bericht door emil »

ja da's jammer raymondo
maar dat is hetzelfde als dat op de oude t5 te krijgen was (tenminste zo lijkt het)
als het je niet bevalt zal het niet zo moeilijk zijn om terug te bouwen naar standaard toch?
CASINI
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 mar 2007, 11:45
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Interieur T5 2007 Vs 2010

Bericht door CASINI »

Hoi

Is het alleen een soort zonne kapje ofzo ?

MvG Nick
Je zit tegenwoordig langer vast in het verkeer dan in de bajes.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: Interieur T5 2007 Vs 2010

Bericht door raymondo »

nee het is een enkel din vakje voor een 27 mc lijkt wel. met kapjes ernaast waar schakelaars inkunne die volgens mij ook in een antieke golf worden gebruikt.... ziet er niet uit.. ik laat hem nog effe zitten tot ik er een goede functie voor bedenk.. misschien soort kluisje van maken of zo.. of de hele voorkant er uit halen voor een groot opbergvak...
CASINI
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 mar 2007, 11:45
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Interieur T5 2007 Vs 2010

Bericht door CASINI »

Okee

Ik gebruik de linkse vak voor de Bodit houder voor de TOMTOM en ja ik heb niet uit goedkoop een domdom maar omdat ik een koerier ben en heelveel update's haal van het net en met de vaste navi's dat veel lastiger is

Bedankt voor de info.

Cas
Je zit tegenwoordig langer vast in het verkeer dan in de bajes.
Gebruikersavatar
Rob RD
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 jan 2007, 20:30
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: Interieur T5 2007 Vs 2010

Bericht door Rob RD »

Bodit?
Das Auto
Gebruikersavatar
Gerrit354
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mei 2009, 16:30

Re: Interieur T5 2007 Vs 2010

Bericht door Gerrit354 »

Rob RD schreef:Bodit?
Moet brodit zijn: http://www.brodit.com
Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jan 2010, 21:32

Re: Interieur T5 2007 Vs 2010

Bericht door Jurjen »

Rob RD schreef:-knip- Is er veel veranderd in het interieur? Ik vind dat je in het huidige dashboard niks kwijt kan, TomTom (PDA) moet bijna altijd op de voorruit geplakt, en die hou ik liever vrij om door heen te kijken. Of zijn daar handige oplossingen voor? -knip-
Wat is trouwens de minimale hoogte waar je onderdoorkan voor een onbeladen T5 met standaard wielen en banden?
:muur Dombo RobRD
De tomtom hangt bij mij ook onder de voorruit maar dat is niet de handigste oplossing. Om het apparaat te lezen en te bedienen zittie net ff te ver weg. Boven de radio zit een ondiep bakje waar volgens mij prima een beanbag in kan. Ga ik zelf wel een keer aanschaffen denk ik: http://www.tomtom.com/nl_nl/products/ac ... ers-docks/" onclick="window.open(this.href);return false;

Een niet te grote laptop past misschien net in het handschoenen vakje, misschien kan je er een soort uitschuifplakje in maken om m ook te bedienen. Ik vrees dat je dan wel het zicht op de rechter buitenspiegel kwijt bent.

De centen-bakjes links onder het luchtrooster en rechts naast de alarmlicht bediening lijken handig maar als ik mijn 180pk motor/DSG de sporen geef ligt mijn wisselgeld achterin de cabine :bonk

Het vakje in de interieurverlichtings-bak is wel super handig.

Mijn 180pk versie heeft standaard 235/55 R17 banden. Volgens de folder is ie dan 1,99 m. Garage's in Berlijn waar 2.00 op stond kon ik zonder probleem maar wel met samengeknepen billen in. In Nederland willen ze wel eens wat nonchalanter zijn met de hoogte-aanduiding maar tot nu toe geen garage's van 2,00 m gevonden waar ik niet in kon. Paardenveld in Utrecht was wel het meest creapy, met maar twee centimeter speling boven mn dak, spiegels ingeklapt kon ik m er net in lepelen. :groteogen

Afbeelding
nr 355, 132kW DSG, 4Motion kwb in Olympic Blue
Gebruikersavatar
Rob RD
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 jan 2007, 20:30
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: Interieur T5 2007 Vs 2010

Bericht door Rob RD »

Nou, als ik hem zo zie krijg ik eigenlijk alleen maar een nieuw kenteken....
Das Auto
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: Interieur T5 2007 Vs 2010

Bericht door hendrikus »

ik vind dat opbergvakje wat Raymondo erin heeft zitten ook wel een flinke afknapper hoor.
En laten we wel eerlijk zijn, het blijft van binnen gewoon een facelift. Net zoals de achterzijde, daaraan zie je nauwelijks dat het een ander model is.

Hieraan kun je zien dat de T5 al een paar jaar meegaat.

Ik reed bij mijn vorige werkgever nogal veel in verschillende bussen, maar als je ziet dat de concurrentie dashboardkastjes heeft waar volledige ordners of mappen inpassen en zelfs vakken voor 1.5liter flessen steekt de opberg ruimte van een T5 wat schril af.
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
Rick
Berichten: 538
Lid geworden op: 14 apr 2009, 15:20

Re: Interieur T5 2007 Vs 2010

Bericht door Rick »

Probleem van TomTom plaatsen opgelost?

http://link.marktplaats.nl/363867134" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Rob RD
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 jan 2007, 20:30
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: Interieur T5 2007 Vs 2010

Bericht door Rob RD »

Denk haast van wel... uiteindelijk zal die toch voor een luchtkanaal zitten... maarja klik vast is ook klik los


:driveT4 <<---- Had ik die nog maar
Das Auto
Plaats reactie