Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

kraken dubbelle cabine

vragen over de T4
Plaats reactie
marco47
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 aug 2009, 15:02

kraken dubbelle cabine

Bericht door marco47 »

Hallo, ik heb een krakende dubbelle cabine heel irritant , heeft er iemand ervaring met het oplossen van dit probleem of bruikbare tips?

gr. marco
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: kraken dubbelle cabine

Bericht door Roger B. (11)61 »

een bruikbare tip?


:bifun :bifun stel je vraag niet in het te koop forum, maar in het T4 forum..................
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Gretschi
Berichten: 1395
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Westfriesland omg.Hoorn

Re: kraken dubbelle cabine

Bericht door Gretschi »

Heb er ook lang last van gehad en gezocht naar de oorzaak. Op een klein punt schuurde de cabine tegen de carrosserie en heb voor meer ruimte gezorgd op dat punt. Met een zaagje.

groetjes Peter
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: kraken dubbelle cabine

Bericht door Multivan Generation »

Cabine losmaken, project tapijt of vilt er tussen en weer vastkitten..
Dubbele cabine wanden kraken voornamelijk in het bovenste gedeelte..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: kraken dubbelle cabine

Bericht door matje86 »

bij mij kraakt ie overal :bifun :bifun
maar ik kan het zo oplossen door mij laadruimte leeg te halen :knipoog
trouwens niet alleen dc,s kraken onder gewicht :lach
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
marco47
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 aug 2009, 15:02

Re: kraken dubbelle cabine

Bericht door marco47 »

Ja euh sorry roger ff niet opgelet!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Ron Mokum 383
Berichten: 732
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: kraken dubbelle cabine

Bericht door Ron Mokum 383 »

Marco, het is een zoekplaatje, kijken waar het vandaan komt, ik ben ook een tijd aan het zoeken geweest, van alles geprobeerd tot ik het gevonden had.
Bij mij was het, het raam in de DC deze is bij mij gelijmd en een punt kwam tegen het plastiek aan, een rubbertje er tussen en het gekraak was over.

Succes
Laatst gewijzigd door Ron Mokum 383 op 02 aug 2010, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Als men naar links kijkt dan ziet men rechts niets.

Groet Ron Mokum 383
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: kraken dubbelle cabine

Bericht door Johan191 »

Vooral wanneer de bus een tijdje in de hitte heeft gestaan heb ik er ook last van met mijn Omos DC. Hiervoor in mijn vorige bus zat een Snoeks, die had nergens last van. Maar ik had al eensbegrepen dat een Omos hier snel last van heeft. :bonk
Rondom zit overal kit, maar ik vermoed dat het tussen de naden wegkomt tussen de bovenste en de onderste helft van de DC.
Kortom voor mij ook een zoekplaatje waar nog geen einde aan gekomen is. Ik zoek rustig verder.
Ik hoor hem trouwens alleen heel erg kraken bij 25 graden of meer en de bus in de volle zon.
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: kraken dubbelle cabine

Bericht door Multivan Generation »

Johan191 schreef:Vooral wanneer de bus een tijdje in de hitte heeft gestaan heb ik er ook last van met mijn Omos DC. Hiervoor in mijn vorige bus zat een Snoeks, die had nergens last van. Maar ik had al eensbegrepen dat een Omos hier snel last van heeft. :bonk
Rondom zit overal kit, maar ik vermoed dat het tussen de naden wegkomt tussen de bovenste en de onderste helft van de DC.
Kortom voor mij ook een zoekplaatje waar nog geen einde aan gekomen is. Ik zoek rustig verder.
Ik hoor hem trouwens alleen heel erg kraken bij 25 graden of meer en de bus in de volle zon.

Dan heb ik nieuws voor je,
in de winter kraken ze vaak nog meer Johan :jumpklap
Omos is er door Snoecks ingezet.. :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
JAN 751
Berichten: 201
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:22
Locatie: Stede Broec

Re: kraken dubbelle cabine

Bericht door JAN 751 »

Kijk eens naar de plaats waar de gordel er uit komt,hier is het inzetstuk ook soms de oorzaak van het kraken is plastic op plastic even los schroeven en er wat tussen doen.

Gr Jan :zwaai
rs1600
Berichten: 99
Lid geworden op: 04 dec 2007, 08:40

Re: kraken dubbelle cabine

Bericht door rs1600 »

Het kraken zoals je weet wordt veroorzaakt doordat het plastic op/over hard materiaal schuurt. De enige remedie is dat je tussen de beide materialen een zachte laag legt, zodat het kraken wordt vermindert/opgelost. T'is zeker niet een snel karweitje, vooral niet als de tussenwand is gekit. Heb zelf ervaring met een geschroefde tussenwand, die ik voor 98% kraakvrij heb gekregen.
De wand demonteer ik als ik een motor meeneem en das best handig. Demontagetijd: 15 min. Montagetijd: 30 min.
En inderdaad, in de winter kraakt zelfs de tussenwand zelf. En daar is niets tegen te doen.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: kraken dubbelle cabine

Bericht door Roger B. (11)61 »

rs1600 schreef: Heb zelf ervaring met een geschroefde tussenwand,
De wand demonteer ik als ik een motor meeneem en das best handig.
Wellicht ten overvloede, maar dit kan je veel geld kosten bij een technische verkeerscontrolle.

de tussenwand moet voor 2/3 van de omtrek onverbrekelijk met de carrosserie verbonden zijn (gelijmd, gelast of gepopt met kit ertussen) Schroeven wordt niet als onverbrekelijke verbinding gezien......

Als je auto als DC op kenteken staat en je rijd zonder tussenschot ben je eveneens in overtreding.

Beide gevallen betekenen dat je een economisch delict begaat met bijhorende hoge boetes en naheffing BPM en dergelijke
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie