Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Lastige storing

vragen over de T4
Marcel Slufter
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 jan 2007, 13:29
Locatie: Rockanje

Lastige storing

Bericht door Marcel Slufter »

Nu al 3 keer in 2 weken dat de motor uitvalt en na 1 a 2 minuten gewoon weer start???
Als hij niet wil starten brandt het voorgloeilampje ook niet.
Had al eerder wel eens gehad dat bij het uitzetten van de motor, deze niet direct weer te starten was, ook pas weer na enige tijd wachten.
Al eens het electronicablokje achter het contactslot vervangen, toen was het ook weer een tijdje weg.
Zou dit dan toch relais 109 zijn, heb wel een witte, daar zouden nooit problemen mee zijn?

Vandaag viel hij zelfs rijdend uit, gelukkig vlak voor een stoplicht en uitwijk mogelijkheid. Geen voorgloeilampje, minuutje wachten en weer verder?????

Iemand enig idee? Wat kost een relais 109 bij de dealer of hoe kom ik er anders aan?

Bij voorbaat dank,

Marcel.

2.5 tdi, 130 pk, 2000.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Lastige storing

Bericht door Roger B. (11)61 »

Marcel Slufter schreef: Zou dit dan toch relais 109 zijn, heb wel een witte, daar zouden nooit problemen mee zijn?
een WITTE?? volgens mij zijn ze nooit wit, grijs of alu meen ik
Marcel Slufter schreef: Wat kost een relais 109 bij de dealer ?

2.5 tdi, 130 pk, 2000.
wat dacht je van de dealer bellen, prijzen voor onderdelen verschillen per dealer is me opgevallen hier op het forum.......

en wat voor TDI heb je nou, ik ga uit van een acv (102pk met chip) maar 130 is geen VW geleverde motor
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Lastige storing

Bericht door Multivan Generation »

Dat zou zeer goed veroorzaakt kunnen worden door een Relais 109.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Marcel Slufter
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 jan 2007, 13:29
Locatie: Rockanje

Re: Lastige storing

Bericht door Marcel Slufter »

Net nog even gekeken, is echt soort van doorzichtig wit.

En ja 102 gechipt naar 130.

Wat me ook opvalt, gebeurt altijd vlak voor de vakantie / lange rit > alsof tie het weet! :muur
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: Lastige storing

Bericht door Egbert&Manon »

Ik dacht dat ze rond de 14 euro kosten bij de dealer.


Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Lastige storing

Bericht door Roger B. (11)61 »

niet lang twijfelen dan, effe nieuwe halen en erin proppen, baat het niet.......................
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Marcel Slufter
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 jan 2007, 13:29
Locatie: Rockanje

Re: Lastige storing

Bericht door Marcel Slufter »

Ga ik morgen eerst maar even doen, ja.
robinh
Berichten: 117
Lid geworden op: 15 mar 2008, 21:26
Locatie: soest

Re: Lastige storing

Bericht door robinh »

Ik heb toevallig net zoiets meegemaakt met mijn T4 102 pk (origineel).
Na een grote beurt te hebben gehad viel mij op dat hij soms niet wilde starten , althans hij starte wel maar viel na 1 seconde weer uit.
Dit herhaalde zich soms wel 3 keer achter elkaar maar dan liep hij weer en leek alles oke.
Vlak daarna stotterde de auto tijdens het rijden 2 a 3 keer en reed dan weer door zonder problemen maar lang hoefde ik niet te wachten want een paar dagen daarna viel de moter op de aansluiting A10 - A1 in een bocht spontaan uit en brande het oliedruk lampje korstondig met een luide PIEP !
Ik kon optijd de vluchtstrook opsturen en heb mijn olie nagekeken die netjes op niveau was , toen maar weer gestart en daar ging die weer.
Heel bizar en om herhaling te voorkomen een nieuw relais 109 laten plaatsen.
Alles leek oke tot hij een paar dagen na het plaatsen van het relais nog 2 keer uitviel na het starten ,daarom heb ik mijn contact sleutel omgeruild met mijn reserve sleutel omdat het uitvallen van de moter na 1 sec lijkt op het starten van de auto met een contactsleutel zonder chip , want die sleutel heb ik ook en als je de auto daarmee start gaat hij na 1 sec weer uit.
Tot nu toe geen problemen meer gehad dus mischien het proberen waard om de contactsleutels te wisselen.
Succes
Robinh
Marcel Slufter
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 jan 2007, 13:29
Locatie: Rockanje

Re: Lastige storing

Bericht door Marcel Slufter »

Dat is je startonderbreker, volgens mij grijpt die alleen maar in net na het starten.

Woord zegt het al.

Zou volgens mij tijdens het rijden hier niet op uit mogen vallen.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Lastige storing

Bericht door Roger B. (11)61 »

normaal gesproken valt ie niet uit tijdens het rijden op de startonderbreken maar alleen zoals gezegd net na het starten. (heb een sleutel zonder chip met klapsleutel afstandbediening waar de chip in zit en daar moet ik voor het starten de klapsleutel tegen het contactslot houden, maar als ie loopt blijft ie ook lopen daarna)

kan dus zijn dat dat deel relais 109 geweest is.... maar de rest aan de sleutel lag.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Lastige storing

Bericht door Multivan Generation »

@ Marcel Slufter,
het je het relais 109 nu al vervangen?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Lastige storing

Bericht door Roger B. (11)61 »

Marcel Slufter op di 2 augustus schreef:Ga ik morgen eerst maar even doen, ja.
het is net half negen geweest........die dealer is net pas wakker, moet die magazijnmedewerker eerst nog aan de koffie............
en dan zou hij er dus al geweest moeten zijn, geen leven hebben zoals wij ook, en al op weetjewel zitten, bovendien een storing die niet continu voorkomt, dus niet gelijk te zeggen of het geholpen heeft........... geduld... Peter...Geduld............

:bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun











































Nou? Marcel............vertel, zit het nieuwe relais er al in?? kosdanouh tegenwoordig??
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Marcel Slufter
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 jan 2007, 13:29
Locatie: Rockanje

Re: Lastige storing

Bericht door Marcel Slufter »

net gebeld, 14.90 ex, vanmiddag even langs.

En dan afwachten of dit de oplossing is.

Heb sinds de laatste keer geen problemen meer gehad.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Lastige storing

Bericht door Multivan Generation »

als je relais weer eens goed warm is geworden,
dan zul je het met een slecht relais zo weer hebben.. :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Marcel Slufter
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 jan 2007, 13:29
Locatie: Rockanje

Re: Lastige storing

Bericht door Marcel Slufter »

17.73 inclusief en hij is iets kleiner en grijs.

Direct voor de deur bij de dealer gewisseld en de oude was na kleine 10 minuten stilgestaan te hebben toch nog aardig warm.

Heb goede hoop.
Plaats reactie