Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

8 kilometer

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob RD
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 jan 2007, 20:30
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

8 kilometer

Bericht door Rob RD »

Zo, ik ben vandaag een nieuwe T5 op wezen halen.

Reuze blij natuurlijk. paar plaatjes van het gebeuren :)

Mijn oude T5... Ik zou er nog wel een paar jeer mee vooruit gekend hebben hoor. 2 jaar en 7 maanden oud op de kop af. Hij wordt opgekocht, hier kunnen ze ze aan de straat stenen niet kwijt. Hij zal wel eindigen in moldavie. :groteogen Had ik hem beter niet helemaal schoonmaakt.
d'oude schicht
d'oude schicht
Voor de kilometers had hij ook nog wel even meegekund, maarja als je weet wat je terugkrijgt
Dscf3250k.jpg
Das Auto
Gebruikersavatar
Rob RD
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 jan 2007, 20:30
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

8 kilometer

Bericht door Rob RD »

Nou, naar binnen bij de verkeere dealer (kia) en ergens achterin de zaak zat de afdeling bedrijfswagens weggedouwd. Waarom dat zo weggemoffeld is weet ik niet, mag toch aannemen dat de bedrijfswagens een belangrijk aandeel vormen. Verkoper Gerben (ook lid op dit forum) had m'n nieuwe bus verstopt, maar ik had alwel enig idee dat ik wist waar ik hem kon vinden

Rara
Rara
Das Auto
Gebruikersavatar
Rob RD
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 jan 2007, 20:30
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: 8 kilometer

Bericht door Rob RD »

Ik mocht hem zelf onthullen, ondertussen stond de koffie koud te worden.

Tadaaa
Tadaaa

Nou, daar staat-ie dan... Weer wat luxer dan de vorige, desalniettemin nogwel steeds met 7 blinde schakelaars in het dashboard

Klima anlage ipv aircooler, meedraaiende koplampen, automatische verlichting en ruitewissers, comfort bijrijdersstoel met werktafeltje in de rugleuning gebouwd, maximale snelheidswaarschuwing... en nog wel wat denk ik, maar dat weet ik effe niet meer.
Kleur is grijs metallic... ik noem het zilver, voor mij nog immer een van de mooiste kleuren voor een auto
Dscf3257k.jpg
Das Auto
Gebruikersavatar
Rob RD
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 jan 2007, 20:30
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: 8 kilometer

Bericht door Rob RD »

Nou hup naar buiten met dat ding, ik wil ermee rijden.
Dscf3259h.jpg

Ik mag er drie jaar mee sturen dus die 8 zal wel een tonnetje of 2,5 tot 3 worden
Dscf3263h.jpg

Mijn zoon was mee en die zegt op een gegeven moment "kon je dat 60 jaren logo maar houden, van de versnellingspook, dat zou een leuk aandenken zijn"
We waren het er al gauw over eens dat dat jatten zou zijn en dat is men eer te na.

Toen ik hoorde dat het mijn oude bus waarschijnlijk toch naar het oostblok verdwijnt zei ik tegen de verkoper dat als ik dat van tevoren geweten had ik het logo eruit had gehouden. Joh, zei die, kom mee, halen we het er gelijk uit. En hij heeft gelijk met de (board)-schroevendraaier het logo van de klep gekrikt

Mooi aandenken

Dscf3266k.jpg
Das Auto
Gebruikersavatar
Rob RD
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 jan 2007, 20:30
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: 8 kilometer

Bericht door Rob RD »

Die dop zit nou op de pook.

Vanmiddag heb ik de ruimte tussen de betonplex vloer en het koetswerk dichtgekit, dat zijn van die rotte randen waar altijd klein spul in verdween om vervolgens klem te gaan liggen. Ook een malletje gemakt waarvan ik een triplex plaatje heb gezaagd. Ik heb geen achterruit en die kale stalen plaat is zo kwetsbaar als papier; als er een doosje tegenaan valt steken gelijk de punten naar buiten... Nou, dat triplex-plaatje moest uit twee delen komen, morgen is dat droog en zal ik er een maar plaatjes van laten zien
Das Auto
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: 8 kilometer

Bericht door Jeroen T5 204 »

Nette bus weer, hopen dat je er veel mooie kilometers in kan rijden.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 8 kilometer

Bericht door Multivan Generation »

ik zie weinig verschil met de vorige bus :bonk
buiten dat het een facelift model is.. :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Rob RD
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 jan 2007, 20:30
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: 8 kilometer

Bericht door Rob RD »

Jah, da's duidelijk, ik moest er ook bijzetten van mezelf dat de eerste foto mijn oude bus was. Ik denk alleen dat de kleur iets heller is. Juist dat frontje vind ik er zeker wel op vooruit gegaan, Het is een beetje het "wijsneus" idee. Ik heb hetzelfde lichte motortje als in de oude, alleen is dit een common rail en de oude had nog zo'n tik,tik,tik-pompie erinzitten. Dat merk je echt aan de motor, die is een stuk feller. Ik hou nou makkelijk een scania bij met twee containers oudijzer derop :muur Het interieur is ook wel wat comfier geworden, maar ik denk dat een boel van het plaatwerk vanaf de A stijl naar achter niet veranderd is. De wielkasten van de achterwielen zijn mijns inziens wel een stuk minder de laadvloer ingebouwd, meer ruimte dus. De meesten zien ook niet dat het een nieuwe is, en degenen die het wel zien vragen "Zo, heb je een nieuwe bus" waarop ik dan antwoord dat ik alleen maar een ander kenteken heb.
Ik heb bewust voor de zelfde uitvoeiring gekozen. Als ik nou in Duitsland zit en ik wil effe kijken hoe hard-ie gaat wordt het bij 170 bergaf al spannend, met zo'n 175pk-6bak moet je dan bij 220km/h jezelf afvragen of je nog wel verder wil. Brrr.. En de Zilveren kleur vind ik ook waanzinnig mooi. De dichte bak beviel me ook goed: niemand ziet wat je bij je hebt.


Ik ben wel blij met de binnenspiegel (hahaha)
Das Auto
Plaats reactie