Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Reservewiel zit vast...

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dave440
Berichten: 395
Lid geworden op: 14 jan 2007, 10:31
Locatie: Veghel
Contacteer:

Reservewiel zit vast...

Bericht door Dave440 »

Hoi allemaal.

Vorige week wilde ik het reservewiel eronderuit halen, om hem op de juiste spanning te controleren.

De twee moeren waarmee deze onder de auto zit, zaten muurvast. De rechter moer is uiteindelijk losgekomen, maar de linkermoer; er is geen beweging in te krijgen.

Geen nood allemaal, dan gebruiken we gewoon wat meer kracht, en dat was volgens mij niet zo'n goed idee :muur Met een luide knal ging de bout ineens draaien, maar wat ik ook nu draai, hij komt niet meer naar beneden, en ik denk dat ik de bevestiging op een vreemde manier heb afgebroken :muur :muur :muur .

Mijn reserveband zit nu dus nog muurvast onder de auto. Heeft iemand een idee over hoe nu dit op te lossen? Ik kan mij niet voorstellen dat dit nog niemand eerder is overkomen...

Alvast bedankt voor de gedane suggesties.
Bij vlagen ben ik geniaal. Vaak is het echter windstil...
offline
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 jan 2010, 22:30

Re: Reservewiel zit vast...

Bericht door offline »

Ik denk dat je de moer die aan de beugel gelast is nu "los" hebt gedraaid met een luide knal.
Als het lukt de moer weer vastlassen, waardoor de bout en moer direct lekker heet worden, beetje kruipsmeersel erop en losdraaien.
Ik denk dat het zo vastzit.

offline
pieters
Berichten: 290
Lid geworden op: 12 jun 2008, 19:26

Re: Reservewiel zit vast...

Bericht door pieters »

Hallo Wjwellers,

Ik had het geluk dat ik al vrij vroeg in de carriere van mijn t5 een lekke band had.
Daar door had ik ook al vrij snel in de gaten dat de velg het ophangmechnisme en de bouten waarmee de band vast zit erg roest gevoelig zijn vooral na een slechte winter.

Eh inspuiten met wd 40 kruipolie oid.
Daarna weer proberen en vast houden met een moordenaar dan maar.
Desnoods een klein slijptolletje, helaas maar het is niet anders.
Gangbaar maken en opnieuw lassen .

Het geheel , ophanging en het reservewiel , behandelen met een tectiel of een ander middel, draadstangen goed invetten en klaar.

Ehh een lekke band krijg je altijd als je al weet dat het mechanisme niet meer werkt.

Succes allemaal.
David R
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 apr 2010, 14:44

Re: Reservewiel zit vast...

Bericht door David R »

pieters schreef:Hallo Wjwellers,

Ik had het geluk dat ik al vrij vroeg in de carriere van mijn t5 een lekke band had.
Daar door had ik ook al vrij snel in de gaten dat de velg het ophangmechnisme en de bouten waarmee de band vast zit erg roest gevoelig zijn vooral na een slechte winter.

Eh inspuiten met wd 40 kruipolie oid.
Daarna weer proberen en vast houden met een moordenaar dan maar.
Desnoods een klein slijptolletje, helaas maar het is niet anders.
Gangbaar maken en opnieuw lassen .

Het geheel , ophanging en het reservewiel , behandelen met een tectiel of een ander middel, draadstangen goed invetten en klaar.

Ehh een lekke band krijg je altijd als je al weet dat het mechanisme niet meer werkt.

Succes allemaal.

Draadstangen zijn toch gespoten ?
Plaats reactie