Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

controle

vragen over de T5
ozkaynar
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 aug 2007, 21:30

controle

Bericht door ozkaynar »

Hoi,

Ik had een vraag hoevaak is hier iemand gecontroleerd of zijn bestelauto voldeed aan de voorschriften voor grijs kenteken??

mvg,
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: controle

Bericht door vaniac »

Mijn T5 is nog nooit gecontroleerd op de grijskenteken voorwaarden. Waarschijnlijk voldoet hij aan de eisen omdat ik hem als grijskentekenuitvoering bij de VW-dealer besteld heb.
Gebruikersavatar
Theo S
Berichten: 108
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:55
Locatie: Melick

Re: controle

Bericht door Theo S »

Hoi,
heb mijn T5 al 7 jaar nog nooit gecontroleerd dubbele cabine korte wielbasis.
groet
Theo S
ozkaynar
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 aug 2007, 21:30

Re: controle

Bericht door ozkaynar »

Ik vroeg het mij af omdat ik binnenkort een multivan wil gaan bestellen en ik zit te twijfelen tussen een VAN uitvoering en een dubbele cabine. Ik heb alleen extra zitplaatsen nodig als ik op vakantie ga dus denk ik om een VAN aanteschaffen en als ik o vakantie ga de stoelen er in te klikken. Hebben jullie wat advies? Ik heb ook al 6 jaar een t5 dubbele cabine en nog nooit controle gehad. Oh ja en past er een een bankje in een multivan voorin?
Lisboa

Re: controle

Bericht door Lisboa »

Ook ik ben nog nooit gecontroleerd op m'n dubbele cabine, hiervoor had ik een T4 enkele cabine ook zonder problemen. Controleren mag want er zijn geen aanpassingen aan gedaan en is zo afgeleverd bij de dealer.
Voor degene die overweegt een aanpassing te doen die niet is toegestaan, verleidelijk maar je begeeft je op dun ijs! Bij een kennis van mij heeft er wel een controle plaatsgevonden, die dacht te weten aan de eisen te voldoen. Ik dacht dat dit niet zo was en kreeg helaas gelijk, ze hebben een hele vette naheffing gekregen en daar wordt je kotsmisselijk van. Het kwam er zo'n beetje op neer dat ze met terugwerkende(sinds bezit) kracht het volle pond moesten terugbetalen voor een geel kenteken uitvoering met daarbovenop een fikse boete. Hiervoor heb ik dus gekozen voor een lange uitvoering met ruime dubbele cabine, maar voldoe wel aan alle inrichtingseisen. Jammer maar voor die ene keer kun je beter een auto huren om zo een hoop ellende te besparen.

Mvg,

Luuk
offline
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 jan 2010, 22:30

Re: controle

Bericht door offline »

ozkaynar schreef: Ik heb alleen extra zitplaatsen nodig als ik op vakantie ga dus denk ik om een VAN aanteschaffen en als ik o vakantie ga de stoelen er in te klikken.
Verzekeringstechnisch een hele slimme en doordachte zet van je als er iets gebeurt... :bonk :bonk

Offline
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: controle

Bericht door Kobus »

Tja, verzekeraars zijn hele slechte uitbetalers en zullen tot het uiterste gaan om iets te vinden om niet te hoeven uitbetalen. Sterker nog, ze zullen tot het uiterste gaan om je uit te knijpen als ze iets vinden wat hen niet helemaal aanstaat. Ik zou zeggen: oppassen.....
stop the rat race
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Re: controle

Bericht door appie »

5 weken terug in een fuik bij Wieringen (vdvalk) belastingmevrouw ging stoelen tellen en schot controleren, rijbewijs en fikkie wilde ff ruiken maar die hield niet van een aardoliewalm. Rode diesel werd niet gecontroleerd. Was de eerste keer in 15 jaar bussie sturen. Wel 4x controle op veevervoer op diverse plekken
Neemt de bus!
Bassie
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 nov 2007, 20:15
Locatie: Enschede

Re: controle

Bericht door Bassie »

Hallo Mede wjwellers,
Rij nu bijna 3 jaar mijn bussie. Vrijdags opgehaald en zondags erna bij De Lutte / Oldenzaal al gecontroleerd door de douane. :politie Of ik iets vervoerde en tevens de stand van het tussenschot van de dubbele cabine bekeken. en of er achterin geen stoelen(bevestiging) zat.
Alles in orde!

Voor enkele weken geleden mijn vrouw even naar Ikea Hengelo geweest en daar weer door Douane :politie en belastingdiens gecontroleerd.
Grijs kenteken, stand tussenschot, diesel op kleur en last but not least de naam van de boekhouder gevraagt om te controleren of er wel "bijtelling" betaald wordt.Ik rij mijn bus zakelijk en gebruik ook prive.Heb er niets van meer van gehoord dus het zal wel inorde zijn bevonden)

Mijn advies: NIET DOEN!!! Als ze je pakken kost het inderdaad HEEL VEEL geld. (BTW,BPM en een fikse boete) :ie
Beter voor die enkele keer een bus huren.

Gr Bassie :driveT5 :adhd
T5 Caravelle DC, twee schuifdeuren, TDI met automaat
Gebruikersavatar
theo
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:45
Locatie: almere
Contacteer:

Re: controle

Bericht door theo »

klopt de verzekering zal ook gewoon uitbetalen als de auto voldoet aan de eisen (ze hebben geen poot om op te staan hoe jij je bus aanmeld voor de wegenbelasting maakt niks uit als de inrichting maar voldoet)
offline schreef:
ozkaynar schreef: Ik heb alleen extra zitplaatsen nodig als ik op vakantie ga dus denk ik om een VAN aanteschaffen en als ik o vakantie ga de stoelen er in te klikken.
Verzekeringstechnisch een hele slimme en doordachte zet van je als er iets gebeurt... :bonk :bonk

Offline
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
Gebruikersavatar
theo
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:45
Locatie: almere
Contacteer:

Re: controle

Bericht door theo »

dit lijkt mij een broodje aap verhaal.(vragen naar je boekhouder) daar hebben hun jou boekhouder niet voor nodig!!!

Bassie schreef:Hallo Mede wjwellers,
Rij nu bijna 3 jaar mijn bussie. Vrijdags opgehaald en zondags erna bij De Lutte / Oldenzaal al gecontroleerd door de douane. :politie Of ik iets vervoerde en tevens de stand van het tussenschot van de dubbele cabine bekeken. en of er achterin geen stoelen(bevestiging) zat.
Alles in orde!

Voor enkele weken geleden mijn vrouw even naar Ikea Hengelo geweest en daar weer door Douane :politie en belastingdiens gecontroleerd.
Grijs kenteken, stand tussenschot, diesel op kleur en last but not least de naam van de boekhouder gevraagt om te controleren of er wel "bijtelling" betaald wordt.Ik rij mijn bus zakelijk en gebruik ook prive.Heb er niets van meer van gehoord dus het zal wel inorde zijn bevonden)

Mijn advies: NIET DOEN!!! Als ze je pakken kost het inderdaad HEEL VEEL geld. (BTW,BPM en een fikse boete) :ie
Beter voor die enkele keer een bus huren.

Gr Bassie :driveT5 :adhd
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
offline
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 jan 2010, 22:30

Re: controle

Bericht door offline »

theo schreef:klopt de verzekering zal ook gewoon uitbetalen als de auto voldoet aan de eisen (ze hebben geen poot om op te staan hoe jij je bus aanmeld voor de wegenbelasting maakt niks uit als de inrichting maar voldoet)
offline schreef:
ozkaynar schreef: Ik heb alleen extra zitplaatsen nodig als ik op vakantie ga dus denk ik om een VAN aanteschaffen en als ik o vakantie ga de stoelen er in te klikken.
Verzekeringstechnisch een hele slimme en doordachte zet van je als er iets gebeurt... :bonk :bonk

Offline
Ik neem aan dat je je voertuig verzekerd nav de gegevens op je kentekenbewijs.

Offline
Gebruikersavatar
theo
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:45
Locatie: almere
Contacteer:

Re: controle

Bericht door theo »

een voertuig moet voldoen aan de eisen die ze daar aan gesteld hebben, een mv waar banken in kunnen gezet worden maar op grijs rijd voldoet ook om met banken te rijden(daar is de bus voor goed gekeurt) voor de wegenbelasting mag het niet maar wettelijk voldoet de bus.


[
offline schreef:
ozkaynar schreef: Ik heb alleen extra zitplaatsen nodig als ik op vakantie ga dus denk ik om een VAN aanteschaffen en als ik o vakantie ga de stoelen er in te klikken.
Verzekeringstechnisch een hele slimme en doordachte zet van je als er iets gebeurt... :bonk :bonk

Offline
[/quote]

Ik neem aan dat je je voertuig verzekerd nav de gegevens op je kentekenbewijs.

Offline[/quote]
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
ozkaynar
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 aug 2007, 21:30

Re: controle

Bericht door ozkaynar »

Denk toch maar dat ik een dubbele cabine bestel even weer naar de dealer om een andere offerte te laten maken. Risico is te groot zo te zien. Je zou eigenlijk bij de belastingdienst een ontheffing moeten kunnen vragen voor 1 maand zodat je gebruik kunt maken van je hele bussie (met betaling natuurlijk). Het is zo zonde om de hele BPM bedrag te moeten betalen terwijl je toch maar 1 keer per jaar op vakantie wil gaan.
Gebruikersavatar
theo
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:45
Locatie: almere
Contacteer:

Re: controle

Bericht door theo »

vergeet dan niet de bijtelling die je dan krijgt 25% over de nieuwwaarde incl. btw en incl. bpm.
ozkaynar schreef:Denk toch maar dat ik een dubbele cabine bestel even weer naar de dealer om een andere offerte te laten maken. Risico is te groot zo te zien. Je zou eigenlijk bij de belastingdienst een ontheffing moeten kunnen vragen voor 1 maand zodat je gebruik kunt maken van je hele bussie (met betaling natuurlijk). Het is zo zonde om de hele BPM bedrag te moeten betalen terwijl je toch maar 1 keer per jaar op vakantie wil gaan.
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
Plaats reactie