Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

1e Weetjewel Techday, Thema: Remmen 11-9-2010

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HenkK
Berichten: 808
Lid geworden op: 16 jun 2010, 21:49
Locatie: Amsterdam- 06.26888522
Contacteer:

Re: 1e Weetjewel Techday, Thema: Remmen 11-9-2010

Bericht door HenkK »

Nee, is alleen voor achter, is wel een standaard prijs, denk dat de korting wel hoger kan als er meer sets afgenomen worden, is een groothandel.Partscenter Haarlemmermeer
Reparatie van analoge elektronica - westfalia voedingen\laders en buizenradio's.
www.hrwerkplaats.nl
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: 1e Weetjewel Techday, Thema: Remmen 11-9-2010

Bericht door Roger B. (11)61 »

dacht al dat het wel ERG goedkoop zou zijn voor rondom
:knipoog
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: 1e Weetjewel Techday, Thema: Remmen 11-9-2010

Bericht door odorf »

chv schreef:Nou Odorf, dat is dan geregeld! Anita Sushi haalt je wiel d'r voor je af ;-)
Er is dus altijd wel iemand om je ff te helpen, leuk toch?
Nou da's een goeie! Thuis doet m'n vriendin de fietsbanden. Anita straks m'n wiel. :lach
Ik ben helemaal voor vrouwen-emancipatie
:yes

M'n achterwiel is er gisteren trouwens wel afgeweest, maar dat is helemaal buiten me om gegaan.
Woensdagavond voor APK naar de garage gebracht. Donderdagochtend was 'ie helemaal plat. Hebben ze er maar meteen een plug in gedaan.
Maar behalve dat de remmen goed waren weet ik nog niet hoeveel ze versleten zijn. :bonk :bonk :bonk
Volgende week ga ik het echt nakijken!
Roger B. (11)61 schreef:
heb nieuwere multivan op het oog, wellicht dat daar ook nieuw remspul op moet.......
Wow ... geen Disco dus? :jump Maar heb je je huidige blok wel weer draaiend gekregen? :klappen

Groeten,
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: 1e Weetjewel Techday, Thema: Remmen 11-9-2010

Bericht door Roger B. (11)61 »

belastingregel in DLD die me niet bekend was.....auto's met meer dan 2,5 ton totaalgewicht worden een belastingklasse hoger belast, 760 euro ipv 430 euro dus............................... dan wordt ie me te duur, buiten dat ik er nog geen heb kunnen vinden die goed is en betaalbaar...... Maar die Multivan is eigenlijk ook too good to be true, verwacht nog steeds dat het een oplichter is die straks zegt dat ik eerst het geld of een deel ervan moet betalen....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
HenkK
Berichten: 808
Lid geworden op: 16 jun 2010, 21:49
Locatie: Amsterdam- 06.26888522
Contacteer:

Re: 1e Weetjewel Techday, Thema: Remmen 11-9-2010

Bericht door HenkK »

Vraagje, stel dat tijdens het vervangen van de schijven en blokken andere problemen naar voren komen, kan er in de buurt dan nog aan materiaal gekomen worden. Ik denk aan slangen, remcylinder etc, of misschien handig om hiervoor materiaal mee te nemen??

gr henk
Reparatie van analoge elektronica - westfalia voedingen\laders en buizenradio's.
www.hrwerkplaats.nl
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: 1e Weetjewel Techday, Thema: Remmen 11-9-2010

Bericht door Roger B. (11)61 »

voor zover daar voorradig is er een tweetal dealers in de directe omgeving van anrhem en er is wel een onderdelenhandel in arnhem, maar dacht dat die alleen zaterdag ochtend geopend zijn....dus dat kan net te laat zijn...

Je zou ivm openingstijden kunnen bellen met Velba automaterialen, Vlamoven Arhnem of Brezan automaterialen Vlamoven Arnhem of Volkswsagen Zijm in Arnhem of Volkswagen DAGO Duiven
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: 1e Weetjewel Techday, Thema: Remmen 11-9-2010

Bericht door Johan191 »

Heb ik nog even een tip. Mocht er iets nodig zijn tijdens de klusdag.
Bilal is een garage die 100 meter verder zit dan de doet het zelf garage daar ben ik ondertussen vaste klant Kom er al 5 jaar over de vloer.
Even bij die mensen aan de bel trekken en de onderdelen zijn binnen No-time geregeld, en goedkoop !!!!
Zelf ben ik die dag ook aanwezig, dus mocht er wat nodig zijn dan kan ik mogelijk een bemiddelende rol spelen bij calamiteiten.

Maar inderdaad de meeste onderdelencentra zijn alleen op zaterdagmorgen geopend.
Dus de grote probleem vraagteken gevallen maar eerst aanpakken dan op zaterdagmorgen ??????
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
guust
Berichten: 169
Lid geworden op: 12 apr 2009, 12:53

Re: 1e Weetjewel Techday, Thema: Remmen 11-9-2010

Bericht door guust »

Johan191 schreef:Heb ik nog even een tip. Mocht er iets nodig zijn tijdens de klusdag.
Bilal is een garage die 100 meter verder zit dan de doet het zelf garage daar ben ik ondertussen vaste klant Kom er al 5 jaar over de vloer.
Even bij die mensen aan de bel trekken en de onderdelen zijn binnen No-time geregeld, en goedkoop !!!!
Bilal heeft zelf heel weinig op voorraad, laat de meeste spullen via Velba komen. Ga er maar van uit dat er op zaterdagmiddag weinig te regelen valt voor nieuwe onderdelen. Misschien PKparts in Duiven, die is open tot 17.30 uur.
T5.2 140 pk 4motion
Gebruikersavatar
HenkK
Berichten: 808
Lid geworden op: 16 jun 2010, 21:49
Locatie: Amsterdam- 06.26888522
Contacteer:

Re: 1e Weetjewel Techday, Thema: Remmen 11-9-2010

Bericht door HenkK »

Ik verwacht eigenlijk geen onverwachte aanvullende onderdelen nodig te hebben. Maar heb geen zijn in het onverwachte. Ga denk ik maar alles in consignatie halen wat denkbaar is, als de leverancier tenminste zo gek is. Ik denk aan klauwen, slangen, cylinder e.d.

Overigens bood hij een hulpstuk gereedschap aan om de cylinder terug te drukken, hebben we dat nodig, is het er of zal ik het lenen, Hij bood het gratis te leen aan. Koop me daar dan ook helemaal leeg voor de T4.
Reparatie van analoge elektronica - westfalia voedingen\laders en buizenradio's.
www.hrwerkplaats.nl
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: 1e Weetjewel Techday, Thema: Remmen 11-9-2010

Bericht door Roger B. (11)61 »

meer dan één kan handig zijn, Johan heeft die van mij en neemt die dan ook weer mee
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 1e Weetjewel Techday, Thema: Remmen 11-9-2010

Bericht door Multivan Generation »

ik neem die van mij ook mee :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: 1e Weetjewel Techday, Thema: Remmen 11-9-2010

Bericht door Johan191 »

guust schreef:
Johan191 schreef:Heb ik nog even een tip. Mocht er iets nodig zijn tijdens de klusdag.
Bilal is een garage die 100 meter verder zit dan de doet het zelf garage daar ben ik ondertussen vaste klant Kom er al 5 jaar over de vloer.
Even bij die mensen aan de bel trekken en de onderdelen zijn binnen No-time geregeld, en goedkoop !!!!
Bilal heeft zelf heel weinig op voorraad, laat de meeste spullen via Velba komen. Ga er maar van uit dat er op zaterdagmiddag weinig te regelen valt voor nieuwe onderdelen. Misschien PKparts in Duiven, die is open tot 17.30 uur.
Klopt Guust, Bilal heeft zelf niets op voorraad. Maar heb je wat nodig dan is hij wel in staat om het vlot voor je te regelen. Dat heb ik zelf al eens ondervonden.
Maar inderdaad op zaterdagmiddag . . . . . . . wordt het lastig. Maar mocht het nodig zijn dan is die in Duiven ook nog mooi in de buurt.

@Roger, Ik zal hem zeker meebrengen je tooltje. Sterker nog hij ligt al klaar op de werkbank (kan hem beter in de bus leggen, mijn kop is af en toe net een vergiet).
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: 1e Weetjewel Techday, Thema: Remmen 11-9-2010

Bericht door odorf »

Eindelijk tijd gehad om mijn voorwiel eraf te halen ...
Wat zat dat VAST ... uiteindelijk een stalen pijp van 1,5mtr op de wielmoersleutel geschoven en daarmee kreeg ik de bouten met een knal los.
(dacht eerst dat ze afbraken) :ie De stalen pijp moet ook maar tot de standaard uitrusting gaan behoren.

Maar dat terzijde ...

Mijn Remschijven zijn 16,6mm dik. Is dit nog goed????????????????????????????????????????????????????????
Ik lees nu net pas ergens dat ik de minimumdikte op de remschijf had kunnen lezen :groteogen niet gezien... :bonk :bonk
Misschien weet iemand het, het gaat om een 1.9TD uit '94
Roger B. (11)61 schreef:wiel eraf, kijken en/of meten hoe dik de blokjes nog zijn (binnenste en buitenste) en met een schuifmaat meten hoe dik de remschijf nog is, omdat er aan de omtrek meestal een randjes zit moet je even iets (onderleg ring oid) op de oppervlakte van de schijf leggen aan weerzijden en de dikte ervan van je meting aftrekken
Handige tip! Daar was ik zelf zo snel niet opgekomen.

Remblokjes kwam ik op zo'n 10mm vanaf de verdikking aan de buitenkant. Dat lijkt me wel goed

Garagehouder waar ik hem kocht en onlangs APK heb laten doen gevraagd naar de remmen en remvloeistof.
Remmen waren volgens hem goed. Remvloeistof kon wel eens worden vervangen ...

Is remvloeistof vervangen ook zelf te doen? en ook op de techdag????????????????????????????????

Groeten,
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: 1e Weetjewel Techday, Thema: Remmen 11-9-2010

Bericht door Roger B. (11)61 »

moet het even opzoeken in de schuur, maar ik zal een ontluchtapparaatje meenemen.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: 1e Weetjewel Techday, Thema: Remmen 11-9-2010

Bericht door bartt4 »

beloof nog niks maar als het beetje mee zit kom ik ook langs. arnhem is me 2e huis zowat aangezien me vrouw daar van oorsprong wegkomt. Hangt wel ff af ivm me nieuwe functie of ik deze dag vrij kan houden.
Hoef zelf niks aan remmen te doen. maar wil graag helpen. en uitleg geven. Als ik al langs kom neem ik de romer ontuchting apparaat mee van me werk. zelf wel voor voldoende remvloeistof zorgen dan.
Dit alles dus onder voorbehoud ivm werk.
RUBBEREXPRESS
Plaats reactie