Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

korting %%%%

vragen over de T5
Plaats reactie
ozkaynar
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 aug 2007, 21:30

korting %%%%

Bericht door ozkaynar »

Hoeveel procent korting kan ik nu afdwingen voor een multivan?? Auto van 47.000 euro excl.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: korting %%%%

Bericht door raymondo »

ik kreeg 9.5% geloof ik. alleen op pakketten zit geen korting volgens mij
CASINI
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 mar 2007, 11:45
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: korting %%%%

Bericht door CASINI »

Ik kreeg op alles 10% maar heb een transporter.


MvG Cas
Je zit tegenwoordig langer vast in het verkeer dan in de bajes.
Gebruikersavatar
theo
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:45
Locatie: almere
Contacteer:

Re: korting %%%%

Bericht door theo »

ik kreeg geen korting rij nu dus een trafic (zeer tevreden)waar ik 18% kreeg
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
ozkaynar
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 aug 2007, 21:30

Re: korting %%%%

Bericht door ozkaynar »

Ik krijg nu 9% dus ik denk dat ik maar naar de 11 % ga slechte tijden nu. Zou het lukken??
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: korting %%%%

Bericht door Kobus »

11% is erg veel en zal ws alleen gegeven worden door een dealer die echt honger heeft, de bus al in z'n voorraad heeft staan en jou bij je komende beurtjes e.d. stiekem iets meer laat betalen....
stop the rat race
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: korting %%%%

Bericht door Inbouwer »

Tussen de 10 en 11% is wel mogelijk, maar hou rekening dat je geen korting kan krijgen over de BPM. Het gaat om de netto prijs van de auto.
Op extra pakketen kun je soms ook nog wel korting krijgen.

Als je de dealer duidelijk kan maken dat hij ook het onderhoud mag gaan doen van de bus en hij weet dat je loyaal naar hem blijft dan heb je kans dat het lukt.

succes
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: korting %%%%

Bericht door Yorrie »

Marge is zo'n 11,75% op een nieuwe auto voor een dealer. Maar let wel, op speciale pakketten is deze marge uiteraard niet van toepassing. Uiteraard ook niet op zaken die door de dealer worden gemonteerd of geleverd. Op de kale auto zit 11,75% + de afleverkosten die een dealer aan PAH moet betalen. Op nieuwe auto's die wat langer op voorraad staan zit vaak nog een extra ondersteuning, dan moet je denken aan bedragen van € 250,- tot € 2.500,-. Maar goed, dan moet je a) mazzel hebben dat er een bus op voorraad staat die je ziet zitten en b) dat je een dealer treft die de ondersteuning wil delen én op de lijst met "Buitenkansjes" wil kijken voor je.

Ik kreeg uiteindelijk bij aanschaf de volledige dealermarge (11,75% over de netto auto), heb het leer tegen een speciale prijs gekregen, had de mazzel dat alle opties in een voordelig pakket zaten én heb zelf op de lijst met Buitenkansjes gekeken waardoor ik die extra premie met de dealer 50/50 kon doen (eerlijk zullen we alles delen toch? Die dealers hebben het al moeilijk zat).

Dus er is zeker wel wat mogelijk. Vraag is natuurlijk altijd of de dealer wat wil, want de marges staan wel onder druk... Aan de andere kant, als jouw bus er net voor kan zorgen dat er weer een door de strot gedouwde doelstelling gehaald kan worden...

Succes!
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Plaats reactie