Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

waarde T5

vragen over de T5
ktm racer
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 aug 2010, 11:06

waarde T5

Bericht door ktm racer »

Hallo Weetjewellers,

via een kennis hier terecht gekomen, omdat die aangaf dat hier de "experts" zitten.

Ik heb een vraag over de inruilwaarde van een T5 mv

Al sinds jaren rij ik een transporter altijd heel tevreden geweest en met plezier in gereden maar door
veranderingen binnen het bedrijf ben ik genoodzaakt een grotere bestelbus (crafter) te nemen.
Nu is mijn vraag waar kan ik de waarde van een T5 multivan bekijken, want de dealers waar ik
tot dusver geweest ben geven in mijn ogen belagelijk inruilwaarde terug.
Ik heb meer het gevoel dat ze liever helemaal niet inruilen terwijl ik toch weer een product
bij hen wil afnemen.

Zou iemand kunnen aangeven waar de waardes te bepalen zijn en als iemand
eventueel nog een goede dealer weet die wel serieus met zijn klanten
omgaat zou ik dat graag eens willen vernemen.
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: waarde T5

Bericht door harry t5 191 »

Er zal wel geen lijst zijn met ;die bus heeft zoveel inruilwaarde; en die heeft een andere inruilwaarde.
Zou wel erg makkelijk zijn trouwens! :lach
Beetje shoppen kan erg verhelderend zijn.
Ik weet niet waar je huis woont,maar Auto Flevo is een sponsor van :wjw en uit ervaring erg serieus.
Hoop voor je dat je een goede inruilprijs voor je MV krijgt.
Anders, zet de bus eens hier te koop,misschien vind je hier een liefhebber!
Trouwens,nog welkom hier op :wjw

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
ktm racer
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 aug 2010, 11:06

Re: waarde T5

Bericht door ktm racer »

allereerst bedankt voor de reactie en het welkom

Nee, het geen wat ik bedoelde was dat er bijvoorbeeld een tabeletje was met de occansionprijzen ( zoals die bijvoorbeeld weergegeven wordt op autoweek voor de personenwagens )
Tot dusver zelfs bij de echte VW dealers alleen de handelswaarde terug kunnen krijgen en zelfs nog minder dan bij een niet dealer. Zal deze week eens richting auto Flevo gaan.

Bus hier te koop aanbieden is dat toegestaan dan of ?
Gebruikersavatar
ferry395
Berichten: 1193
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:13

Re: waarde T5

Bericht door ferry395 »

Als je even het bwjr opties kleur evt foto plaatst kan ikaltijd even vragen wat ze ervoor willen geven hier in de buurt.

Gr Ferry
T5 volledig ABT 224pk www.HORIZONBRUIN.nl
voor al u ZONNEBANKEN-SAUNA'S-FITNESSAPPARATUUR-COLLAGEENBANKEN-HOTTUBE'S
ktm racer
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 aug 2010, 11:06

Re: waarde T5

Bericht door ktm racer »

heel graag, gegevens staan in te koop topic
Gebruikersavatar
Johan729
Berichten: 398
Lid geworden op: 14 jan 2007, 12:54
Locatie: Krimpenerwaard

Re: waarde T5

Bericht door Johan729 »

Je kan toch ook gewoon de verschillende autoverkoopsites afgaan met als zoekaktie je eigen bus (bouwjaar,kleur,vermogen,km stand,enz,enz,enz.Zo krijg je ook een indicatie van de waarde.Daar vindt je natuurlijk wel vraagprijzen en zullen niet altijd even réeel zijn.Tip;zoek op http://www.gaspedaal.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
Deze selekteerd auto's van alle verschillende websites.Zo pak je ze allemaal in één keer.
Laat je niet beetnemen,ik verkocht mijn T4 uit 2003 vorig jaar en ving er partikulier 5000 euro meer voor ex btw dan wat de VW dealer terug wilde geven :ie ......boeven.
En dan verkocht ik 'm nota bene nog aan een garagehouder........Die wilde 'm als privéauto hebben.
Succes met inruil en haal eruit wat erin zit!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: waarde T5

Bericht door Multivan Generation »

@ KTM racer.
De prijs voor een multivan is lastiger te bepalen.
De tip die johan reeds gaf is een goede,
maar er is ook nog eens een verschil tussen een multivan met DC op grijs kenteken,
of een "volwaardige" multivan met 7 zitplaatsen op geel kenteken..

Dit zijn echt auto's waar je een liefhebber voor moet vinden..
Ze zijn namelijk nog al duur voor de "gewone sterveling" :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: waarde T5

Bericht door Yorrie »

Tsja, wat is een auto waard heh? Blijft altijd een leuk vraagstuk. Iets is in mijn ogen pas een bepaalde prijs waard als iemand anders dat er ook voor zou willen geven, meer niet. Of is dat te simpel gedacht?

Maar inderdaad, even op gaspedaal kijken wat een vergelijkbare bus verkoop "doet" kan al heel verhelderend werken. Dan pak je daar een gemiddelde vraagprijs en reken je die terug naar een handelswaarde/inkoopprijs voor de dealer. Vervolgens korting bedingen op de aankoop van een nieuwe is de eerlijkste manier om te kijken wat er gegeven wordt. Het gaat er uiteindelijk om wat er bij moet voor een nieuwe en niet om wat er aan inruil geboden is, daar gaat het nog wel eens mis is mijn ervaring... "Consumenten" kikken nog steeds op een hoge inruilprijs op papier, wat er toe betaald moet worden komt vaak pas op een tweede plek. "Eerst kijken wat ze terug geven voor m'n huidige auto" is vaak de gedachte, in mijn ogen een verkeerde benadering.
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
ktm racer
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 aug 2010, 11:06

Re: waarde T5

Bericht door ktm racer »

alvast bedankt voor de tips.

Natuurlijk gaat het erom wat ik moet toeleggen, en gaat het er niet om wat voor inruilprijs erop papier staat,immers hoe lager hoe gunstiger.
Maar goed nu bij diverse dealers geweest en toch wel een heel beetje van geschrokken, het lijkt erg goed te gaan want niet alleen de prijs voor
een crafter is hoog maar ook de levertijd is erg lang. Morgen een bezoekje brengen aan Auto Flevo.
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: waarde T5

Bericht door Yorrie »

Levertijd op een Crafter lang?! Wat zoek je precies? Wie weet kan ik iets voor je doen.
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: waarde T5

Bericht door robertTREBOR »

ik kan misschien ook iets zinnigs vertellen over de waarde van een T5

ik heb 4 mnd. lang lopen zoeken naar een T5 liefst 2 jr oud. er worden echt de meest belachenlijke

prijzen voor een T5 gevraagd, voorbeeld een multivan uit 2003 voor 20.000 euro bijv.

rechtstreeks van een fleetowner heb ik uiteindelijk gekocht een T5 2500TDI 178 pk 6 versn. handgeschakeld, 8-2008 , 42000 km

zwartmetallic, bomvol optie's , leer, clima, ingebouwde navi, regensensor, abs/ asr? ,achteruitrijsensors, bermlampen , elktr.ramen, spiegels, cv afst,, l.m. 17 inch velgen enz. enz.

kostte mij 18.500 excl. btw. = 22.000 inkl. btw inkl. een set splinternw. winterbanden op de org. stalen velgen.

kost even tijd maar als je er even de tijd voor uittrekt kan je voor een hele leuke prijs toch een hele mooie T5 kopen.

succes met mijn info ( voor de kopers !) :T54LIFE :driveT5
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Johan729
Berichten: 398
Lid geworden op: 14 jan 2007, 12:54
Locatie: Krimpenerwaard

Re: waarde T5

Bericht door Johan729 »

robertTREBOR schreef:ik kan misschien ook iets zinnigs vertellen over de waarde van een T5

ik heb 4 mnd. lang lopen zoeken naar een T5 liefst 2 jr oud. er worden echt de meest belachenlijke

prijzen voor een T5 gevraagd, voorbeeld een multivan uit 2003 voor 20.000 euro bijv.

rechtstreeks van een fleetowner heb ik uiteindelijk gekocht een T5 2500TDI 178 pk 6 versn. handgeschakeld, 8-2008 , 42000 km

zwartmetallic, bomvol optie's , leer, clima, ingebouwde navi, regensensor, abs/ asr? ,achteruitrijsensors, bermlampen , elktr.ramen, spiegels, cv afst,, l.m. 17 inch velgen enz. enz.

kostte mij 18.500 excl. btw. = 22.000 inkl. btw inkl. een set splinternw. winterbanden op de org. stalen velgen.

kost even tijd maar als je er even de tijd voor uittrekt kan je voor een hele leuke prijs toch een hele mooie T5 kopen.

succes met mijn info ( voor de kopers !) :T54LIFE :driveT5

:ie :ie :ie Wat een deal!!!!!
Niet slecht gedaan....
ktm racer
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 aug 2010, 11:06

Re: waarde T5

Bericht door ktm racer »

@yorrie; ben opzoek voor een crafter L2H1 164pk, en dan zonder bankje voorin
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: waarde T5

Bericht door Yorrie »

ktm racer schreef:@yorrie; ben opzoek voor een crafter L2H1 164pk, en dan zonder bankje voorin
Dat is er inderdaad niet... Er staan sowieso maar 4 Crafters met die motor op voorraad landelijk, dus tsja... Als ik zoek op alle motoren met wielbasis 3665 dan kom ik op 75 stuks, maar als ik vervolgens dan weer selecteer op "zonder bijrijdersbank" blijven er maar 5 over. Daar zijn er twee van uitgevoerd met een laag dak, maar die zitten allemaal zo'n 60 pk onder jouw wens...

Helaas dus! Maar goed, niet geschoten...
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: waarde T5

Bericht door Multivan Generation »

Bijrijdersbank is er toch vrij snel uit te halen en om te ruilen voor een stoel?

Of denk ik nu TE flexibel? :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie