Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 fietsendrager op klep

vragen over de T5
Plaats reactie
Estivie
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 feb 2010, 18:21

T5 fietsendrager op klep

Bericht door Estivie »

Hallo,

Even voorstellen: Ben trotse bezitter van een Transporter LWB 130 PK dubbele cabine en rij daar sinds februari naar volle tevredenheid mee.

Afbeelding

Omdat ik einde deze week met de 2 kids op vakantie ga en ik graag de fietsen wil meenemen zat ik te kijken naar een fietsenrek voor mijn T5. Ik denk dat de "kofferklep" versie het meeste voordelen biedt, maar vroeg me af of je met de fietsen gemonteerd ook je klep kan/mag openmaken?

Ik heb al positieve reacties gelezen over het Fiamma rek. Nog andere tips?

Thanks

Stijn
Lisboa

Re: T5 fietsendrager op klep

Bericht door Lisboa »

Fiamma T5 fietsendrager is top, heb 'm zelf ook en net terug van een weekendje biken in Sauerland.

Als de fietsen op de drager zitten is de klep nog gewoon te openen, echter zijn de standaard gasveren niet sterk genoeg om de klep omhoog te houden(met 1 fiets wel). Optioneel zou je 'zwaardere' gasveren kunnen monteren, maar een uitschuifbare tentstok is een goedkopere en prima oplossing.
Naast de standaard riempjes bind ik de fietsen liever vast met wat extra riempjes, keren op de 'autobahn' gaat nogal lastig....
Daarnaast hang ik sinds m'n Mtb in Baskenland gestolen is een goed slot aan de fietsen/drager.

Succes!

Mvg,

Luuk
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33763
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T5 fietsendrager op klep

Bericht door Multivan Generation »

De originele VW dragers zijn ook erg goed en zeer stabiel.
Ik heb voor mijn T4 gekozen voor zwaardere gasdrukveren,
zodat met 3 fietsen de klep+fietsen boven blijven :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Estivie
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 feb 2010, 18:21

Re: T5 fietsendrager op klep

Bericht door Estivie »

Super! bedankt voor de info. Nu even kijken waar ik (snel) aan zo'n rek kan geraken want normaal gezien vertrekken we donderdag... :yes
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33763
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T5 fietsendrager op klep

Bericht door Multivan Generation »

beetje kort dag denk ik :bonk
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
chester2203
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 jan 2008, 22:03

Re: T5 fietsendrager op klep

Bericht door chester2203 »

Wees voorzichtig met een fiamma rek voor de T5 door dat de kentekenplaat van een T5 hogerzit dan een T4 is bij het open doen van de klep met fietsen bij een t5 een hachelijke situatie. Door het gewicht van de fietsen buigt het rek iets in waardoor er ruimte komt op de klauwtjes welke het rek op zijn plaats moeten houden. Door dat het gewicht anders ligt dan bij een T4 schuift het rek dan naar boven en wanneer je de klep weer dicht doet ligt het rek los op de klep en valt inclusief fietsen naar beneden. Spreek uit eigen ervaring kom zo juist terug en heb het hele zwikkie op mijn boven been gekregen waar door ik nog steeds strompel. Daarbij komt nog de schade aan de achterklep. :groteogen Moet nog effies kijke nhoe we dit weer gaan op lossen.
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: T5 fietsendrager op klep

Bericht door Guus NLB »

Wat ik me afvraag jongens, slijt op de plekken waar het rek op steunt de lak er niet gauw af ondanks zo'n stukje folie ?
En ontstaan er geen deuken ??
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: T5 fietsendrager op klep

Bericht door Yorrie »

Guus NLB schreef:Wat ik me afvraag jongens, slijt op de plekken waar het rek op steunt de lak er niet gauw af ondanks zo'n stukje folie ?
En ontstaan er geen deuken ??
Ben ik ook altijd een beetje bang voor inderdaad... Zo'n rekje op de trekhaak lijkt me een stuk minder riskant. Al is ook dat geen optie wat mij betreft, ik ben altijd als de dood dat ie er onderweg af lazerd. :nuts
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Gebruikersavatar
Gaas
Berichten: 408
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:46
Locatie: N.O.P.

Re: T5 fietsendrager op klep

Bericht door Gaas »

Heey Estivie,

Welke drager is het geworden???

Mooi prijsje??? :lach :jump

Ben benieuwd.

Tjooooooowwww!!!
vr.gr. Gaas, voorheen T4 1096, nu.......
Plaats reactie