Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

verliefd en houden van op de eerste date

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Rafke 108
Berichten: 690
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België

Re: verliefd en houden van op de eerste date

Bericht door Rafke 108 »

mooie bus man!
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07

Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster


Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: verliefd en houden van op de eerste date

Bericht door Multivan Generation »

En de foto's van het interieur, waar blijven die? :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: verliefd en houden van op de eerste date

Bericht door raymondo »

ben nu in roemenie.,..moest er met spoed heen...
heb 500 kilo spul er in liggen..

mooie tegenvaller... die 180 pk.... na frankfurt tegen de bulten op.... kick down onderin.. en ging met moeite 115 km per uur tegen de bult up...

hier in roemenie paar keer vlot moeten weg trekken.. dan reageert die bak helemaal niet... moet je gewoon remmen om niet over reden te worden......

lastig rijden de dsg.... snak eigenlijk terug naar me oude t5.....

maar ja... in nederland straks toch een passend oplossing zoeken....

auto heeft nu 3200 km gedaan.... kraakt al goed bij volledig gedraaid stuur... kwa geluid en rij comfort is hij echt super...

maar.. twijfel toch wel aan de kwaliteit van de 2 liter,,, en dan na te gaan dat ik maximaal 40000 kan rijden tot me eerste onderhoud...

alles komt goed zeggen ze. dus tijd zal het leren.... moet nog terug volgende week dus.... kijken wel hoe alles er dan uit ziet op 5000 kilometern
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: verliefd en houden van op de eerste date

Bericht door Multivan Generation »

Misschien dat nog niet het volledige vermogen beschikbaar is, omdat hij nog niet is ingereden?
Blok wordt naar mijn verwachting wel soepeler hoor,
Is nu nog niet los he..

Bij mijn T4 voelde het pas bij ruim 80.000 km aan,
dat alles ineens veel gemakkelijker ging..
Gemakkelijker toeren draaien, stiller etc..

Dus misschien heb je nog geduld? :knipoog

Enne misschien moeten jullie nog een beetje aan elkaar wennen ? :gekte
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: verliefd en houden van op de eerste date

Bericht door raymondo »

eerlijk is eerlijk als die eenmaal op een vlakke weg aan de rol is dan gaat die als een speer....

maar echt flinke bergen had die goed moeite mee en dan nog maar te zien als he ooit met een caravan of aanhanger moet rijden...


voor de rest werkt alles super en kraakt en piept stukkenminder als me oude t5.... deze wilde nog wel eens flink wat bij geluiden maken in de ochtend als die er voor een zware dag heeft gehad..

dinsdag rijd zeer waarschijnlijk leeg terug...

en ga dan toch eens praten over een chip... heb redelijk rustig gereden met de bus....eerste 650 kilometer duitsland reed ik 1 op 8....
en oostenrijk door de bergen en een stuk in hongarije... kwam ik niet boven 500 kilometer op een volle tank . daarna vlakstukken hongarij en roemenie.. zat ik dik op 1 op 9... nu rijd ik zeer veel vlakke stukken en stads weggetjes... kom ook op 1 op 8...

dus ben benieuwd.. leeg terug door de bergen wat die doet...
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: verliefd en houden van op de eerste date

Bericht door harry t5 191 »

Raymondo,

Toch zou ik eens bij de dealer langs gaan en dit vertellen.
Een kennis van mij heeft een 140 pk met dsg en trekt met een caravan van 1800 kg erachter de straatstenen eruit! :knipoog

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: verliefd en houden van op de eerste date

Bericht door raymondo »

vanmiddag stil gevallen 2 seconden. en dan met een knal weer in de versnelling...

soms als ik rem en stil ga staan dan loopt die even 1200 toeren.. en dan voel je hem schakelen naar de vrij...

heel vreemd.. als die rolt. dan is het goed.... maar 180 bij 3600 toeren....

me oude t5..... 3500 toeren en rond de 195 op de tellern.... ben echt benieuwd of dit ooit goed gaat komen...
svandesande
Berichten: 171
Lid geworden op: 05 mei 2010, 11:06

Re: verliefd en houden van op de eerste date

Bericht door svandesande »

Tjah die nieuwe 2 ltr moet er toch ietsje meer voor doen dan de 2.5

moet wel zeggen dat ik hem zelf erg comfortabel vind alleen ff wennen dat ie zo traag reageert op het gas.

beetje anticiperen en gas geven voordat je eigenlijk weg kan en dan gaan.

Mijne haalt trouwens makkelijk 195 (in nederland dan)
Afbeelding
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: verliefd en houden van op de eerste date

Bericht door raymondo »

ga zo meteen terug rijden vanuit roemenie naar nederland... 1600 km... heb laatste dagen rond gereden zonder enig gewicht..

bus is stukken zuiniger nu....

laat morgen hier wel even verbruik weten op zelfde afstand zonder lading ..... en ook de top snelheid...rijd trowuens wel op 20 inch.. en dan geeft met sneldheidmeter excaxt hetzelfde aan als me navigatie...
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: verliefd en houden van op de eerste date

Bericht door Donald4Motion »

raymondo schreef:ga zo meteen terug rijden vanuit roemenie naar nederland... 1600 km... heb laatste dagen rond gereden zonder enig gewicht..

bus is stukken zuiniger nu....

laat morgen hier wel even verbruik weten op zelfde afstand zonder lading ..... en ook de top snelheid...rijd trowuens wel op 20 inch.. en dan geeft met sneldheidmeter excaxt hetzelfde aan als me navigatie...
Je moet je busje wel even rustig in rijden, zeg maar 1000Km.
Een tuning voor je bus doet ook wonderen met je bak.

Dit doet me denken aan mijn eerste maand met mijn bus, toen belde ik mijn dealer op dat als hij iemand wist voor me bus, dan mocht die weg(13.000Km).
Last met de koppeling, kl^te rijden/optrekken met de aanhanger :muur eigenlijk was alles dik K :winter

Ben net terug uit Portugal
Constant 115/120 met de schamelwagen van 6.05x2.20 en bergen nemen als een berggeit :toppie verbruik 1op7,3, aanhanger was bijna leeg (1300kg)

Met het nieuw 2pakjesmelk blok( :nuts ) zou je echt een betere koppelkromme moeten hebben. Dus 400Nm al bij 1500 toeren ofzo, dus van inkakken echt moet geen spraken zijn
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: verliefd en houden van op de eerste date

Bericht door raymondo »

wel... weer terug in nederland...

ik had hem 1400 kilometer in Nederland heel erg relaxed in gereden....

Maar ik snap niks van die auto.... geen gewicht gemiddeld van 1 op 9 tot 9.5 bij snelheid van 140 kilometer per uur.. dus veregeleken met beladen scheelt het erg veel..

maar.. ik krijg hem niet vol gas.... die 3600 toeren bij 180 km per uur blijkt in de 6e versnelling.. ik kan kilometers lang het gas vol inhouden maar hij gaat niet naar 7.....

ook als je rustig rijd met voet op het gas en wilt versnellen.. dan reageert die gewoon niet. om alvorens met een soort slippende koppeling voort te gaan.... echt vreemd rijden..

echt rustig rijden zoals file en woonwijken is niet leuk.. heb de dealer gebeld morgen eerst naar Amsterdam dan gaan ze het leer inbouwen en dan als hij terug komt. moeten er nog beeldschermen in de hoofdsteunen en nog wat andere dingen aan de audio worden aangepast..

daarna terug naar de dealer... de overgangstrip van de dubbele kabine hangt los.. de zijkanten van de cabine zitten straks dat gordels van de achterbank niet terug gaan.. het vakje in de schuifdeur is uit elkaar gevallen( was alleen gekit) de zijkanten van de dubbele cabine laten los van de bank dus rammelt...
wielkast bekleding van achter ruimte is nog steeds wiel kast zicht baar.... kit randen van vloeren zijkant zijn niet eens effe met een sopje af gestreken...

plafon in laadruimt hangt stukje los. missen van die druk dingen..
en dan het rijden.. kijken of ze een andere hebben staan... zullen wel beginnen over de 20 inch.. maar ja... dan moet volgens mij niks uit maken met overschakelen bij volgas en bij gas in trappen en accelerenen.. zoals ik in me eerste b ericht al melde .. dit deed hij slecht in de achteruit... maar blijkt volgens mij iedere keer slecht te reageren.. en als tunene de oplossing is.. lijkt me dit de taak voor Vw en niet voor mij.
en ook me radio ontvangs moeten ze regelen.. 4800 km. en iedere 3 km zender zoeken... rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
blij dat belutooth functie goed werkt..
i
J. Jolliffe
Berichten: 343
Lid geworden op: 04 dec 2008, 21:00

Re: verliefd en houden van op de eerste date

Bericht door J. Jolliffe »

Jammer van al die kleine problemen. Zulke dingen moeten voor aflevering in orde zijn.

Is het een idee om terug te gaan naar de standaard wielen en daar wat kilometers mee te klokken ? Al is het maar om het verschil te testen.
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: verliefd en houden van op de eerste date

Bericht door Inbouwer »

Die 20 inch slurpen echt een heel deel van het vermogen weg.
Probeer het verschil maar eens uit met een standaard velg en band.
:wjw
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: verliefd en houden van op de eerste date

Bericht door raymondo »

wel rol omtrek moet na genoeg hetzelfde zijn aangezien de km teller perfect loopt met de navigatie..

en standaard is 17 inc met 235 breed en nu 20 inch met 245 breed.... en achter 275.... dus vologens mij is het niet zo heel veel extra wat je heb.....

maar ik merk gewoon dat met als dat ding moet werken... die gewoon totaal niet zuing is...

heb hem vandaag opgehaald bij leer inbouwer... ( cabara amsterdam)..

morgen effe stofzuigen en dat maak ik eenpaar foto's ...... heel super het interieur nu...
Gebruikersavatar
Gerrit354
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mei 2009, 16:30

Re: verliefd en houden van op de eerste date

Bericht door Gerrit354 »

raymondo schreef:wel rol omtrek moet na genoeg hetzelfde zijn aangezien de km teller perfect loopt met de navigatie..
Er is toch juist altijd een afwijking naar boven, meestal zo een 4 a 5 km/h, welke de teller aangeeft. Die grotere wielen zorgen er dus voor dat je die afwijking opheft, maar je dus meer vermogen nodig hebt.
Plaats reactie