vanmiddag effe naar een kennis geweest om de bus op de brug te zetten de dealer had niet eerder als morgen.. was er gisteren even geweest...
Mijn eigen garage constanteerde dat nadat ik klaage over een een bij geluid met slechte weg langzaam rijden zoals inparkeren..
Nu blijken waarschijnlijk aan beide kanten de veerschotellagers al goed kapot te zijn.. |De bus is bij de dealer verlaagd.
ALs we hem op bokken zetten dan heeft de bovenste wikkel die in een ring valt speling met deze ring. en deze ring heeft ook weer ruimte met een anderre ring.. en daar zit ik ook enkele milimeters speling op...
Morgen nogmaals de dealer bellen.. misschien dat ze nu wel tijd hebben..
Heb er al bijna spijt van dat ik hem toch 2 plaatsen verder heb gekocht..... Morgen weer een half uur rijden.. is de 2e keer deze week.. maar nu bel ik eerst..
Iemand anders dit probleem wel eens gehad??
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
t5 gp... 6500 km... kapotte veerschotellagers
Re: t5 gp... 6500 km... kapotte veerschotellagers
Op het Duitse T5-board wordt dit probleem ook regelmatig aangekaart. Ook de T5.1 had hier al mee te kampen. Klaarblijkelijk heeft VW dit probleem nog steeds niet onder controle.
In jouw geval zullen ze wel zeggen dat het door de verlagingsset komt. Maar er zijn ook genoeg gevallen bekend die geen verlagingsset ingouwd hadden
In jouw geval zullen ze wel zeggen dat het door de verlagingsset komt. Maar er zijn ook genoeg gevallen bekend die geen verlagingsset ingouwd hadden
Re: t5 gp... 6500 km... kapotte veerschotellagers
Kan ik nog 2500km rijden
Re: t5 gp... 6500 km... kapotte veerschotellagers
gelukkig is de verlagingset bij volkswagen mee geleverd... maar wat ik me afvraag.. zit er tussen de veer en de lager geen rubber of zo??
want dat heeft gewoon speling.. en nu kan ik me voorstellen dat bij optrekken en remmen er goede krachten op komen te staan...
en iedere 6000 km die dingen vervangen lijkt me ookniet wat..
me oude t5 was ook verlaagd maar niet dit probleem.....
er zit zoveel speling op dat ik dacht dat de boel niet was aangedraaid. maar dat schijnt weer niet te kunnen....
want dat heeft gewoon speling.. en nu kan ik me voorstellen dat bij optrekken en remmen er goede krachten op komen te staan...
en iedere 6000 km die dingen vervangen lijkt me ookniet wat..
me oude t5 was ook verlaagd maar niet dit probleem.....
er zit zoveel speling op dat ik dacht dat de boel niet was aangedraaid. maar dat schijnt weer niet te kunnen....
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3455
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: t5 gp... 6500 km... kapotte veerschotellagers
Als je de wielen vrij hebt hangen lijkt het of er veel speling inzit. Zodra je hem weer met de wielen aan de grond hebt staan moet het strak staan.
Tenminste als ik logisch nadenk hoort dat zo te zijn.
Tenminste als ik logisch nadenk hoort dat zo te zijn.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
- Multivan Generation
- Berichten: 33767
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: t5 gp... 6500 km... kapotte veerschotellagers
lijkt mij ook Jeroen..Jeroen T5 204 schreef:Als je de wielen vrij hebt hangen lijkt het of er veel speling inzit. Zodra je hem weer met de wielen aan de grond hebt staan moet het strak staan.
Tenminste als ik logisch nadenk hoort dat zo te zijn.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...