Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Remmen achter

vragen over de T5
Plaats reactie
Lisboa

Remmen achter

Bericht door Lisboa »

Was ik heerlijk op vakantie, piepen mijn remmen aan de achterzijde tijdens het toeren.
Ik dacht ff gassen, flink remmen en piepje weg...... niet dus.
Even langs de garage voor een snel remmentestje, kost niks dus gewoon doen.
Remmen aan de voorzijde OK!
Remmen aan de achterzijde, ver van OK :ie

De blokken waren bijna compleet versleten, bijna staal op staal dus :gif :gif :gif :gif :gif
De schijven stonden op 20.4 mm, standaard waarde = 22.0 mm, minimum waarde = 19.5mm.

Huh? in mei stond m'n T5 voor de onderhoudsbeurt bij de dealer en toen was er nog niets aan de hand?
Volgens mij had ik minimaal een vervangadvies moeten krijgen, en ben daarom ook zeer benieuwd naar de uitdraai van datgene wat is nagekeken tijdens de beurt, de remmen horen daar zeker bij!

Vraagje, zitten er alleen aan de voorzijde slijtage-indicators? op het dashboard kwam geen melding binnen.

Safety first en meteen compleet de remmen aan de achterzijde laten vervangen, blokken en schijven dus.


Groeten,

Luuk
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Remmen achter

Bericht door Donald4Motion »

van de 3 blokken zit er maar op 1 een sensor.(vw parts!)
misschien hebben ze er imitatie blokken opgezet?

Ik heb dat laatst gehad maar de sensor deed het maar heel even waardoor ik ervan uitging dat de
storing 'opgelost' was.
bleek later ook staal op staal te zijn omdat het iets ging piepen.
Wilde ze me gelijk weer nieuwe schijven aansmeren omdat die door dat ijzer op ijzer gebeuren nogal minder zouden functioneren.
Heb ik niet gedaan, ik doe dat wel bij de volgende ronde met een paar mooie geperforeerde discs.


De sensor die de storing moet aangeven brand volgens mij vrij snel door waardoor de storing niet meer getoond wordt
Gebruikersavatar
dvr
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:48
Locatie: Montfoort
Contacteer:

Re: Remmen achter

Bericht door dvr »

Ik had het zelfde ook op ijzer en de buitenste blokken nog op de helft
garage gevraagd hoe dat over het hoofd gezien kan worden
die gaf toe dat ie niet naar de achterkant had gekeken
En ik heb toen zelf de blokken maar vervangen en tot mijn verbazing zitten er geen slijt indicators op
dvr nr 285
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: Remmen achter

Bericht door emil »

hoi
mijn t5 is van 2004 en daar zitten links voor en rechts achter wel indicators op
inderdaad maar op 1 blok, als er ergens iets blijft hangen waar geen indicator op zit heb je kans
dat het bij dat blok fout gaat
als het staal op staal geweest is kun je de schijf laten zitten maar meestal is (vooral) dan vervangen
het beste
bedenk wel ,remmen en sturen moet je niet op bezuinigen het is af en toe wel handig dat je op tijd stil
kunt staan :nuts
wat betreft het inschatten van het aantal rest km's door een monteur is het moeilijk in te schatten wat
de rijstijl van de betuurder is en het gebruik van de bus :T54LIFE
Plaats reactie