Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

problemen 20"banden

vragen over de T5
Plaats reactie
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

problemen 20"banden

Bericht door alfagek »

In een ander topic zien we de problemen met de 20"banden.

Heb dit weekend twee vredestijn stuk aan de binnenkant, terwijl loopvlak nog best 10.000km mee konden volgens de indicatie blokjes op de band.

De banden boer zei meteen een uitlijn probleem,

Eerste setje banden deed ik wel 35.000 km mee wat best veel is voor dit soort banden.

Maarja ik ga nooit met piepende bandje weg.

We hebben dit ter plaatse gechekt maar uitlijning was goed.

En verswchil wat erin zat geeft niet de insluiting aan de binnen zijde van de band.

Denk toch dat de vredestijn sessanta niet geheel voldoet bij de 20"banden.

Heb de druk op 3.0 gehad, er zijn mensen die dat hoger hebben,

Het was nu in 18maanden tijd mijn 5e setje banden van 2 stuks voor mijn bus.kosten nu weer 600,- euries

Vandaag kwam er ook een andere t5 rijder bij de bandenboer, deze had echter een klapband bij de achterband,
Ook deze was van vredestijn en de gehele zijkant na de ronding is geklapt, met 140km per uur op de snelweg.
Laat staan de andere schade die hij aan de bus hierbij opliep, wie zal dat vergoeden ?

Ik bedoel maar, zijn de vredestijn banden wel zo goed als ze zeggen.!!!!!!!!!!!

Gr,
Bob.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: problemen 20"banden

Bericht door Donald4Motion »

Ik heb er goede ervaring mee :toppie
En ze plakken als de ziekte :ikrij
J. Jolliffe
Berichten: 343
Lid geworden op: 04 dec 2008, 21:00

Re: problemen 20"banden

Bericht door J. Jolliffe »

Op het Duitse T5 forum zijn ook mensen die na 3800 kilometer door hun Vredestein heen zijn. Ook allemaal 20 inch rijders.

Ik zou denken dat de band door de hoge snelheidsindex een bijbehorende loadindex mee krijgt om hoge snelheden aan te kunnen maar niet zo zeer geschikt zijn voor een hoog gewicht. Een band met snelheidsindex tot bijvoorbeeld 190 km/u en daarbij een loadindex van 104 is toch heel anders van opbouw dan een sportieve hoge snelheid band.
Als ik op de site kijk van Vredestein zie ik dat ze ook Sessanta's verkopen speciaal voor SUV's. Dat lijkt mij de betere keuze omdat deze is ontworpen voor een zware auto. Enige punt is waarschijnlijk dat je niet precies de juiste maat treft.
Plaats reactie