Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

grappig extratje op de t5 GP

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

grappig extratje op de t5 GP

Bericht door raymondo »

Zoals de meeste weten heeft de T5 gp.. ( tenminste de mijne) wat electronsiche extra;s..
Koplampen die zelf aangaan als het donkerder word.koplampen en achterlampen die gaan branden als ik de auto van alarm haal.
mistlampen die gaan branden als ik in het donker de bocht om ga....regensensors die zorgen dat me ruitenwissers uit zich zelf heen en weer gaan... Sinds gisteren zag ik eigenlijk pas dat op het moment ik me bus in de achteruit zet.. de achterruitenwissers ook 1 maal heen en weer gaan... vind het wel een kleine service van me eigen auto dat die dit doet..... vaak zat de achterruit ook vochtig is maar zelf doe je niet snel je achteruitwissers 1 keer heen en weer... als je de hendel in drukt gaat die al vaak 3 keer....

Maar zoals eerder besproken.... nog wat vragen..

de lampen gaan branden als ik de auto van alarm haal.... maar waarom blijven de lampen niet nog een paar seconden branden als ik hem s avonds op alarm zet??

en hoe zit het met een comfort module? zodat me ramen en schuifdak automatsch dicht gaan bij afsluiten van de auto?? is er al iemand die hier meer over weet?? net zoals uit een eerder topic...... ik vind raar... dat die spiegels alleen kunnen inklappen als de auto op contact staat... ik bedoel ik klap ze juist in , in smalle straatjes.. maar dan moet ik ze eerst inklappen en dan de deur open doen.. als er een auto of fietser langkomst is dit bijna niet te zien...
is hier geen andere instelling voor?? maandag gaat de bus naar VW dan kan ik dit allemaal even aangeven.. met de oplossing als jullie het weten.... albvast bedankt
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: grappig extratje op de t5 GP

Bericht door Jeroen T5 204 »

Dat van die lampen wat jij bedoel is de coming home/leaving home functie. Die kan je wel activeren met Vagcom.
Wanneer jij sensoren hebt dat je lampen aangaan als het donker is dan weet ik bijna wel zeker dat je het kan activeren.
Of je moet je lichtschakelaar op een bepaalde stand laten staan en dan de bus op slot, probeer dat eens. Zet hem in het midden bijvoorbeeld.

Ruitenwissers achter is ook in te stellen met Vagcom voor zover ik het gezien heb. De tear drop functie noemen ze dat.

De comfort module is hier al veel besproken, bij de dealers weten ze het haast nooit. Ik ben ook nog steeds zoekende naar een goede module.
Durf niet zo alles maar aan te sluiten, wil mijn elecktronica niet graag ontregelen omdat alles met canbus werkt.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
David R
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 apr 2010, 14:44

Re: grappig extratje op de t5 GP

Bericht door David R »

raymondo schreef:Zoals de meeste weten heeft de T5 gp.. ( tenminste de mijne) wat electronsiche extra;s..
Koplampen die zelf aangaan als het donkerder word.koplampen en achterlampen die gaan branden als ik de auto van alarm haal.
mistlampen die gaan branden als ik in het donker de bocht om ga....regensensors die zorgen dat me ruitenwissers uit zich zelf heen en weer gaan... Sinds gisteren zag ik eigenlijk pas dat op het moment ik me bus in de achteruit zet.. de achterruitenwissers ook 1 maal heen en weer gaan... vind het wel een kleine service van me eigen auto dat die dit doet..... vaak zat de achterruit ook vochtig is maar zelf doe je niet snel je achteruitwissers 1 keer heen en weer... als je de hendel in drukt gaat die al vaak 3 keer....

Maar zoals eerder besproken.... nog wat vragen..

de lampen gaan branden als ik de auto van alarm haal.... maar waarom blijven de lampen niet nog een paar seconden branden als ik hem s avonds op alarm zet??

en hoe zit het met een comfort module? zodat me ramen en schuifdak automatsch dicht gaan bij afsluiten van de auto?? is er al iemand die hier meer over weet?? net zoals uit een eerder topic...... ik vind raar... dat die spiegels alleen kunnen inklappen als de auto op contact staat... ik bedoel ik klap ze juist in , in smalle straatjes.. maar dan moet ik ze eerst inklappen en dan de deur open doen.. als er een auto of fietser langkomst is dit bijna niet te zien...
is hier geen andere instelling voor?? maandag gaat de bus naar VW dan kan ik dit allemaal even aangeven.. met de oplossing als jullie het weten.... albvast bedankt

Als je bus nu van het contact is een keer groot licht seinen werkt het wel. :wjw
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: grappig extratje op de t5 GP

Bericht door raymondo »

Als je bus nu van het contact is een keer groot licht seinen werkt het wel.
deze snap ik even niet......

en voor jeroen.. de lampen blijven wel branden als ik de auto van alarm haal..... maar niet als ik hem op alarm zet.. zodra alarm er op gaat zijn ze uit.. die "auto" stand heb ik op de licht schakelaar maar die doet het goed..

eerder heb ik ook iets gelezen over die car jack functie.. moet dat ook standaard zijn als je wel een schakelaar heb bij de schakelaars voor electrische ramen?

en dat teardrop.. had er nog nooit van gehoord en me vorige bus had het zeker niet....

en is er niet een lijst ergens te vinden van dat VAGCOM met functies die je kan instellen?
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: grappig extratje op de t5 GP

Bericht door Jeroen T5 204 »

De functies die je met Vagcom aan en uit kan zetten zijn per bus verschillend, niet iedereen heeft dezelfde modules.

Maar als je eens wil zien wat er wel en niet te activeren is kan ik hem eventueel wel voor je uitlezen.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: grappig extratje op de t5 GP

Bericht door raymondo »

dat kunnen we zeker eens doen.. deze week gaat die eerst terug voor garantie dingetjes
.. dan laat ik wel weten wanneer we eens kunnen af srtpeken
David R
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 apr 2010, 14:44

Re: grappig extratje op de t5 GP

Bericht door David R »

raymondo schreef:
Als je bus nu van het contact is een keer groot licht seinen werkt het wel.
deze snap ik even niet......

en voor jeroen.. de lampen blijven wel branden als ik de auto van alarm haal..... maar niet als ik hem op alarm zet.. zodra alarm er op gaat zijn ze uit.. die "auto" stand heb ik op de licht schakelaar maar die doet het goed..

eerder heb ik ook iets gelezen over die car jack functie.. moet dat ook standaard zijn als je wel een schakelaar heb bij de schakelaars voor electrische ramen?

en dat teardrop.. had er nog nooit van gehoord en me vorige bus had het zeker niet....

en is er niet een lijst ergens te vinden van dat VAGCOM met functies die je kan instellen?
Probeer het maar eens, Als het donker is en haalt de sleutel uit het contact dan keer met groot licht seinen en de verlichting blijf ongeveer een min branden als je de bus afsluit met de AB.
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: grappig extratje op de t5 GP

Bericht door hendrikus »

dat van die achterruitenwisser zit ook al op een berlingo van ong. bj 2000. Da's dus niet zo heel bijzonder meer.

En een regensensor was ook al op de oude T5 te krijgen.
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: grappig extratje op de t5 GP

Bericht door raymondo »

nou..dat van ruitenwisser.. me t4 van 2002 had het niet.... en me t5 van 2006 met regensensors ook niet... maar zoals eerder vermeld kom hier steeds meer dingen tegen... waarvan ik me afvraag of ik dat ook niet had moeten hebben of kan hebben op me t5///
paddy
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 jun 2008, 22:58

Re: grappig extratje op de t5 GP

Bericht door paddy »

dat van die lichten als je uit wil stappen,, dat werkt zeker alleen bij de t5 gp??

en dat van die ruitenwissers had ik ook op me vito maar dat was ook het enige wat wel werkte, :jumpklap :jumpklap :muur
zou het ook wel willen op me t5 maar is dat te verkrijgen ?

groetjes paddy :zwaai
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: grappig extratje op de t5 GP

Bericht door raymondo »

wel de bus is weer terug van vw... buiten de idiote service van me dealer.... 2 weken terug afspraak gemaakt. onder andere de veerschotels.. bus 3 dagen daar geweest hij is klaar meneer...... kom ik daar... a.. alleen de veerschotels zijn in back order... dat duurt nog effe... belachelijk dat deze mensenin dik 2 weken niet een paar veerschotels kunnen regelen. nu moet ik straks weer 2 keer daar naartoe bus ophalen en wegbrengen..

maar wilde eigenlijk alleen even melden dat die groot licht stand als auto van contact is eigenlijk toch wel werkt.....
Plaats reactie