Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Invoer-Uitvoer Nederland-België

vragen over de T4
Gebruikersavatar
RPS
Berichten: 144
Lid geworden op: 10 aug 2010, 18:09
Locatie: Schiedam

Re: Invoer-Uitvoer Nederland-België

Bericht door RPS »

Leuk weetje, bedankt voor de uitleg!
p.s. Als je verhuist naar een andere gemeente(kreis) moet je dus een nieuw kenteken aanvragen?
Ik snap het wel maar begrijp het niet!
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Invoer-Uitvoer Nederland-België

Bericht door Roger B. (11)61 »

ja, maar een kreis is meestal wel meer dan één gemeente..

zie ook hier
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
California man
Berichten: 72
Lid geworden op: 20 aug 2008, 16:35

Re: Invoer-Uitvoer Nederland-België

Bericht door California man »

Heb al tientallen malen vanuit duitsland campers gehaald, papieren krijg je gewoon mee, oude kenteken wordt ingeleverd door verkoper en jij krijgt de papieren. Hoe je hem naar nl haald is je eigen pakkie aan, kan op aanhanger of op export kenteken.

even on topic, voor jou camper zal de bpm maar een honderd of 2 zijn maximaal
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Re: Invoer-Uitvoer Nederland-België

Bericht door koekie520 »

Moet de koper dan een dossier indienen? Of rolt dat bij de douane bij de RDW zo uit de computer?
Ik dacht ook dat het maar om een paar honderd euro zou gaan.

Over die gepersonaliseerde nummerplaten. De eigenaars van zo'n platen zijn nu boos want binnenkort wordt er een nieuwe europese plaat ingevoerd met een lettertje meer. :ie
Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 1666
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:25
Locatie: Alblasserdam

Re: Invoer-Uitvoer Nederland-België

Bericht door sjaak »

Ik lees divers antwoorden over import vanuit Duitsland naar nl.Gaat inderdaad simpel,ik had bij vorige T4 een duitse brief hiermee samen met auto naar rdw.Na een week had ik nl kenteken en rest achtergebleven bij rdw.Alleen nu is de vraag hoe gaat dit vanuit Belgie????Ik dacht gwoon naar rdw te kunne met kentekenplaten van belgiese eigenaar en alle papieren.Vervolgens hier bij een RDW station keuren cq registreren.Dan met auto trug naar belgie,stallen en wachten op kenteken.Als dat binnen is verzekeren,in belgie nl kenteken er op schroeven en terug naar :ikrij :wjw :T44EVER :driveT4 nl.Alleen kan ik uit geen enkel antwoord opmaken of dit kan???
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Invoer-Uitvoer Nederland-België

Bericht door Roger B. (11)61 »

Als dat zo zou kunnen dan hoeft die bus echt niet terug naar Belgie'...

op belgisch kenteken naar de RDW, dan naar huis, kenteken eraf en terug naar belgie, als nieuwe kenteken er is erop en rijden....

maar of je een auto met persoon sgebonden belgisch kenteken kunt invoeren weet ik niet, kan zijn dat, net als in D, dat kenteken er eerst af moet
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Re: Invoer-Uitvoer Nederland-België

Bericht door koekie520 »

Daarvoor heb ik al een mailtje gestuurd naar de RDW en ik wacht nog op antwoord.
Men vraagt om een kentekenbewijs mee te brengen, en dat is toch precies wat ik heb. De bus en het kenteken dat er nu op hangt staat toch op mijn naam. Of ik nu autohandelaar ben of niet, ik mag toch wel een auto inporteren in Nederland. Stel dat ik verhuis, dan mag ik toch ook m'n auto meenemen.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Invoer-Uitvoer Nederland-België

Bericht door Pascal-141 »

koekie520 schreef:Daarvoor heb ik al een mailtje gestuurd naar de RDW en ik wacht nog op antwoord.
Men vraagt om een kentekenbewijs mee te brengen, en dat is toch precies wat ik heb. De bus en het kenteken dat er nu op hangt staat toch op mijn naam.
Of ik nu autohandelaar ben of niet, ik mag toch wel een auto inporteren in Nederland. Importeren in NL , is een taak voor diegene die in NL woont , niet voor verkoper die in B woont
Stel dat ik verhuis, dan mag ik toch ook m'n auto meenemen. Tja , je kan eerst max. 6 maand rondrijden met de Belgische nummerplaat erop , daarna ben je strafbaar . Als JIJ een auto wil IMporteren in NL , dan zul je toch een NL-adres moeten hebben volgens mij ...
Vergeef me mijn nieuwsgierigheid , maar waarom loop jij als verkoper dat import -gedoe allemaal achterna ? Dat is toch een zorg voor de koper ? Volgens mij maak je het allemaal ingewikkelder dan het eigenlijk allemaal is . Jij verkoopt een auto aan een NL-er , hij kan dan veel makkelijker zelf de auto importeren in zijn eigen land , de douane en RDW zijn dichterbij zijn woonplaats , enz ...
Ik heb al meermaals auto's gekocht in NL , D , enz en ook al auto's verkocht naar NL en Afrika , en importeren doet ieder dan in zijn eigen land .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
California man
Berichten: 72
Lid geworden op: 20 aug 2008, 16:35

Re: Invoer-Uitvoer Nederland-België

Bericht door California man »

Zodra je met de je voertuig bij de rdw bent voor de keuring moet je de originele autopapieren erbij hebben, geen kentekenplaten, de papieren worden ingenomen (en krijg je niet meer terug). dan wordt je auto gekeurd en nemen ze indien mogelijk gegevens over van je buitenslandse papieren. Na de keuring mag je weer wachten, je krijgt dan de papieren voor de douane, daar mag je dan je bpm papieren inleveren samen met de paieren van de rdw en kijken de douane lui na of het klopt, indien accoord mag je naar huis, je ontvangt dan een email met de betalings gegevens incl het te betalen bpm bedrag, dit overmaken (spoed betaling anders lang wachten) dan ontvange je b innen 5 werkdagen je nieuwe lenteken papieren. Heb je een camper moet je dan even de rdw bellen en het kwart tarief aanvragen.

Je moet dus zelf zorgen voor ingevulde bpm papieren, dat kan via diverse sites tegen een kleine vergoeding.
Gebruikersavatar
H&M 235
Berichten: 403
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:19
Locatie: Gers (32) France
Contacteer:

Re: Invoer-Uitvoer Nederland-België

Bericht door H&M 235 »

Hallo Roger,

Ik vind het een geweldig systeem , kan je indd mooie platen laten maken.
Voor de inwoners van Berlijn. :klappen
Afbeelding
Afbeelding

Groetjes

Hans
H&M 235
:zwaai
Afbeelding
Grz

Hans
H&M 235/394
Afbeelding
http://www.madebymcl.nl/
Plaats reactie