Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Fietsdrager met aanhanwagen

vragen over de T5
Plaats reactie
Arbee
Berichten: 83
Lid geworden op: 05 mei 2007, 16:39
Locatie: Ouderkerk aan de Amstel

Fietsdrager met aanhanwagen

Bericht door Arbee »

Hoi Forum lezers,
Ik heb een vraag over een fietsdragen aan de achterklep van een T5 in combinatie met een aanhangwagen.
Ik heb een trailer voor mijn surfspullen besteld, en op mijn achterklep een orginele VW fietsdrager voor 4 fietsen.
Deze steekt 77 cm uit
Nu is de ruimte tussen de trailer en achter klep volgens de verkoper van de trailer ongeveer 80 tot 90 cm.
Denken jullie dat dit genoeg is om ook een bocht te kunnen maken, of moet ik een kleinere fietsdrager gaan overwegen?

Wie heeft er ervaring met bv fietsdrager en caravan?

Groetjes
Arbee
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Fietsdrager met aanhanwagen

Bericht door matje86 »

bij de t4 met beyerland geen problemen
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: Fietsdrager met aanhanwagen

Bericht door Danny »

Als 't 77 cm uitsteekt en je hebt 80 a 90 cm dan kom je er niet he, dan heb je tussen de 3 a 13cm.
Ik zou eerst maar eens flink meten, de foto met de T4 en caravan heeft volgens mij vlotjes 30 cm.

Of je moest er steeds 100% met je gedachten bij zijn en er rekening mee houden dat je niet te scherp voor of achteruit mag... :knipoog
Danny
Arbee
Berichten: 83
Lid geworden op: 05 mei 2007, 16:39
Locatie: Ouderkerk aan de Amstel

Re: Fietsdrager met aanhanwagen

Bericht door Arbee »

Tijdje terug gevraagd of het kon met een fietsdrager voor 4 fietsen van VW en aanhangwagen,
nou het ging prima, Ruim 4000 km gereden deze vakantie zonder problemen. Als je gewoon vooruit ging was zelfs de kleinste draaicirkel geen probleem.
Super bus, heerlijke vakantie gehad.
Kijk op de foto naar de ruimte.
Greedz,
Arbee
Bijlagen
17082010386.jpg
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: Fietsdrager met aanhanwagen

Bericht door Yorrie »

Oei... :ie Dat zou voor mij te krap zijn hoor, zeker een heel eind op vakantie...
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Arbee
Berichten: 83
Lid geworden op: 05 mei 2007, 16:39
Locatie: Ouderkerk aan de Amstel

Re: Fietsdrager met aanhanwagen

Bericht door Arbee »

van die 4000 was er 3800 op de snelweg en 200 op binnenwegen met veel hellingen,
maar zoals ik als schreef, geen enkel probleem, ook niet met straatje keren.
Bij achteruitrijden kan je natuurlijk scharen, maar dan was het even oppassen, maar ja wie rijdt er nu nog fout met een GPS navigatie....... :zwaai
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: Fietsdrager met aanhanwagen

Bericht door Yorrie »

Da's ook weer zo, maar toch... Ik ben d'r niet zo van. Waarom de fietsen niet gewoon boven op de kar dan?
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Arbee
Berichten: 83
Lid geworden op: 05 mei 2007, 16:39
Locatie: Ouderkerk aan de Amstel

Re: Fietsdrager met aanhanwagen

Bericht door Arbee »

In de kar zitten windsurfplanken met alle spullen die daarbij horen, en die is speciaal daarvoor gemaakt. De constructie is er niet op berekent om er ook fietsen op te monteren.
Er is wel over nagedacht om de constructie te veranderen, maar zo ging het ook goed, plus we rijden elk weekend naar een surfstek, en maar 1 keer per jaar met fietsen op vakantie.
En tijdens het rijden, ook zonder aanhangwagen moet je gewoon uitkijken.
Daarnaast met een aanhangwagen mag je toch niet zo snel, dus rustig aan, muziekje erbij en een goed gesprek over.........surfen ;-)
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: Fietsdrager met aanhanwagen

Bericht door Yorrie »

Arbee schreef:In de kar zitten windsurfplanken met alle spullen die daarbij horen, en die is speciaal daarvoor gemaakt. De constructie is er niet op berekent om er ook fietsen op te monteren.
Duidelijk! Om het helemaal ter verbouwen is inderdaad ook zo wat...
Arbee schreef:En tijdens het rijden, ook zonder aanhangwagen moet je gewoon uitkijken.
Daarnaast met een aanhangwagen mag je toch niet zo snel, dus rustig aan, muziekje erbij en een goed gesprek over.........surfen ;-)
Zo is 't maar net! :toppie Tis tenslotte vakantie!

:ikrij
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Plaats reactie