Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bestel auto naar prive zetten

vragen over de T5
Plaats reactie
Luitjes
Berichten: 117
Lid geworden op: 16 jan 2008, 23:56

Bestel auto naar prive zetten

Bericht door Luitjes »

Voordat wij het bedrijf gaan beeindigen wil ik graag weten wat de kosten zijn van onze T5 (caravelle DC LWD) uit 2007 als die op priveauto wordt aangemerkt. Resterende BPM zal natuurlijk betaald worden, andere wegen belasting catagorie. Alleen wordt de T5 als bestel auto particulier aangemerkt? of wordt het dan opeens een personen auto? Er zit daar een verschil van meer dan 125€ tussen.

Val ik onder bestel auto particulier dien ik dan nog aan de voorwaarden van inhoud m3 te houden? Of kan ik de DC er uit halen en de stoelen weer terug plaatsen die er oorspronkelijk in zaten?

Moeilijk gevalletje vanwege te veel regels :knipoog
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: Bestel auto naar prive zetten

Bericht door emil »

ik neem aan dat u de wegen belasting bedoeld ??
1900 kg kenteken gewicht:
ondernemer 400e per jaar
particulier grijs kenteken 1500e per jaar
particulier geel 2000e per jaar
dus als u dan prive grijs gaat rijden scheelt dat alsnog 500e per jaar
maar inderdaad dan dient u nog wel aan de grijs kenteken regels te voldoen
zoals tussenschot enzo
het is ook terug te zien op http://www.belastingdienst.nl" onclick="window.open(this.href);return false; dan naar motorrijtuigen belasting en de reken module starten
sucses
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: Bestel auto naar prive zetten

Bericht door sep »

Tevens dient er btw over het prive aankoopbedrag te worden afgedragen ,net als de bpm ,en daarbij komt bij ,je probeert de auto natuurlijk voor zo weinig mogelijk aan je zelf te verkopen (mits de bus volledig finacieel van je zelf is )....stel dat je dan uitgaat van de boekwaarde op dat moment ,maar de belasting hoeft hier niet akkoord mee te gaan en dan betaal je de economische waarde ( wat ie dan echt aan waarde op de markt vertegenwoordigt )...
tis een mooi vervoermiddel de t5 ,maar een hufter wat betreft de gebruikslasten .. :gif (prive dan )

mvg sep
Gebruikersavatar
theo
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:45
Locatie: almere
Contacteer:

Re: Bestel auto naar prive zetten

Bericht door theo »

volgens mij moet de belastingdiens akkoord gaan met je boekwaarde (afboeking is albetaald) bpm is een tabel voor
sep schreef:Tevens dient er btw over het prive aankoopbedrag te worden afgedragen ,net als de bpm ,en daarbij komt bij ,je probeert de auto natuurlijk voor zo weinig mogelijk aan je zelf te verkopen (mits de bus volledig finacieel van je zelf is )....stel dat je dan uitgaat van de boekwaarde op dat moment ,maar de belasting hoeft hier niet akkoord mee te gaan en dan betaal je de economische waarde ( wat ie dan echt aan waarde op de markt vertegenwoordigt )...
tis een mooi vervoermiddel de t5 ,maar een hufter wat betreft de gebruikslasten .. :gif (prive dan )

mvg sep
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
Plaats reactie