Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Comfortmodule!

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Comfortmodule!

Bericht door Jeroen T5 204 »

Ik heb vanmiddag nog even onderzoek gedaan of de spiegels nou wel of niet op de canbus aangesloten zitten.
Het antwoord is JA ze zijn er op aangesloten. Hieronder zie je een paar screenshots die in Vagcom heb gemaakt.
Je kan dus uitlezen wat de status is van de spiegelverwarming (mirror heating) en of de verwarming aan of uit staat.

Vond trouwens nog iets grappigs voor mensen met een affabriek schuifdak. Hierbij kan je ook een signaal activeren bij het open.
Moet alleen nog even uitzoeken hoe.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: Comfortmodule!

Bericht door Yorrie »

Jeroen T5 204 schreef:Ik heb vanmiddag nog even onderzoek gedaan of de spiegels nou wel of niet op de canbus aangesloten zitten.
Het antwoord is JA ze zijn er op aangesloten.
En toen? Toen ging het hele feest niet door? Wat een baggerzooi...

Maar wel goed dat je het "even" uit hebt gezocht.
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Gebruikersavatar
dvr
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:48
Locatie: Montfoort
Contacteer:

Re: Comfortmodule!

Bericht door dvr »

Maar we willen toch de spiegels in en uit klappen op afstand en niet de verwarming van de spiegels aan en uit zetten
tenminste ik niet ben er verder nog niet aan toe gekomen om het af te maken maar zoals het er nu voor staat is het geen probleem.
dvr nr 285
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Comfortmodule!

Bericht door Multivan Generation »

volgens mij willen jullie,
dat als je de auto op slot zet met de CV met afstandsbediening,
dat dan automatisch:

- de spiegels inklappen
- het schuifdak dicht gaat
- de ramen dichtgaan
- de deuren en klep op slot gaan
- het alarm geactiveerd wordt
- de knipperlichten een paar keer knipperen ter indicatie..
- follow me home geactiveerd wordt lichtsensor gestuurd.

en als je aankomt:
- de deuren en klep ontgrendelen
- alarm uitschakelen
- spiegels uitklappen


Of vergis ik me?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Re: Comfortmodule!

Bericht door Rotor »

Yorrie schreef:
Jeroen T5 204 schreef:Ik heb vanmiddag nog even onderzoek gedaan of de spiegels nou wel of niet op de canbus aangesloten zitten.
Het antwoord is JA ze zijn er op aangesloten.
En toen? Toen ging het hele feest niet door? Wat een baggerzooi...

Maar wel goed dat je het "even" uit hebt gezocht.
Waarom zou het niet door kunnen gaan?
Als ik een t5 had dan zou ik het al even getest hebben, en ik denk nog steeds dat het met zo'n comfort module zou moeten kunnen werken.
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: Comfortmodule!

Bericht door Yorrie »

Multivan Generation schreef:volgens mij willen jullie,
dat als je de auto op slot zet met de CV met afstandsbediening,
dat dan automatisch:

- de spiegels inklappen
- het schuifdak dicht gaat
- de ramen dichtgaan
- de deuren en klep op slot gaan
- het alarm geactiveerd wordt
- de knipperlichten een paar keer knipperen ter indicatie..
- follow me home geactiveerd wordt lichtsensor gestuurd.

en als je aankomt:
- de deuren en klep ontgrendelen
- alarm uitschakelen
- spiegels uitklappen


Of vergis ik me?
Wat "we" willen weet ik niet precies, maar ík wil inderdaad exact wat jij neerzet inderdaad. :knipoog Maar zoals ik uit het verhaal van Jeroen begrijp "gaan de spiegels over de Canbus" en dus zou alles wat je eraan verandert (dus ook er een comfortmodule tussen prutsen) storing geven.

@dvr: als jij het nou probeert, dan horen we dat graag! :klappen

@Rotor: nou, omdat ik niet zit te wachten op storingen... Heb al meer dan genoeg gedonder met m'n bus, dus heb weinig trek in nog meer gedoe. Jij "denkt" dat het zou moeten kunnen en "zou het proberen", maar ik ben niet van het proberen en gedonder. Heb m'n bus elke dag nodig en heb gewoon geen zin in gedonder.

Ik hoor iedereen roepen: pruts niet aan de Canbus, dus lijkt het me geen goed plan.
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Re: Comfortmodule!

Bericht door Rotor »

Hi, er word niets aan het canbus systeem verandert , in de comfort module zitten relais, die in rust gewoon de draden naar de spiegels door verbinden, dus het canbus systeem kan hier geen bezwaar tegen hebben, maar komt de comfort module in werking, dus bij de bus op slot doen, dan komt er 4 seconden, of 8 seconden(INSTELBAAR)12 volt op de spiegel motor te staan, en daar zit hem nu de kneep......de vraag is hoe het canbus systeem daar op reageert , inplaats dat het systeem 12 volt geeft, krijgt hij nu van de module 12 volt, en ja niemand zit te wachten op een fout, en zeker niet als je de bus dagelijks nodig hebt, maar zonder proberen waren ze ook nog niet op de maan geweest.....maar of alles naar de maan gaat met dat proberen betwijfel ik.
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: Comfortmodule!

Bericht door Yorrie »

Rotor schreef:Hi, er word niets aan het canbus systeem verandert , in de comfort module zitten relais, die in rust gewoon de draden naar de spiegels door verbinden, dus het canbus systeem kan hier geen bezwaar tegen hebben, maar komt de comfort module in werking, dus bij de bus op slot doen, dan komt er 4 seconden, of 8 seconden(INSTELBAAR)12 volt op de spiegel motor te staan, en daar zit hem nu de kneep......de vraag is hoe het canbus systeem daar op reageert , inplaats dat het systeem 12 volt geeft, krijgt hij nu van de module 12 volt, en ja niemand zit te wachten op een fout, en zeker niet als je de bus dagelijks nodig hebt, maar zonder proberen waren ze ook nog niet op de maan geweest.....maar of alles naar de maan gaat met dat proberen betwijfel ik.
Ik hoop het... Het punt is alleen, ik ben helemaal NIET technisch... Ik ga dus helemaal uit van de dingen die ik hier op 't forum lees. En risico's nemen in iets waar ik zelf geen verstand van heb zie ik niet zo zitten... Maar als jij zéker weet dat het geen kwaad kan dan is het 't proberen waard natuurlijk.

Argghhh! Zit heel erg in dubio...
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Re: Comfortmodule!

Bericht door Rotor »

Ja zeker weten ...... dat is een moeilijke, maar had ik een T5 dan had ik het al geprobeerd.
P.S wat wel zou kunnen, is de spiegel los te koppelen van het canbus systeem(maar 2 draden), dus de hele besturing buiten het systeem om, en dat is niet zo moeilijk, alleen gaat het dan om de bediening met de hand, maar wil je ze alleen maar in en uit laten klappen met de deur op slot doen, dat is zo gepiept, zo heb ik het nu ook.
Gebruikersavatar
dvr
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:48
Locatie: Montfoort
Contacteer:

Re: Comfortmodule!

Bericht door dvr »

Zoals ik al eerde melden had ik alles zo goed als klaar maar zat alleen nog met de aansturing van de modules
ik was zoekend naar een manier om de modules een puls te geven wanneer ik dus bus sluit en wanner ik hem open druk
ik heb alles in zoverre getest en geeft geen storing zelf niet met de motor aan dus wanneer ik even tijd heb is het alleen nog
een kwestie van aansluiten op de servo motor van de cv(rotor bedank) en dan is het werkend zowel op afstand als met de
knop beven op het deurpaneel.
dvr nr 285
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Re: Comfortmodule!

Bericht door Rotor »

DVR We wachten rustig af, maar ik heb goede hoop, de blauwe draad van module's kun je bij elkaar voegen, en op de stelmotor aansluiten,de enige verandering wat je moet doen is, de ene module moet je via de min laten schakelen, en de andere via de plus, en dat is dus instelbaar, hierbij ga ik er van uit, dat de plus en min op de stel motor verandert (open/dicht). goodluck!!
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Re: Comfortmodule!

Bericht door Rotor »

Hallo, voor diegene die het aan durft de comfortmodule's aan te sluiten, hier een tekening hoe je hem moet aansluiten, bij mij werkt het prima.
Module 1 is voor het inklappen van de spiegels.
Module 2 is voor het uitklappen van de spiegels.
Bijlagen
test22.GIF
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Re: Comfortmodule!

Bericht door Rotor »

dvr schreef:Zoals ik al eerde melden had ik alles zo goed als klaar maar zat alleen nog met de aansturing van de modules
ik was zoekend naar een manier om de modules een puls te geven wanneer ik dus bus sluit en wanner ik hem open druk
ik heb alles in zoverre getest en geeft geen storing zelf niet met de motor aan dus wanneer ik even tijd heb is het alleen nog
een kwestie van aansluiten op de servo motor van de cv(rotor bedank) en dan is het werkend zowel op afstand als met de
knop beven op het deurpaneel.
DVR ben je op vakantie? :bifun
Gebruikersavatar
dvr
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:48
Locatie: Montfoort
Contacteer:

Re: Comfortmodule!

Bericht door dvr »

DVR ben je op vakantie? :bifun[/quote]


:bifun nee was het maar waar
heb alleen tijd te kort is was het weer wat het niet toeliet en nu weer de tijd maar komt
goed ga er snel weer beginnen wou dan gelijk wat foto's er bij gaan zetten.
dvr nr 285
Plaats reactie