Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Tip: T5 LED dagrijverlichting gespot op Ebay

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Tip: T5 LED dagrijverlichting gespot op Ebay

Bericht door Jeroen T5 204 »

Weet niet of iemand deze lampen al gezien heeft, maar tip ze toch maar even.

http://cgi.ebay.nl/LED-Tagfahrlicht-Bus ... 2eae32a841" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Jeroen T5 204 op 12 sep 2010, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: Tip: T5 dagrijverlichting gespot op Ebay

Bericht door edjeraketje »

Dat is het setje waar ik al een tijdje naar zoek :toppie
Ik had al gezocht via Hella maar die hebben nix passends.
Bedankt voor je tip!

Gr Ed
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Tip: T5 dagrijverlichting gespot op Ebay

Bericht door Jeroen T5 204 »

Zou het trouwens toegestaan zijn hier in Nederland?
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Tip: T5 dagrijverlichting gespot op Ebay

Bericht door alfagek »

volgens mij gaat het meer om de onderste mistlampen.

Dagrijverlichting is toch die in je bumper ?

Of heb ik het verkeert.

Gr,
Bob.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
offline
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 jan 2010, 22:30

Re: Tip: T5 dagrijverlichting gespot op Ebay

Bericht door offline »

Is er mischien iemand die deze domme man eens uit kan leggen wat dagrijverlichting is. Ik lees zeer regelmatig over de "dagrijverlichting" op het forum en denk dan, waarvoor al die aandacht. Volgens mij is het gewoon je dimlicht voeren overdag en heeft elke auto (mits apk goedgekeurd) deze "niet te mogen missen" accessoire.
Of heb ik het mis :muur :nuts

Offline
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: Tip: T5 dagrijverlichting gespot op Ebay

Bericht door emil »

ik weet het ook niet precies maar dagrij verlichting is anders dan stads of parkeerlicht of dimlicht
en volgens mij mag het ook niet gevoerd worden in combinatie met andere verlichting en zoals
de naam al zegt dag!rij verlichting mag ook in het donker gevoerd worden
dit heeft een agent mij laatst verteld omdat ik parkeerlicht in mijn mistlamp voerde
en mij daarvoor aanhield maar die hebben het ook nogal eens mis
Gebruikersavatar
shantos
Berichten: 91
Lid geworden op: 23 mar 2007, 14:00
Locatie: Rijnmond

Re: Tip: T5 dagrijverlichting gespot op Ebay

Bericht door shantos »

Art. 41: Bijzondere lichten

1.Onverminderd artikel 32, eerste lid, mogen bestuurders van een motorvoertuig bij dag dagrijlicht voeren. Het dagrijlicht wordt niet tegelijk met enig ander licht aan de voorzijde van het voertuig gevoerd.
2.Bestuurders van een motorvoertuig mogen tegelijk met dimlicht of mistlicht aan de voorzijde bermlicht, bochtlicht, hoeklicht, richtlicht, markeringslichten of staaklichten voeren.
Bij het voeren van groot licht mag alle verlichting al gevoerd worden. Dit hoeft hier dus niet genoemd te worden.

Bij het besluit van 31 augustus 1999, houdende wijziging van het Voertuigreglement met betrekking tot verlichting (Stb. 394) is artikel 5.2.57 van het Vtr gewijzigd in die zin dat personenauto’s mogen zijn voorzien van dagrijlichten die voldoen aan het bepaalde in richtlijn 76/756/EEG (PbEG 27 september 1976, L 262). Daarbij is over het hoofd gezien ook het RVV 1990 dienovereenkomstig te wijzigen.

De betrokken wijziging van artikel 41, eerste lid, RVV 1990 heeft deze omissie hersteld. Hierbij wordt opgemerkt dat de dagrijlichten alleen bij dag mogen worden gevoerd. Bij schemer, duisternis, slecht zicht overdag en in tunnels moet in plaats van het dagrijlicht het dimlicht worden gevoerd.
T5, Mei 2007, lwb,128kw,getund bij JD naar 208 pk, 60 jaar pakket, trekhaak,schuifdak, nu 750000 km
Jayden
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:24

Re: Tip: T5 dagrijverlichting gespot op Ebay

Bericht door Jayden »

Dus dit zijn LED mistlampen? Dat is wel wat dan, scheelt een hoop inbouw tijd lijkt mij. Maar jullie zijn er nog niet uit of het in NL is toegestaan?
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: Tip: T5 LED dagrijverlichting gespot op Ebay

Bericht door emil »

nee dit zijn geen led mist lampen maar volgens mij ,als ik het goed lees tenminste , dan
zijn dit dagrijlampen (lampen die je dus alleen overdag aan mag hebben en niet i.c.m. andere lampen)
die op de plaats komen van de mistlampen
als ik het tenminste goed begrijp
Gebruikersavatar
Johan729
Berichten: 398
Lid geworden op: 14 jan 2007, 12:54
Locatie: Krimpenerwaard

Re: Tip: T5 LED dagrijverlichting gespot op Ebay

Bericht door Johan729 »

Deze dagrijverlichting is volgens mij zo geschakeld dat wanneer je ze aanzet alléén de voorkant brand.
De achterlichten branden dan niet.Wanneer je dimlicht inschakeld dooft de dagrijverlichting en branden je achterlichten als vanouds weer mee.Bij auto's met dagrijverlichting van fabriek af(zoals Audi)werkt dit volgens mij ook zo.Je kunt dit dmv een of ander foefje in de bedrading nu ook al bij jezelf maken met universele dagrijverlichting.Ik vind dit best een mooie set.Alleen vraag ik me af.....Komt nu bij deze set de originele mistlampfunktie aan de voorkant helemaal te vervallen?Lijkt mij van wel,toch?
Gebruikersavatar
Mastodont
Berichten: 601
Lid geworden op: 24 apr 2008, 15:58
Locatie: Kennemerland/Haarlem
Contacteer:

Re: Tip: T5 LED dagrijverlichting gespot op Ebay

Bericht door Mastodont »

Ze komen op de plaats van de mislampen, die zijn dan dus weg.
Led dagrijverlichting gaan aan als het contact aan staat.
De geschakelde + komt aan het dimlicht.
Als je het dimlicht aanzet zullen de LED's van de dagrijverlichting "dimmen"en dus op een lager
pitje gaan.
Best leuk setje maar vindt het wel prijzig... met verzenkosten erbij € 140 (is 300 ouderwetse Florijntjes)

Grt Mastodont
Chevrolet Suburban 454Cui (7,4 L) Silverado 1986
Mercedes-Benz 300E W124 1986
Transporter T5 TDI 2005 (verkocht 15-12-2010)
Transporter T3 Syncro Doka 1986 - (verkocht)
Kawasaki Z1300 1981
boxer
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 nov 2007, 15:25

Re: Tip: T5 LED dagrijverlichting gespot op Ebay

Bericht door boxer »

Dagrijlampen moeten zijn voorzien van een lettercode DRL (dayrunninglight) in het glaswerk. Deze verlichting moet zo zijn geschakeld dat zij met het aanzetten van de motor aangaan en bij het inschakelen van de dimverlichting zij gedimd of in zijn geheel uitgaan.
De betere sets (Hella, Philips) zijn voorzien van een schakelkastje incl bedrading die dit automatisch regelen( aansluiten volgens bijgesloten schema).
De ledsetjes die op internet worden aangeboden voor een laag bedrag zijn van slechte lichtopbrengst kwaliteit of hebben geen goede schakelmogelijkheden, tevens staat er vaak geen DRL code in.
Deze setjes branden dan tegelijk met stads of dimverlichting. Volgens de wetgever is dit weer niet toegestaan en volgt er een bekeuring voor het voeren van meer verlichting dan is toegestaan.
Dit setje is ook toegestaan in NL en ziet er strak uit.
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: Tip: T5 LED dagrijverlichting gespot op Ebay

Bericht door edjeraketje »

Ik heb gisteravond 2 setjes besteld. Wanneer ik ze binnen heb en ze heb gemonteerd zal ik even een fotootje maken.
Ik ben erg benieuwd hoe het zal staan, en of ze nu ook nog aan de kant gaan wanneer ik eraan kom :lach
Ik moet zeggen met de Xenon van Projektzwo werkt dit wel, nu de dagleds even proberen.

Groeten Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Re: Tip: T5 LED dagrijverlichting gespot op Ebay

Bericht door painter »

edjeraketje schreef:Ik heb gisteravond 2 setjes besteld. Wanneer ik ze binnen heb en ze heb gemonteerd zal ik even een fotootje maken.
Ik ben erg benieuwd hoe het zal staan, en of ze nu ook nog aan de kant gaan wanneer ik eraan kom :lach
Ik moet zeggen met de Xenon van Projektzwo werkt dit wel, nu de dagleds even proberen.

Groeten Edje
Hooi Edje,

Nou daar hoef je geen lampen voor te kopen, ze gaan evengoed wel voor je opzij ( zelfs de katten blazen naar je, goh wat ben jij lelijk). :jump
Trouwens , ik sprak laats je overburen, en die breken regelmatig bij je in ,om jouw gordijnen dicht te doen, want ze kunnen die lelijke kop niet meer zien. :gekte :gekte :gekte :gekte
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: Tip: T5 LED dagrijverlichting gespot op Ebay

Bericht door vaniac »

Ha die Painter,
Toch weer een beetje heimwee naar dat gezellige T5-forum?????????
Ik kan me niet voorstellen dat het bij het Viano/Vito-forum net zo gezellig is :lach :lach :lach
Plaats reactie