Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

wat kan en mag als je baalt van je dealer..?

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

wat kan en mag als je baalt van je dealer..?

Bericht door raymondo »

na aanleiding van eerdere problemen met me vorige dealer heb ik besloten me nieuwe t5 te kopen bij een andere... verkoop verliep super.. maar vanaf het moment ik had getekend begon de ellende... het begon na 3 dagen al dat ik de duidelijk afgesproken aflever datum niet gehaald zou worden... dat werd eindelijk 1,5 week te laat... en daarna de bus zelf nog van arhem naar amsterdam moet brengen en ophalen voor inbouwen leer en hem daarom nog een week kwijt geweest, had ik het niet zo gedaan dan had ik de bus 25 dagen later gekregen als af gesproken en was me hele vakantie in de soep gelopen..

toen ik de bus ging ophalen had ik al diverse klachten met betrekking tot de dubbele cabine en radio ontvangs en afwerking laadruimte... deze klachten moest ik na terug komst van me vakantie nog maar eens melden..

zo gezegd zo gedaan.. ik afspraak gemaakt bij de dealer... om alles te laten zien... is de betreffende persoon er niet. een ander neemt waar.... ook had ik inmiddels al uitgevonden dat me veerschotel lagers kapot zijn.. dus deze man zou alles door geven en er werden 2 dagen geprikt 2 weken verder zodat ze alle spullen konden bestellen..

vorige week woensdag.. na 3 dagen bij de vw te hebben gestaan ipv 2.. ( zonder vervangend vervoer ) heb ik de bus opgehaald op de afgesproken tijd.. Betreffende man was er wederom niet. Me bus stond aan de andere kant van het pand bij de werk plaats. Ik om het hele audi,skoda,vw, en vw bedrijfswagen showroom gelopen.. ( want binnen door lopen mocht niet en degene die de sleutel gaf had geen tijd om de klachten lijst met me door te nemen) ... stap ik in me bus.. zie dat de meest problemen op het oog zijn opgelost..

ik rijd weg en probeer direkt me radio.. nog stees slecht ontvangst.. ik rijd wat verder voel en hoor nog steeds gerammel....zwaar geiirrteerd rijd ik door naar huis.. volgende dag gebeld.. en veerschotel lagers waren niet binnen dus hij moet later nog eens terug... en de andere dingen weten ze niet omdat de betereffende klachten man geen tijd om het werk te controleren...

nu bdik anderhalve week verder zijn die lagers er nog niet.. en me andere klachten worden dus ook niet op gelost.. ik heb dus goed de balen van die bus.. en de service..
wat kan ik hier aan doen?? volgens de verkoper kan ik niet over naar een andere dealer omdat ik dan niet langer als 2 jaar mobiliteitgarantie heb.. want de bus moet bij hun in onderhoud blijvewn.
wie weet hier meer over?ik woon zelf 35 km van de dealer af.. maar vanwege de super fijne verkoop had ik er een goed gevoel bij
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: wat kan en mag als je baalt van je dealer..?

Bericht door Henk250 »

Ik weet niet precies hoe oud je bus is,maar Pon moet de garantie geven,op de VW.
Uiteraard ben je volgens mij vrij om overal je bus te laten servicen,mits het een dealer is.
Misschien dat je een ander kunt laten bemiddelen,Anwb,Bovag whatever.
De dealers doen blijkbaar maar wat hier en daar,en daar zijn sommigen de dupe van.

Ik heb extra " garantie" bijgekocht,en op het kaartje staat duidelijk vermeld PON.
Probeer eens Pon te bellen of mailen of zo?

Succes.
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
RickyT5
Berichten: 945
Lid geworden op: 07 apr 2009, 11:29

Re: wat kan en mag als je baalt van je dealer..?

Bericht door RickyT5 »

Wat betreft de mobiliteitsgrantie: volgens mij mag je gewoon van VW dealer overstappen en blijft de mobiliteitsgarantie gewoon van kracht. Als je maar kan aantonen dat de bus altijd door een VW dealer is onderhouden, en op tijd z;n beurten heeft gehad.

Correct me if I'm wrong...

Donald kan je hier meer over vertellen....

Maar wat een k.tzooi zeg.. koop je een bus van min 35k denk ik, is er wat mee, nog geeneens een leenauto / vervangend vervoer.

Dat slaat toch ook al nergens op!

Wat een tobbers!
Rick
frits k

Re: wat kan en mag als je baalt van je dealer..?

Bericht door frits k »

Voor de mobiliteits garantie weet ik het niet,maar voor de fabrieks garantie maakt het niet uit waar je auto in onderhoud is.
Kan zelfs een ongebonden garage zijn.
Wetgeving is sinds kort van kracht,dit uit overweging van concurrentie beding
Het fijne hierover kom je te weten bij de ANWB,in de laatste Kampioen heeft een artikel gestaan.
Sucses ermee
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: wat kan en mag als je baalt van je dealer..?

Bericht door Jeroen T5 204 »

Heb zelf ook genoeg meegemaakt bij de echte dealer, net zoals Raymondo zegt tijdens de verkoop is alles koek en ei. Maar als je problemen en klachten hebt dan heb je een probleem tegenwoordig.

Schandalig eigenlijk :gif

In Duitsland gaat dat heel anders heb ik van horen zeggen. Mijn plaatselijke garage doet veel zaken met een Duitse VW dealer.
Het is gewoon de mentaliteit hier .
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: wat kan en mag als je baalt van je dealer..?

Bericht door Pim 328 »

Mobiliteits garantie behoud je gewoon ook als je naar een andere dealer gaat.
Fabrieksgarantie behoud je ook als je naar een andere dealer gaat.

Probleem met radio ontvangst is een probleem wat veelvuldig voorkomt, voor dit probleem is nog geen oplossing.
Op de fabriek zijn ze hier een oplossing voor aan het bedenken, dus dat kan nog wel even duren ( hadden ze je bij de dealer ook wel even mogen vertellen, want dit algemeen bekend)

Toplagers van de veerpoten staan backorder, dit komt omdat er een nieuw type is uitgebracht en ze kunnen de vraag niet aan.
(hadden ze je ook even mogen vertellen)

dus ik hoop dat ik je nu een beetje op de hoogte heb gebracht wat eigenlijk je dealer had moeten doen.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: wat kan en mag als je baalt van je dealer..?

Bericht door raymondo »

dank je... wel... dat back order verhaal... had die verteld maar ik dus een afpsraak gemaakt en hij zeg breng die bus maar.. komen vast wel die lagers in de 2 dagen dat die hier staat.. maar na 3 dagen waren ze er nog niet... dus kom de bus maar halen..

en als ik dan na anderhalve week bel en te horen krijg we bellen jou wel als ze er zijn.. dan hoor liever hoe lang het ongeveer gaar duren.. maar deze reden snap ik nu wel... is dus een goede kwaal van die bussen die lagers kapot??

en dat radio ontvangst ik heb via de dealer een multiemedia set laten in bouwen voor een dikke 4800 euro.. ik bedoel zo'n extern bedrijf moet daar toch voor garant staan dat alles funcitoneert.. Hun zeggen ligt aan de bus.. wat dus ook zo is... dus ondanks me 4800 euro moet ik het probleem met de dealer op lossen..dus de dealer lost het voortlopig niet op kan ik geen normale radio luisteren... maar ik mag wel een kiezen voor een externe antenne op het dak... ik heb al heel schappelijk voor gesteld om de voorruit van de oude t5 er in te zetten met een antenne....... was geen optie volgense hun... maar antenne op het dak is geen optie voor mij... zij verkopen produkten waar ze achter staan lijkt me???

ga maandag toch eens pon bellen.. over de garantie en zo.... en kijken of ik toch niet bij een andere dealer terecht kan.. waar ik voor garantie wel een leen auto krijg.. en waar ze ook meer aandacht aan de after sales bieden....

en misschien een minder groot pand als in nijmgen zodat ik niet iedere keer zo ver moet lopen als ik de auto ophaal bij de werk plaats...
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 583
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:24
Locatie: Amersfoort

Re: wat kan en mag als je baalt van je dealer..?

Bericht door Roel »

Slecht radio ontvangst had ik ook bij mijn bus, ik heb het opgelost door gewoon een antenne te monteren op mijn dak (zo'n korte die schuin naar achter staat) Dit werkt perfect...... ik kan gelijk meer zenders ontvangen. :ikrij
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
David R
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 apr 2010, 14:44

Re: wat kan en mag als je baalt van je dealer..?

Bericht door David R »

Pim 328 schreef:Mobiliteits garantie behoud je gewoon ook als je naar een andere dealer gaat.
Fabrieksgarantie behoud je ook als je naar een andere dealer gaat.

Probleem met radio ontvangst is een probleem wat veelvuldig voorkomt, voor dit probleem is nog geen oplossing.
Op de fabriek zijn ze hier een oplossing voor aan het bedenken, dus dat kan nog wel even duren ( hadden ze je bij de dealer ook wel even mogen vertellen, want dit algemeen bekend)

Toplagers van de veerpoten staan backorder, dit komt omdat er een nieuw type is uitgebracht en ze kunnen de vraag niet aan.
(hadden ze je ook even mogen vertellen)

dus ik hoop dat ik je nu een beetje op de hoogte heb gebracht wat eigenlijk je dealer had moeten doen.

Van die top lagers is dat bij alle t5gp ?
David R
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 apr 2010, 14:44

Re: wat kan en mag als je baalt van je dealer..?

Bericht door David R »

Bij mijn dealer hebben ze als tussen oplossing voor het radio probleem een losse plak antenne geplaatst achter me dash kastje.
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: wat kan en mag als je baalt van je dealer..?

Bericht door Kobus »

Stuur de dealer eens een rekening voor de kostbare tijd die je hebt verloren door hun geklungel; dat werkt gegarandeerd.
Een aangetekende brief helpt ook; gewoon even duidelijk aangeven wat je niet accepteert in de gang van zaken, vraag een zwart op wit antwoord hoe ze de problemen op korte termijn op gaan lossen en of ze dat sowieso wel willen. Op deze manier weten ze meteen met wie ze te maken hebben en dat ze hun zaakjes niet moeten gaan lopen versloffen. Ik heb het enige jaren terug ook zo gedaan; ze zijn als een blad aan de boom omgegaan en ik heb nooit meer gezeur gehad. :klappen

Volkswagen is een fijn merk maar de dealers :muur moeten echt hooooognodig op een intensieve cursus Klanten Behandelen en Klanten Behouden.
Mijn bus was gestolen, ik vraag om een offerte voor een nieuwe (niks inruilen, gelijk betalen) en ze moeten nu nog bellen. Ik ben er na een maand maar vanuit gegaan dat ze dat niet meer gaan doen en heb inmiddels ergens anders mijn centjes ondergebracht. :zwaai
stop the rat race
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: wat kan en mag als je baalt van je dealer..?

Bericht door alfagek »

Pim 328 schreef:,

Toplagers van de veerpoten staan backorder, dit komt omdat er een nieuw type is uitgebracht en ze kunnen de vraag niet aan.
(hadden ze je ook even mogen vertellen)

dus ik hoop dat ik je nu een beetje op de hoogte heb gebracht wat eigenlijk je dealer had moeten doen.
Kan het hierdoor zijn dat mijn rechter wiel nu 1 cm scheef staat ten opzichte van het linker wiel.

Band slijt hierdoor giga aan de binnen kant, dealer zegt "bij velgen groter dan 17" vervalt garantie aan onderstel

Dit kan toch niet.

Gr,
Bob.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
Plaats reactie