Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

probleem t5

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Roger
Berichten: 44
Lid geworden op: 09 aug 2007, 21:41
Locatie: Landgraaf

probleem t5

Bericht door Roger »

Help
Wie kan mij helpen.
Heb al twee jaar een storing in de auto T5 2.5 130 pk bus is nu 2.5 jaar.
De auto begint dan te stotteren trekt slechter en de eletriche water pomp gaat dan lopen.
En je hoort geluid in lucht filter of je er gaten in geboord hebt.
Kunnen niks vinden bij vw garage .
Heb met chef gereden toen en hij zei niet mee te rijden.
Nu naar twee jaar heb ik pon ingeschakelt maar doen ook niet veel.
Nu komen ze samen dat het een product eigenschap is .
Mijn vraag is wie kent dit probleem ze zegen dat hij dan het roetfilter aan het schoon blazen is.
en vinden jullie normaal dat hij op lange afstand 1 op 10 rijdt met cruise control.
Roep een wat verbruik wat jullie hebben .
Jongen help me aub heb een ziek kind en kan dit er niet meer bij hebben hebben zorgen genoeg.
Gr Roger
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: probleem t5

Bericht door raymondo »

hallo roger... over je probleem kan ik niet veel zeggen... klinkt mij onbekend. maar je verbruik
daar teken ik voor..
reed 185000 km met een 174 pk. en nu met een 180 pk....t5gp./
maar die 1 op 10 haal ik denk alleen maar als ik continu 80 rijd op de cruise.. en dit bij beide autos..

bij me oude bus was 1 op 7 normaal.. en nu rijd ik gemiddeld 1 op 8... dus.... als je 1 op 10 red.. mag je denk ik goed tevreden zijn, wil je tenminste ook nog plezier beleven aan het kunnen van je auto...
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: probleem t5

Bericht door robertTREBOR »

verbruik T5 128 kw 6 bak 43.000 km gelopen, aug 2008 , 1 op 9
en dan rij ik echt als een dooie met 110 over de rijksweg in 6e versnelling
grote afstand zoals rotterdam - almere
snap niet hoe je 1 op 10 kan halen , je koopt geen T5 om met 80 km/uur in je 6e versn. over de rijksweg te rijden toch ?

valt me echt tegen ook !

hiervoor T4 2500tdi bjr. 2002 gehad 110pk gechipt , kon ik echt flink mee doorrijden en verbruikte tus de 1 op 11 en
1 op 13 met gemak

vriend van me heeft 128 kw automaat , die rijdt flink door en heeft verbuik van 1 op 5 max 1 op 7

zou het soms komen dat het veel energie kost om de uitlaatgassen door het roetfliter / katalisator enzo te persen.?
bedoel zou je dat er allemaal onderuit halen dat tie dan veel zuiniger gaat lopen ?
IMG00475-20100907-1048.jpg
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: probleem t5

Bericht door Jeroen T5 204 »

De uitlaatgassen kunnen in de standaard situatie niet goed weg. Roet kat zit zo vol en de 2 dempers werken ook niet echt mee.

Die van mij rijdt zuiniger sinds ik mijn uitlaatsysteem heb veranderd, alle beetjes helpen.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Re: probleem t5

Bericht door EricP »

Hoezo 1 op 10 niet mogelijk?

Mijne verbruikt ca 1 op 12.5 wanneer ik door Duitsland / Frankrijk rij met ca 130 - 140 km/h (met cruise control).
(150 km/h is 1 op 10!!!).
Als ik rustiger zou rijden is zelf 1 op 14 makkelijk mogelijk.
In Noorwegen zelfs 1 op 15 gehaald (maarja dat waren lange wegen waar je niet harder mocht dan 80 km/h (dus 90 - 95 op de teller).

Ik heb ook een 5 cyl 130 pk (van begin 2004)

Normaal gebruik hier in de buurt ca 1 op 9 - 1 op 10 (veel redelijk korter stukken)

groet EricP
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: probleem t5

Bericht door emil »

ik kan me volledig met ericp aansluiten
heb ongeveer dezelfde bus en zelfde verbruiks cijfers
en rij ook best wel redelijk door
1 op 12 haal ik makkelijk normaal rijden gem 1 op 14
moet alleen wel vermelden dat ik geen airco heb scheelt ook weer
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: probleem t5

Bericht door Jeroen T5 204 »

Ik rijd wel met airco. Maar ook als ik veel snelweg rijd haal ik 1 op 10. Misschien ligt het eraan waar je diesel tankt.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
BigRuud
Berichten: 486
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:49
Locatie: Fryslan

Re: probleem t5

Bericht door BigRuud »

Ik rij altijd 1 op 10 a 11. Onder de 1 op 10 kom ik haast nooit. Soms swinters als de voorverwarmer veel meeloeid.
Het is een 174 p.k
Ik heb de bus vol gereedschap en dergelijke en weeg meer dan 2800 kilo. Ook heb ik er nog 20 inch velgen onder met brede banden.

Ik rij altijd lekker door en de bus word echt wel gebruikt waar die voor gemaakt is. :T4politie
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: probleem t5

Bericht door Donald4Motion »

1 op 10 moet wel kunnen hoor. Ik heb een 174 met 4Motion
1op5,6 heb ik 1 keer gered met een 248cm brede caravan naar het zuiden.
Ik vind de busjes toch wel een acceptabel verbruik hebben, en ik gebruik de bus soms alsof het een GTI is :ikrij
Stein
Berichten: 35
Lid geworden op: 04 apr 2010, 16:26

Re: probleem t5

Bericht door Stein »

Hoi,

Wat een zuipschuiten zijn jullie bussen toch, heb een 88pk :yes gechipt naar 115 pk en heb een verbruik van 1 op 13 doe elke dag 80 km waarvan 30 in de file, en rij toch vlot door met de bus, maar ik heb ook maar 4 cilindertjes eten te geven.
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: probleem t5

Bericht door emil »

ach je hoeft geen 4 cil te hebben om een beetje zuinig te zijn
als ik gewoon van werk naar huis rij is het gem verbruik volgens boord comp.
6.8 per 100km maar dat klopt volgens mij niet helemaal
meestal tanken bij 1000km iets meer dan 70 liter dus
1 op 13 tot 1 op 14 maar hou het niet zo goed bij
en die van mij is een 130 pk 5 cil alleen ik heb geen breede banden
geen airco
ongeveer geen lading behalve een oprij platform voor rolstoel (alu)
dat scheelt natuurlijk ook
wat ik wel doe is uit laten lopen voor een rotonde dus niet op het laatste moment
gas er af en een anker uitgooien
wat ik wel doe is in z'n 3 de rotondes rond als je de ideale lijn aanhoud gaat dat
mooi dan zit je ook nog op een toerental dat ie redelijk op pakt en kun je ook mooi door trekken naar de 80
het is maar net hoe je de bus gebruikt en waarvoor
Gebruikersavatar
Gerrit354
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mei 2009, 16:30

Re: probleem t5

Bericht door Gerrit354 »

T5 2.5tdi 130 pk, 8.3 L/100 km= 1:12 volgens boordcomputer.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: probleem t5

Bericht door Donald4Motion »

Heeft iemand nog een tip betreft het probleem van Roger?
De beste man heeft wel meer zorgen dan alleen zijn brandstofverbruik :wjw
:yingyang
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: probleem t5

Bericht door vaniac »

Het probleem met inhouden en vreemde geluiden komt veel voor bij de eerste series met roetfilter af fabriek. Dit heeft inderdaad te maken met het regenereren van het roetfilter. Remedie is regelmatig eens een flink stuk met hoge snelheid over de autoweg om het systeem schoon te branden. Een andere mogelijkheid is het installeren van nieuwe motorsoftware, waardoor de problemen tijdens het regenereren en flink stuk minder worden. De dealer moet de software-updates gemakkelijk kunnen installeren.
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: probleem t5

Bericht door robertTREBOR »

heb idd. ook gehoord dat de oude T5 uit 2003 / 2004

veeeel zuiniger zijn als de nieuwere

schijnt allemaal te komen door die roetfilters katalisatoren , zeg millieu zooi.

ken persoonlijk mensen die een t5 128KW aut hadden uit 2003 die er gewoon 1 op 12 mee reden

ruilde hem in voor een nieuw T5 128 kw aut. en gingen gelijk naar 1 op 8 !!!

is bekend in de vw organisatie ook, het regende klachtten en terrecht !!

denk dat ik e.e.a. er maar onder vandaan haal en vervang voor gewone pijp, kan altijd weer terug geplaatst worden.

ken wel apk stationnetje die niet zo moeilijk doet met de roetmeting.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Plaats reactie