Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Welke bus gaat het worden ?

vragen over de T4
Gebruikersavatar
ZwedenTransporter
Berichten: 357
Lid geworden op: 06 feb 2008, 17:16

Re: Welke bus gaat het worden ?

Bericht door ZwedenTransporter »

Is wel off-topic maar toch :lach
We hebben daar een oud gebouw gekocht (zie onderschrift) en daar zat helemaal niets in, geen huiskamer - slaapkamers - keuekn - helemaal niets maar dat was wat we wilden en nu zijn we alles aan het opbouwen.
Het geheel is zo groot dat we het in 2 delen hebben opgesplist en inmiddels hebben we één gedeelte klaar met huiskamer, 2 slaapkamers, badkamer, garderobe, keuken en slaapzolder.
Hiervoor moet ik steeds mijn gereedschap voor meenemen.
Lijkt vreemd maar nadat er 2 keer is ingebroken en al mijn gereedschap is gestolen laat ik het niet meer achter. :zwaai
Die 2 keer heeft mij ±20.000 aan spullen gekost en wel van de verzekering terug gekregen maar wel tegen dagwaarde nou dan weet je het wel. :muur
Daarbij komt dat het hele huis ingericht moet worden met meubels etc maar ook met cv verwarming en apparatuur en daar heb ik nog wel wat van staan hier dus nemen we elke keer weer wat mee wat ik daar nodig heb.
M.a.w. er moest heel wat mee en nu met het 2e gedeelte moet er weer heel wat mee. Dingen die daar best te koop zijn maar die ik hier heb liggen en mij niets kosten en daar duur zijn. :toppie
Trouwens gereedschap is duur in Zweden en al heb ik nu stevige maatregelen genomen tegen diefstal durf ik het nog niet aan om mijn dure gereedschap daar te laten liggen.
Één van die maatregelen is b.v. rolluiken, ik heb 12 rolluiken geplaatst en die hebben mij hier niets gekost dus zeker de moeite waard om ze mee te nemen.

Hopelijk begrijp je nu waarom ik nog 1 of 2 jaar een T4 of T5 wil hebben :yes (of een andere bus) :knipoog
Maar ik wil geen oude bus want ik moet toch elke keer die 1500km heen en ook weer terug rijden en dan wil ik wel een goede auto hebben.

Maar zo te lezen ben je bekend met Zweden of heb ik het mis ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
RPS
Berichten: 144
Lid geworden op: 10 aug 2010, 18:09
Locatie: Schiedam

Re: Welke bus gaat het worden ?

Bericht door RPS »

Als het over ombouwen naar camper gaat heb je het over het schorsen van het kenteken.
De regels zijn hiervoor veranderd, je betaald 1 kwartaal belasting verdeeld over het hele jaar en mag het hele jaar rijden.
succes.
p.s. geweldig huis is dat een beetje te betalen daar?
Ik snap het wel maar begrijp het niet!
offline
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 jan 2010, 22:30

Re: Welke bus gaat het worden ?

Bericht door offline »

ZwedenTransporter schreef:
Maar zo te lezen ben je bekend met Zweden of heb ik het mis ?

Dat heb je goed.

Geeft het wel vertrouwen voor de toekomst dan vwb de inbraken?
Op deze manier heb je wel altijd het nieuwste van het nieuwste op het gebied van hifi en tv :knipoog.

Als ik ff vlug reken: 2x heen en weer plus wat lokaal in de rondte slippen is 800 mil :knipoog . Betekent dat je in ruim 10 maanden NL 2000 km prutteld = max 3x tanken in een jaar :ie vwb NL. Welke oplossing je dan ook kiest, komen de volledige autokosten bij de kosten van verbouw huis.
Is het een idee om een wat grotere gezinsauto te kopen met trekhaak en een flinke aanhanger, of hangt er al een aanhanger achter de bus.
Een aanhanger is waardevast, weinig jaarlijkse kosten/onderhoud.
Tis maar een tippie :wjw

Offline
Gebruikersavatar
ZwedenTransporter
Berichten: 357
Lid geworden op: 06 feb 2008, 17:16

Re: Welke bus gaat het worden ?

Bericht door ZwedenTransporter »

Dat van schorsen van een camper ken ik, we hebben zelf een camper gehad op (jazeker) een diesel
Schorsen is dan mogelijk en dat scheelt dan weer maar dat zal ik dan waarschijnlijk niet doen want dan kan ik hem pakken wanneer ik het wil en betaal dan toch niet meer zoveel.

De huizen zijn nog heel goed betaalbaar in Zweden dus Valkommen till Sverige :jump
De OZB is duur daar en is 1% van de taxatiewaarde maar die taxatiewaarde is zo laag dat je daar niet wakker van ligt. :bifun
Als het hier 1% zou zijn dan betaal je €3000 op een huis van €300.000,= :ie
Afbeelding
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Welke bus gaat het worden ?

Bericht door rick_k »

Misschien dat ik het fout heb, maar ik dacht dat zeker diesel in Scandinavie nog duurder was om te rijden dan hier in NL. Maw, je omslagpunt ligt hoger.

Naja, ikzelf heb nog nooit een benzine auto gehad, ik vind benzine verschrikkelijk irritant rijden.

Maar goed, als je een NL kenteken koop, dan zit je met de BPM ja. Maar ik zou daar eens goed over gaan zoeken, want volgens mij weet niemand hoe het precies zit daarmee.

En ach, voor de rest heb ik weinig verstand van Scandinavie, ben er maar 1 keer geweest met onze eerste T4 de 2.4 diesel destijds in 2000.

mvg Rick
Gebruikersavatar
ZwedenTransporter
Berichten: 357
Lid geworden op: 06 feb 2008, 17:16

Re: Welke bus gaat het worden ?

Bericht door ZwedenTransporter »

offline schreef:Geeft het wel vertrouwen voor de toekomst dan vwb de inbraken? Offline
Vertrouwen wel maar zekerheid krijg je nooit. Het voordeel nu is dat ik vanuit hier het huis kan waarnemen en alles op de HD wordt vast gelegd.
offline schreef:Op deze manier heb je wel altijd het nieuwste van het nieuwste op het gebied van hifi en tv :knipoog.Offline
Maar elke keer moet ik er weer bij leggen en qua gereed kost het me altijd teveel geld. Buiten dat als ik aan kom en mijn gereedschap is weg dan moet ik eerst weer alles gaan kopen en daar heb ik een hekel aan om eerst weg te moeten gaan en dan pas kan gaan klussen.
offline schreef:Als ik ff vlug reken: 2x heen en weer plus wat lokaal in de rondte slippen is 800 mil :knipoog . Betekent dat je in ruim 10 maanden NL 2000 km prutteld = max 3x tanken in een jaar :ie vwb NL. Welke oplossing je dan ook kiest, komen de volledige autokosten bij de kosten van verbouw huis.Offline
Eigenlijk heb je daar gelijk in en ik moest wel 4 keer hier tanken, 1:6 op benzine.
Maar als ik er met mijn prive auto heen gaat dan ben ik ook 2 keer heen en terug kwijt. Die kosten van de kosten met de T4 afgetrokken scheelt het 600 euro wat ik met de T4 meer kwijt ben maar daar wel 2 keer spullen voor kan verhuizen.

offline schreef:Is het een idee om een wat grotere gezinsauto te kopen met trekhaak en een flinke aanhanger, of hangt er al een aanhanger achter de bus.
Een aanhanger is waardevast, weinig jaarlijkse kosten/onderhoud.
Tis maar een tippie :wjw Offline
Bedankt voor de tip maar ook daar hebben wij aangedacht maar we mogen dan niet zo hard rijden met aanhanger en is ook niet aan te bevelen en de kosten van de pont gaan dan weer meer worden en het verbruik van benzine wordt meer.
Alles overwogen te hebben komt het iets goedkoper uit dan met een T4 en laten we wel zijn zo´n T4 rijd lekkerder :ikrij en je zit hoger :gekte .


@Rick-k
Diesel kost daar ±11,5 kronen = ±1,20
BPM betaal je alleen als je een grijskenteken koop van na 2005.
Er zijn mensen die nooit komen in Scandinavië :muur maar die weten ok niet wat ze missen :knipoog . Jij moet eigenlijk beter weten :gekte
Afbeelding
Plaats reactie