Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Garantie of niet?

vragen over de T5
Plaats reactie
nils
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 sep 2010, 11:48

Garantie of niet?

Bericht door nils »

Hallo beste weetjewellers,

ik volg het forum al enige jaren maar heb nooit een probleem gehad met m'n t4 dus geen aanleiding gehad om hier een vraag te stellen,nu naar 16 jaar trouwe dienst heb ik mijn t4 verkocht en een t5 aangeschaft.
De t5 is een 105 pk gesloten bestel,grijs metallic met 120.000 km en is van 2004, geen import en had 1 vorige eigenaar en heb hem voor 10.000 euro gekocht bij de garage waar ik m'n vorige bus ook vandaan had.
Nu na 70 dagen en circa 2500 km erin gereden te hebben gaf v/d week zomaar uit het niets m'n versnellingsbak de geest,garage gebeld op gehaald en zonder auto thuis afgezet(keurig als je het mij vraagt).
Gevraagd wat het evt. zou gaan kosten maar daar kon hij niks zinnigs over zeggen,zou een losse bout kunnen zijn maar ook een hele defecte bak,wat ie wel wist was dat de bak eronder uit moest en dat ik daar zowieso kosten aan zou hebben.
S'avonds nog even gekeken in de aankoop papieren of er garantie op zat maar daar stond tot mijn grote schrik NVT. : :muur ook nog gekeken of de zaak bij de bovag was aangesloten maar kon niets vinden.
Ik heb nog even gegoogeld wat je rechten zijn als je een tweedehands auto koopt maar daar las ik verschillende berichten, de 1 zegt je hebt een bovag garantie bewijs nodig en de ander zegt weer dat heb je niet nodig je bent hoe dan ook beschermd mits de auto maar deugelijk was toen je hem kocht.
Wie weet er het fijne van ik wil goed beslagen ten ijs komen.

Groeten Nils
nils
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 sep 2010, 11:48

Re: Garantie of niet?

Bericht door nils »

Oja,
misschien niet onbelangrijk de vorige eigenaar had de t5 in onderhoud bij een grote vw dealer in het oosten van het land en mijn garagehouder heeft de auto daar weer van overgenomen(zou je daar nog wat kunnen claimen?).

Gr.Nils
Gebruikersavatar
theo
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:45
Locatie: almere
Contacteer:

Re: Garantie of niet?

Bericht door theo »

niet onbelangrijk voor garantie is of je hem zakelijk of particulier gekocht heb, een particulier heeft meer rechten.
nils schreef:Hallo beste weetjewellers,

ik volg het forum al enige jaren maar heb nooit een probleem gehad met m'n t4 dus geen aanleiding gehad om hier een vraag te stellen,nu naar 16 jaar trouwe dienst heb ik mijn t4 verkocht en een t5 aangeschaft.
De t5 is een 105 pk gesloten bestel,grijs metallic met 120.000 km en is van 2004, geen import en had 1 vorige eigenaar en heb hem voor 10.000 euro gekocht bij de garage waar ik m'n vorige bus ook vandaan had.
Nu na 70 dagen en circa 2500 km erin gereden te hebben gaf v/d week zomaar uit het niets m'n versnellingsbak de geest,garage gebeld op gehaald en zonder auto thuis afgezet(keurig als je het mij vraagt).
Gevraagd wat het evt. zou gaan kosten maar daar kon hij niks zinnigs over zeggen,zou een losse bout kunnen zijn maar ook een hele defecte bak,wat ie wel wist was dat de bak eronder uit moest en dat ik daar zowieso kosten aan zou hebben.
S'avonds nog even gekeken in de aankoop papieren of er garantie op zat maar daar stond tot mijn grote schrik NVT. : :muur ook nog gekeken of de zaak bij de bovag was aangesloten maar kon niets vinden.
Ik heb nog even gegoogeld wat je rechten zijn als je een tweedehands auto koopt maar daar las ik verschillende berichten, de 1 zegt je hebt een bovag garantie bewijs nodig en de ander zegt weer dat heb je niet nodig je bent hoe dan ook beschermd mits de auto maar deugelijk was toen je hem kocht.
Wie weet er het fijne van ik wil goed beslagen ten ijs komen.

Groeten Nils
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
nils
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 sep 2010, 11:48

Re: Garantie of niet?

Bericht door nils »

Hallo theo bedankt voor je reactie,ik heb hem zakelijk gekocht maar is wel een marge auto val met m'n werk in een lager btw tarief(6%) weet niet of dat van invloed is?.
Welke rechten heb je dan wel..........of niet als zakelijk rijder?.

Groeten Nils.
offline
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 jan 2010, 22:30

Re: Garantie of niet?

Bericht door offline »

nils schreef:Hallo theo bedankt voor je reactie,ik heb hem zakelijk gekocht maar is wel een marge auto val met m'n werk in een lager btw tarief(6%) weet niet of dat van invloed is?.
Welke rechten heb je dan wel..........of niet als zakelijk rijder?.

Groeten Nils.

Wanneer je hem zakelijk rijd, lijkt mij dat je ook een bedrijfsverzekering hebt met rechtsbijstand. Ik zou het daar voorleggen.
Dat lijkt mij, met alle respect, zinniger dan het "giswerk" op het forum.

Offline
Louis
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 apr 2007, 11:38

Re: Garantie of niet?

Bericht door Louis »

De enige partij waar je voor je garantie aanspraken moet zijn is het autobedrijf waar je de auto gekocht hebt en bij niemand anders.
nils
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 sep 2010, 11:48

Re: Garantie of niet?

Bericht door nils »

Heb vandaag m'n auto terug gekregen,ondanks dat ze met grote stelligheid zeiden dat het de versnellingsbak was,was het de aandrijfas die de geest had gegeven.
Nieuwe aandrijfas en tapas gekregen en gematst met het werkloon kosten 600,-euro,daar ga ik m'n goede relatie met m'n garagehouder niet voor op het spel zetten(anders pakt ie je later wel weer eens terug bij een servicebeurt).
I.i.g bedankt voor de genen die mij antwoord proberen hebben te geven ondanks dat het allemaal meeviel,misschien een beetje paniekerig van mij maar met de vooruitzichten een nieuwe bak a 2500-3000 euro te moeten betalen zat ik niet op te wachten.

Mag van mij een slotje op.
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: Garantie of niet?

Bericht door vaniac »

Gelukkig was het "slechts" de rechter aandrijfas. En met de prijs hebben ze je inderdaad gematst. Ik vraag me alleen af waarom ze niet meteen geconstateerd hebben dat de aandrijfas defect was, aangezien dit het meest voorkomende probleem met de aandrijving is, zeker bij die km-stand. Kapotte versnellingsbakken komen naar verhouding veel minder voor.
Plaats reactie