Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vlotter schoonwatertank california

vragen over de T4
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Vlotter schoonwatertank california

Bericht door heartbeat »

Mijn vlotter van de schoonwater tank geeft niet meer aan zoals hij hoort te doen
ik heb hem gedemonteerd het ziet er erg simpel uit maar als je de prijs ziet van een nieuwe vraag je je eigen toch af of er niet iets anders is wat je er voor kan gebruiken
mijn cali is van 2000 dus tank link in kast merk vlotter barksdale onderdeel nummer 0117-001
in het plastiek pijpje waar het vlottertje omheen zit zitten droogte schuurtjes dus denk dat de electra daar binnen in aanraking gekomen is met water en daarom niet meer juist werkt

is er iemand die ervaring heeft om het te repareren of dat er iets anders gemonteerd kan worden of misschien nog wel een heeft leggen

ik hoor graag van jullie grt rob
Rob & Lize
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: Vlotter schoonwatertank california

Bericht door Leo45 »

Ik heb 'm zojuist helemaal gerepareerd, en het plastic pijpje vervangen door een aluminium, ik gebruik het water alleen als schoonwater niet als drink water.

Een goede beschrijving vind je hier:
http://www.t4-wiki.de/wiki/Geber_G33_(W ... schwasser)

Let er even op dat je bij het slopen ook de kleine magneetjes op de reedcontacten niet vergeet.....
deze komen niet in de beschrijving voor maar zijn wel belangrijk.

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Vlotter schoonwatertank california

Bericht door sgsdebruijn »

bij http://www.display.nl" onclick="window.open(this.href);return false; heb je een hoop electronica incl reedcontacten op de website staan.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: Vlotter schoonwatertank california

Bericht door Leo45 »

Als je het voorzichtig doet blijven de reedrelais heel, tenminste bij mij.
Let ook op de weerstandjes want dat zijn natuurlijk weer preciesie weerstandjes.

Probleem zit hem waarschijnlijk in het feit dat als de tank leeg is het magneetgewichtje aan de plastic buis bungelt en dan met trillen de boel stuk gaat. Bij mij ging de sensor stuk terwijl ik nooit water in de tank had, condens deed de rest.
Bij een exclusive heb je wel water nodig in je tank want daar wordt ook het toilet mee gespoeld. Omdat ik mijn oude bus met defecte tankmeter had ingeleverd had ik gezegd bij de inruil (ook in de nieuwe was die defect) dat het goed was en konden we zo met gesloten portemonnee verder. 2 avondjes rustig pielen en peuteren op de oude siliconen troep en de boel weer inelkaar zetten en alles was weer werkend. In eerste instantie niet want toe had ik nog niet de kleine magneetschijfjes op de reedrelais geplakt, die worden gebruikt om de relais vast te houden als de magneet eroverheen gaat op die manier krijg je ook de goede weerstandwaardes anders werkt het niet goed.

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: Vlotter schoonwatertank california

Bericht door heartbeat »

Dank jullie wel
met die link ga ik proberen het plastiek pijpje open te slijpen met de dremel en misschien is er nog wat te repareren


nog maals thankxxx
Rob & Lize
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: Vlotter schoonwatertank california

Bericht door heartbeat »

Was hem aan het repareren kwam er een klant langs die had er nog een liggen hij ziet dat het een gemodifiseerde versie was dus gelijk opgezocht en inderdaad het is een setje die ipv het plastiek pijpje een aluminium pijpje heeft, dus het probleem is bekend
het onderdeel nummer 701 070 801D voorals je hem echt niet meer kan repareren kan je dit nummer bestellen en hij is ook nog 60 euro goedkoper

iedereen nog bedankt voor de hulp

en zeker mijn klant Frits ook een weetje weller zo kunnen we elkaar nog eens leuk helpen zo nu en dan

grt rob
Laatst gewijzigd door heartbeat op 23 sep 2011, 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob & Lize
Gebruikersavatar
Rob en Mijni 937
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 mar 2007, 22:56
Locatie: West-Friesland

Re: Vlotter schoonwatertank california

Bericht door Rob en Mijni 937 »

Goede morgen allemaal,

Bij ons is het dus ook mis met de vlotter. Een nieuwe schijnt 170 euro te kosten! Waar kun je die 701 070 801D bestellen? Bij VW???

Bedankt vast..

Groeten

Mijni
Gebruikersavatar
mptje
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 sep 2011, 13:27
Locatie: zuidlaren

Re: Vlotter schoonwatertank california

Bericht door mptje »

Heb precies hetzelfde probleem en volg dus de reacties met belangstelling
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: Vlotter schoonwatertank california

Bericht door heartbeat »

Jip gewoon bij de dealer of bij poptop die heeft er wat op voorraad gewoon even kijkken waar je nog een beetje korting krijg toch
Rob & Lize
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: Vlotter schoonwatertank california

Bericht door Leo45 »

Het is voor jullie niet belangrijk maar wel voor meelezers, let even op de vlotter van een Exclusive is anders (langer)

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Gebruikersavatar
vw_camper
Berichten: 641
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:06

Re: Vlotter schoonwatertank california

Bericht door vw_camper »

Let wel op, dat je een RVS uitvoering krijgt, dan ben je hopelijk voorgoed af van het probleem.
Ik heb hiervoor in mei bij het VW Campercentrum in Amersfoort E119,10 ex BTW betaald, kan me niet voorstellen dat hij nu E170 kost.
Groeten, Bert
Gebruikersavatar
Rob en Mijni 937
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 mar 2007, 22:56
Locatie: West-Friesland

Re: Vlotter schoonwatertank california

Bericht door Rob en Mijni 937 »

Wij hebben 'm besteld bij:

http://www.online-teile.com/vw/product_ ... 0801d.html" onclick="window.open(this.href);return false; voor de prijs van €118,90 incl. BTW. excl. verz.k.
Inclusief verzendkosten kwam het geheel op €127,98.
En binnen 5 minuten was-ie gemonteerd!
Gebruikersavatar
Fokko Brandsma
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jul 2019, 09:21

Re: Vlotter schoonwatertank california

Bericht door Fokko Brandsma »

Ook hier geen indicatie meer van de sensor. Losgekoppeld en met losse weerstanden op de voertuigbedrading eerst geprobeerd of de indicatie bij de bestuurder wel goed werkt. Dat was zo.
Daarna de sensor gesloopt, dwz stukje bij beetje de buis verwijderd. De reed-relais bleken doorgeroest, verder zag de print er prima uit. Nieuwe bi-directionele reed-ralais gekocht en gemonteerd. De aanwijzingen (testen met een ohm-meter) klopten weer met de gewenste waarden. De print in de print-lak gespoten. Daarna een stuk krimpslang er omheen. IPV kunststof pijp RVS gekozen. De print met zijn bescherming past goed in de buis en wordt beschermd door de lak (vocht) en de krimpkous (geen sluiting tegen de RVS wand). De onderkant van de buis met een 12mm kunststof dop afgesloten (met een geschikte lijmsoort gemonteerd). De bovenkant blijft open; water komt hier niet en het binnenwerk kan er altijd zonder veel moeite weer uit.
Kosten: €12 aan onderdelen en veel geduld. Het ding werkt weer.
Het is de 42cm lange versie; vanwege mijn California Exclusive.
VW T4 California Exclusive 2003
Gebruikersavatar
J.F.A.
Berichten: 591
Lid geworden op: 20 jul 2009, 10:44

Re: Vlotter schoonwatertank california

Bericht door J.F.A. »

Heb je geen foto’s gemaakt tijdens het repareren ?. En heb je ook een lijstje met gebruiker onderdelen ?

JFA
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Vlotter schoonwatertank california

Bericht door J vd Pal »

Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Plaats reactie