was bij de keuring al gewaarschuwd dat hij wat vochtig was bij het asje..moest vloeistofniveau in de gaten houden. Dat viel dus reuze mee maar van de week hoorde ik wat ''bijgeluiden''. Gisterochtend langs de garage even mee laten luisteren en aan de poulie voelen: lager slecht. Moest toch nog even een boodschapje doen toen nog meer herrie snaar begint kapot te gaan. Gelukkig slechts 100 meter bij de garage vandaan dus hem daar meteen maar achtergelaten. Gelukkig is men daar bereid tussen de werkzaamheden door een nieuwe te monteren.
Net in september keuring gehad en nieuwe distributieriem met alle kosten van dien...........
Ben dus niet echt blij (wel dat ik geen motorschade heb opgelopen). gelukkig de motor nog om naar het werk te gaan.
Adri626 schreef:was bij de keuring al gewaarschuwd dat hij wat vochtig was bij het asje..moest vloeistofniveau in de gaten houden. Dat viel dus reuze mee maar van de week hoorde ik wat ''bijgeluiden''. Gisterochtend langs de garage even mee laten luisteren en aan de poulie voelen: lager slecht. Moest toch nog even een boodschapje doen toen nog meer herrie snaar begint kapot te gaan. Gelukkig slechts 100 meter bij de garage vandaan dus hem daar meteen maar achtergelaten. Gelukkig is men daar bereid tussen de werkzaamheden door een nieuwe te monteren.
Net in september keuring gehad en nieuwe distributieriem met alle kosten van dien...........
Ben dus niet echt blij (wel dat ik geen motorschade heb opgelopen). gelukkig de motor nog om naar het werk te gaan.
Waterpomp zit bij de 1,9 niet op de distributieriem , dus was er geen reden tot paniek .
Pompje zit vooraan op het blok , makkelijk bereikbaar , dus de herstelkost zal minimaal zijn .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
waterpomp,multiriem,v-snaar,koelvloeistof,kl materiaal, milieuheffing,arbeidsloon..............
355 eurotjes maar wel zaterdag neergezet en vanmiddag klaar...... (het wordt koud op de motor )
Da's stevig aan de prijs , een waterpompje kost amper 50eur ...
jan2009 schreef:Als ik mij goed herrinner kom je ook bij de 1,9 d vanzelf stil te staan als die snaar niet meer zo lekker loopt
Hij gaat namelijk ook over de dynamo dacht ik .
klopt: dynamo en waterpomp gaan samen via multieriem en v-snaar. die zijn ook vervangen, beiden beschadigd. Het risico dat als de multieriem breekt kan hij ook de distributieriem ''meenemen'' en dan heb je dus wel echt een probleem.
waterpompje kan goedkoop zijn maar dan moet je hem zelf vervangen + de riemen daarbij. heb zelf geen plek om dat te doen. Nu kwam ik zaterdag met een probleem bij de garage en de auto staat nu wel weer kant en klaar voor de deur!