Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Parkeersensoren en trekhaak

vragen over de T5
Plaats reactie
teevijf
Berichten: 57
Lid geworden op: 30 jan 2007, 20:12

Parkeersensoren en trekhaak

Bericht door teevijf »

Wie weet hoe het zit: welke trekhaak kan gecombineerd worden met originele parkeersensoren? Verderop in het forum las ik over de Westfalia, maar welke type dan, vaste kogel of afneembare. Op http://www.ebay.de kan je er wel een paar vinden, maar wie levert Westfalia in Nederland?
Bosal schijnt ook te gaan maar dan moet je de middelste twee sensoren uitschakelen, klopt dat?
henk238
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:33
Locatie: AMMERZODEN
Contacteer:

Bericht door henk238 »

hoi hoi heb een silveredition met parkeer sensors
heb een trekhaak van brink afneembare kogel .het werkt perfect en goed systeem
vind het ook wat netter staan als je de trekhaak niet nodig hebt dat je hem ook niet ziet
groetjes henk :happy
Gebruikersavatar
shantos
Berichten: 91
Lid geworden op: 23 mar 2007, 14:00
Locatie: Rijnmond

Bericht door shantos »

Hoi, heb een westfalia trekhaak met afneembare kogel en 13-polige stekker omdat ik me niet steeds wil stoten aan de kogel, is door de dealer gemonteerd en werkt perfect i.c.m. parkeersensors. sensors worden uitgeschakeld zodra ik een stekker van een aanhangwagen er in doe.
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

Ik heb een niet-afneembare trekhaak omdat ik vind dat dat bij een bus en een suv goed kan en bovendien extra bescherming biedt als ie geparkeerd staat.
De parkeersensoren geven geen enkel probleem (meer).

Groeten van Guus
teevijf
Berichten: 57
Lid geworden op: 30 jan 2007, 20:12

Bericht door teevijf »

[quote="Guus NLB"]
De parkeersensoren geven geen enkel probleem (meer).

Heb je ze eraf gehaald? Of werken ze gewoon, welk merk trekhaak heb je dan?
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

Ik dacht (anders moet ik naar buiten) een Brink.
Die gaf ZONDER dop sowiesoo al geen enkel probleem, met rubber dop moest je opletten in welke stand die stond.
Zoals laatst al door mij beschreven, lieten enige tijd geleden de twee linkse sensoren los uit de bumper (ze zitten er met een ring van dubbelzijdig kleefband in) en heb ik ze in een ietsje gedraaide stand (met de klol mee) terug gezet. Dit ga ik de volgende keer met de rechtse ook doen al heb ik nul valse meldingen.

Ik heb wel een schakelaartje gemonteerd (5 minuten werk) om de sensoren uit te schakelen als ik met aanhanger rijd.
Plaats reactie