Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

zeer slecht FM ontvangst T5GP

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 583
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:24
Locatie: Amersfoort

Re: zeer slecht FM ontvangst T5GP

Bericht door Roel »

Gewoon een antenne op het dak kost ongeveer €30,= werkt perfect....... :zodenkikerookover
Ik had ook slecht ontvangst, en nu heb ik gewoon meer zenders en veel beter geluid
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: zeer slecht FM ontvangst T5GP

Bericht door raymondo »

dat is iets wat je snel doet als je net een nieuwe bus heb met geintregeerde antenne in de spiegel voor een boel geld...
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 583
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:24
Locatie: Amersfoort

Re: zeer slecht FM ontvangst T5GP

Bericht door Roel »

Ja ik snap dat je het niet graag doet, en je kan inderdaad wachten tot Vw met een oplossing komt,
maar bij de vorige T5 in het voorruit was het k#t, in de achterruit bij de multivan is het niets,
ik denk dat ze bij de T6 gaan proberen om hem misschien in de bumper te stoppen net als bij mercedes, geloof me dat is ook niets......
Dus je moet wat........ :yingyang
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
install man
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 sep 2010, 19:40

Re: zeer slecht FM ontvangst T5GP

Bericht door install man »

Vandaag voor aan aantal dingen teruggeweest naar de dealer maar over ferrietkernen weten ze echt niets en de man achter de balie heeft het over "een VW radio werkt met twee antennes" weet imand een part nummer o.i.d. zodat ik weer kristal heldere ontvangst heb.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: zeer slecht FM ontvangst T5GP

Bericht door Multivan Generation »

monteer een buitenantenne, en de problemen met slecht ontvangst zullen verdwijnen
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
install man
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 sep 2010, 19:40

Re: zeer slecht FM ontvangst T5GP

Bericht door install man »

Uuuh "busje" van 39.000,- eurootjes en ik moet een antenne van €30,- kopen om dit op te lossen? een beetje fabrikant zou zich moeten schamen. hoewel het niet mijn eigen bus is maar letterlijk een cadeau van m'n baas ben ik echt afgeknapt op de oplossingen en verklaringen die Volkswagen en de dealer voor dit soort problemen aanvoert...zit er geen orginele radio in is het jouw probleem...

Ik zelf zit in de CV ketels en heb het meer dan eens mee gemaakt dat ketels die tussen de 7 en 10 jaar oud waren onderdelen of hele ketels onder garantie werden vervangen bij klanten. Dan heb je het over veel kleinere winstmarges en prijzen...en daar worden er in nederland ook 100.000 of meer van verkocht per jaar.

Het definitief oplossen van een slechte ontvangst lijkt mij met alle techniek die VW in huis heeft toch niet een probleem...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 583
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:24
Locatie: Amersfoort

Re: zeer slecht FM ontvangst T5GP

Bericht door Roel »

install man schreef:Het definitief oplossen van een slechte ontvangst lijkt mij met alle techniek die VW in huis heeft toch niet een probleem...
Met alle techniek die ze in huis hebben kunnen ze ook al jaren geen goede waterpompen, uitlaatspruitstukken, automatische versnellingsbakken, aandijfassen etc. maken......
Je moet zo'n antenne gewoon als een accessoire zien. :wjw mooie velgen, sidebar, antenne
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: zeer slecht FM ontvangst T5GP

Bericht door raymondo »

antenne word nu accesoire??? dan koop ik straks alleen nog een chassis bij vw.. en de rest elders????
dus alles wat niet naar behoren funcioneert moet ik als klant dan zelf maar elders laten oplossen?? als hun weten dat het niet werkt moeten ze het niet verkopen lijkt me.... verkoop je het toch dan moet je zorgen dat het werkt. ik heb alles via de dealer in laten bouwen dus ga er van uit dat zij ook garant voor het functioneren en de kwaliteit....

morgen kan ik me bus op halen... dan zie ik wel of het beter is geworden met een extra antenne in de andere spiegel.
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 583
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:24
Locatie: Amersfoort

Re: zeer slecht FM ontvangst T5GP

Bericht door Roel »

Raymondo tel even tot tien , het was meer sarcastisch bedoeld :peace
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: zeer slecht FM ontvangst T5GP

Bericht door raymondo »

dat had ik wel begrepen. maar toch... had gisteren net me dealer aan de telefoon.. me bus zou gisteren klaar zijn. maar helaas was alles nog niet op gelost
pieters
Berichten: 290
Lid geworden op: 12 jun 2008, 19:26

Re: zeer slecht FM ontvangst T5GP

Bericht door pieters »

Hallo Wjwellers,

Tsja een goedkope antenne liefst zover mogelijk naar achteren op het dak van je bussie.
En je ontvangst is prima, en geen storingen .

Ik moet jullie zeggen ik heb hem er ook niet opstaan.
Neem genoegen met de wat mindere ontvangst van de antenne in de voorruit.
De rest gaat gewoon allemaal niet goed werken.

Succes allemaal.
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: zeer slecht FM ontvangst T5GP

Bericht door heemskerk »

raymondo schreef:antenne word nu accesoire??? dan koop ik straks alleen nog een chassis bij vw.. en de rest elders????
dus alles wat niet naar behoren funcioneert moet ik als klant dan zelf maar elders laten oplossen?? als hun weten dat het niet werkt moeten ze het niet verkopen lijkt me.... verkoop je het toch dan moet je zorgen dat het werkt. ik heb alles via de dealer in laten bouwen dus ga er van uit dat zij ook garant voor het functioneren en de kwaliteit....

morgen kan ik me bus op halen... dan zie ik wel of het beter is geworden met een extra antenne in de andere spiegel.
...MIJN bus ophalen :lach

Een antenneversterker uitproberen misschien?
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: zeer slecht FM ontvangst T5GP

Bericht door raymondo »

haha... mijn bus.... ja. niet echt. staat alweer zo lang bij de dealer... maar misschien morgen dat ik hem kon ophalen..... waren nog niet klaar met het geluid van de radio, tv en versterkers en zo.... het nieuwe argument van deze week ,voor slechte geluid kwaliteit in de via de dealer ingebouwde apperatuur is deze : moet je het geluid maar niet voluit zetten dan klinkt het beter...de kenwood gaat tot 35.. en word nu geadviseerd niet harder te zetten dan 30... dan rammelen en trillen de kunsstof delen niet zo....

ze kunnen dan net zo goed de versterker, subwoofer en zware speakers in de achterbank er uit halen... als je het niet hard kan zetten.... word beetje moe van alle lulsmoezen maar ze waren nu toch bezig om de boel beter te isoleren en te dempen en de speakers van houten versteviging te voorzien aan de achterkant waar ze onder de bank zitten geschroefd.
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

Re: zeer slecht FM ontvangst T5GP

Bericht door Harry4motion »

@ Jay,

Weet je waar die ferriet kern omheen moet, ik weet wel een beetje wat het is, hier kun je inderdaad storing mee van de lijn halen, maar waar moet hij omheen? dan kunnen we dit misschien allemaal gaan proberen :jumpklap
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: zeer slecht FM ontvangst T5GP

Bericht door raymondo »

vandaag bus weer opgehaald.... 2e antenne in rechter spiegel.. tot nu toe een redelijke verbetering... kan kleinere station niet ontvangen volgens mij... maar de grote zenders houd die wel langer vast nu.... dus niet opgelost...... wachten nog op een andere oplossing volgens VW..
Plaats reactie