Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

welke wielbouten moeten erin

vragen over de T5
Plaats reactie
wiel t5
Berichten: 215
Lid geworden op: 14 dec 2008, 12:36
Locatie: vijlen

welke wielbouten moeten erin

Bericht door wiel t5 »

welke wielbouten moeten er nou eigenlijk in mijn stalen velgen?? ik heb begrepen dat ik op stalen velgen ook wielbouten moet hebben met die losse ring
en ergens anders hoor ik weer dat alleen op aluminium velgen wielbouten met een losse ring komen en op stalen velgen gewone konische wielbouten.
wie kan mij dat eens uitleggen.
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Re: welke wielbouten moeten erin

Bericht door erik 924 »

Stalen velgen::: met konische losse ring.Pas met lichtmetalen velgen op dat de bouten lang genoeg zijn!!! vooral met het verwisselen van staal naar l metaal bij bv winterbanden anders gaat je schoefdraad in de naaf oxideren.Standaard zijn de bouten voor lichtmetalen velgen te kort!!!!!!!
wiel t5
Berichten: 215
Lid geworden op: 14 dec 2008, 12:36
Locatie: vijlen

Re: welke wielbouten moeten erin

Bericht door wiel t5 »

Hoi Erik

Dus toch met losse ring he, dat dacht ik namelijk ook begrepen te hebben.
mij heeft iemand gewone konische wielbouten verkocht en beweert dat ze zo van een t5 afkomen,en alleen de licht metalen velgen de bouten hebben met die losse ring.
Ik had begrepen dat die gewone konische wielbouten los kunnen lopen,of is dat alleen bij lichtmetalen velgen?
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Re: welke wielbouten moeten erin

Bericht door erik 924 »

Het is precies anders om, een paar vragen terug is er een vraag over wielbouten met foto van deze wielbout. konische bouten bij lichtmetalen velgen klopt geen losse konische ring!!!!!!
wiel t5
Berichten: 215
Lid geworden op: 14 dec 2008, 12:36
Locatie: vijlen

Re: welke wielbouten moeten erin

Bericht door wiel t5 »

konische bouten bij lichtmetalen velgen klopt geen losse konische ring!!!!!!

Die zin begrijp ik niet.
bedoel je geen losse ring bij stalen velgen?
ik heb volgens mij dezelfde licht metalen velgen als jij,als ik het goed zie op de foto,en daar zitten bij mij de bouten op met die losse ring.
wiel t5
Berichten: 215
Lid geworden op: 14 dec 2008, 12:36
Locatie: vijlen

Re: welke wielbouten moeten erin

Bericht door wiel t5 »

kan niemand mij vertellen welke bouten er nou eigenlijk in moeten ? :muur
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: welke wielbouten moeten erin

Bericht door heemskerk »

Jazeker: Bij de stalen velgen, ongeacht welke -mits origineel - altijd de bolkonische bouten (met of zonder ring). Bij lichtmetaal is het divers; Bij mijn oorspronkelijke velgen Miyato (af fabriek) zaten ook bolkonische (met losse ring) dezelfde die bij de stalen velgen gebruikt worden. Daarna Valbrem 17'' ook af fabriek, deze zijn echter weer met konische bouten bevestigd. Altijd even paar de passing in de velg kijken, hier valt altijd aan te zien welke bout er nodig is. makkelijk toch?

Ook is het raadzaam om te zien of de bout lang genoeg is, bij mij waren na een wisseling van lichtmetaal de oorspronkelijke bouten te kort!
wiel t5
Berichten: 215
Lid geworden op: 14 dec 2008, 12:36
Locatie: vijlen

Re: welke wielbouten moeten erin

Bericht door wiel t5 »

heemskerk schreef:Jazeker: Bij de stalen velgen, ongeacht welke -mits origineel - altijd de bolkonische bouten (met of zonder ring). !
Ik heb orginele velgen, maar met of zonder ring?

dat is juist mijn vraag,moet er nou met of zonder losse ring erin?
ik ben eigenlijk niet vanplan om elke dag mijn wielbouten vast te trekken,en nog minder vanplan om ze eraf te laten lopen.
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

Re: welke wielbouten moeten erin

Bericht door Harry4motion »

Gewoon bouten erin en aandraaien, als ze vast zitten dan is het goed. :ikrij
Ik gebruik dezelfde bouten voor staal en voor lichtmetaal, is nog steeds geen wiel afgelopen
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: welke wielbouten moeten erin

Bericht door heemskerk »

Met of zonder ring maakt niet uit, als het maar bolkonisch is. Ik kan mij voorstellen dat een bout met een 'losse' bolkonische pasring wat beter centreert maar beide voldoen lijkt mij.
Plaats reactie