Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

foto's van me interieur

vragen over de T5
svandesande
Berichten: 171
Lid geworden op: 05 mei 2010, 11:06

Re: foto's van me interieur

Bericht door svandesande »

ander vraagje (interieur ziet er erg mooi uit)

wat heb jij op je dashboard staan (boven de radio)
Afbeelding
David R
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 apr 2010, 14:44

Re: foto's van me interieur

Bericht door David R »

svandesande schreef:ander vraagje (interieur ziet er erg mooi uit)

wat heb jij op je dashboard staan (boven de radio)
Extra din vak kun je zo bestellen staat in de folder.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: foto's van me interieur

Bericht door raymondo »

klopt is een extra din vakje.. maar staat in de nieuwe folder al zijnde extra opberg ruimte boven op het dashboard... een din vakje had ik niet hoeven.. ik verwachtte dat het zo'n soort multivan vak zo zijn.. aangezien het een t5gp is.

gisteren bus weg gebracht voor diverse klachten omtrent me leer maar... de eerste woorden van de verkoper waren dat de klachten die ik omtrent de net heid van de montage kwamen omdat ik relatief weinig hoef te betalen voor het leer pakket.. ( ik weet wat jullie nu denken ik ben er ook niet klaar mee)

we hebben samen naar bus gekeken met "silver edition leer"ik hoop dat iemand mij de prijs van het leer pakket kan vertellen van toen.. want volgens verkoper was dit aanzienelijk meer dan de 1400 euro die ik nu heb betaald. Maar dit leer is zicht baar 2 maal dikker.. beter afgemonteerd rond de arm leuningen en kopsteunen en armaleuningen hebben allemaal dubbele stiknaden.

Bij mij zijn dit allemaal enkele naden. die nu al op scheuren staan na 1,5maand. Ik heb ze 1 kans gegeven nu tot een goede oplossing te komen. Maar ze gaan fotos mailen naar Cabara en als die zegt dat het zo hoort dan moet ik er maar mee leven... kort gezegd..

ben benieuwd de komende dagen...
svandesande
Berichten: 171
Lid geworden op: 05 mei 2010, 11:06

Re: foto's van me interieur

Bericht door svandesande »

heb er wel iets van gehoord over dat leer. Werd mij ook afgeraden of voor een beter alternatief te kiezen echter dat schiet al gauw over de 2000 euro.

Ik heb gewoon mijn stoffen stoellekes laten zitten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: foto's van me interieur

Bericht door raymondo »

toen ik de bus bestelde. kon ik kiezen uit zwart van origineel VW voor ongeveer 800 euro.. Of voor leer in een andere kleur van Cabara wat onderdeel zou zijn van PON en alleen origeneel leer gebruikt wat ook in Audi toegepast word. Kostte dan wel 1400 euro maar dan had je wel mooiere en betere kwaliteit. Dus vandaar deze keuze.. In het verleden had ik leer van VW en was zeer tevreden over de kwaliteit. met 180000 km nog geen krassen of droge plekken.. wel wat van die knikjes op de stoelen van in een uitstappen maar verder perfekt..
Ik heb hier nu wat foto's omtrent de klachten.... De eerste is van gerimpelde rugleuning de rest van slechte afwerking.. met name rond de stel knoppen en armleuningen .en de enkele stiknaden op de kopsteunen en armleuningen ben ik niet tevreden over.... Klacht ligt bij cabara... Maar als het niet word vervangen voor leer dat er net zo uit ziet als de originele VW of Audi leer met dubbele stiknaden en voelbaar dikkere kwaliteit dan mogen ze het eruit halen en me stof terug en geld terug doen.. Want voor 1400 euro.. dan koop ik via Mp een comleet interieur uit een 60 jaar of silver editie.. dan maar zwart maar wel goede kwaliteit.

Hier een link naar de foto's : http://www.mijnalbum.nl/Album=Y6ZUHBGA houd er rekening met kijken dat dit leer er pas 6 weken en 7000 km in zit.... hoe zal het er over 3 jaar uit zien... ik rijd altijd met trainings of spijkerbroek.. nooit met werk kleren.. en de plek op de rugleuning zit in het midden van me rug... dus waarschijnlijk van zweet... maar ja.... neem aan dat leer na 6 weken nog wel tegen moet kunnen
Gebruikersavatar
Doka Driekus
Berichten: 514
Lid geworden op: 08 nov 2008, 22:06
Contacteer:

Re: foto's van me interieur

Bericht door Doka Driekus »

Wat zonde man. Je hebt gelijk dat je hier niet tevreden over bent en ik hoop voor je dat het naar tevredenheid opgelost gaat worden. De kleur van de bekleding vindt ik persoonlijk hartstikke mooi, daar kan zwart niet aan tippen.

Op de site van colourlock kun je trouwens het één en ander lezen over het behandelen en beschermen van (nieuw) autoleder http://www.colourlock.nl/index.php?autoleer_2 Je zou ook eens bij hen kunnen informeren wat de oorzaak van de plek op de rugleuning kan zijn.

Groeten,
Erik
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: foto's van me interieur

Bericht door johnny van de voorde »

Beste Raymondo,

Voor nederland weet ik het niet ;

Voor Belgie doe je hetvolgende :

Je schrijft een brief en verstuurt deze als aangetekende zending ( met bewijs van de post dat hij is verzonden)
Hierin stel je de dealer (daar heb je deze bestelling geplaatst) in gebreke wegens geleverde goederen van beschamende kwaliteit. Je uit in de brief duidelijk je mening over de kwaliteit van de gebruikte materialen, de afwerking en vooral de gebreken die jouw bus na 7000 kilometer vertoont.
Je blijft in eerste instantie beleefd doch je eist een correct afhandelen van deze zaak binnen een aanvaardbare periode van 10 werkdagen, zoniet neem je contact met een advocaat. Het bewijs is jouw bus, hoelanger je wacht hoe slechter.
Word dit ooit een zaak dan maak je een meer dan zeer grote kans dit te winnen.
Ik neem echter aan dat Volkswagen nederland voor jou een gepaste oplossing zal vinden.
Let op: het is niet de lederzaak waar jij een probleem mee hebt, doch Volkswagen zelf. Zij hebben je bus in goeder trouw doorgegeven aan de bekleder, dus zij zijn 100% verantwoordelijk !

En dan over jouw keuze : Je hebt goeie smaak voor wat betreft de kleur. Ik weet niet of je het leder hebt gezien op voorhand, de foto's in je blog doen mij vermoeden dat het niet het allerbeste materiaal is. Ik had ooit hetzelfde met een lederen salon en toen ik een nieuw kocht heeft een vakman mij verschillende huiden laten zien. Ga er maar vanuit dat een goede kwaliteit leder flink wat geld kost, meer dan het dubbele wat jij hebt betaald.
Toch wens ik je veel geluk en hoop dat dit lederen interieur snel in orde komt.

Groeten uit Belgie,

Johnny.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: foto's van me interieur

Bericht door raymondo »

@ johnny . bedankt voor dit advies..... ik had vooraf een stukje leer gezien van 20x20 cm... in zo'n mapje.. maar ook deze week zag ik dit terug.. en weet zeker dat het gebruikte leer de helft dunner is. ik wacht even af tot maandag dan kan ik de bus ophalen en hoor ik ook de oplossing die de dealer met Cabara heeft getroffen... maar mocht het leer niet vervangen worden en netjes afgewerkt dan zal ik zeker een brief opstellen.
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: foto's van me interieur

Bericht door johnny van de voorde »

Succes man ! echt, hier zou ik ook niet tevreden mee zijn. Laat je zeker niet afschepen !

John. :wjw
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: foto's van me interieur

Bericht door johnny van de voorde »

Hey raymondo,

Heb net de website van cabarra even geraadpleegd: Kan jij op jouw factuur of afleveringsbon of bestelling ergens de benaming van het gebruikte materiaal monza ,wimledon of autolux terugvinden ?

Ik vermoed dat jij een stukje leder hebt gezien van het type wimbledon of autolux, maar dat men voor jouw bus het type monza hebben gebruikt. Indien dit zo is dan heb jij geen leder maar kunstleder . Lees voor de details goed hun website door !

John
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: foto's van me interieur

Bericht door raymondo »

ik heb zeker wimbledon besteld.. dat staat ook in de factuur van VW....
heb ook even gekeken.. zie dat beide leer soorten dubbel gestikt standaard is.. Dus daar ontkomen ze niet aan. Monza heeft niet de kleur die ik heb. Maar daarintegen staat dat Wimbledon een Cabarra logo moet hebben wat er ook niet in zit. en aan de kwaliteit op de foto te zien lijkt wimbledon me al meer dikker leer dan dat wat ik heb.. vergelijk maar een stiknaad van de kopsteun met een stik naad van me armleuning dan kun je zien hoe dun mijn leer is...
Gebruikersavatar
henrib
Berichten: 237
Lid geworden op: 13 jul 2010, 17:50
Locatie: den bosch

Re: foto's van me interieur

Bericht door henrib »

raymondo schreef:ik heb zeker wimbledon besteld.. dat staat ook in de factuur van VW....
heb ook even gekeken.. zie dat beide leer soorten dubbel gestikt standaard is.. Dus daar ontkomen ze niet aan. Monza heeft niet de kleur die ik heb. Maar daarintegen staat dat Wimbledon een Cabarra logo moet hebben wat er ook niet in zit. en aan de kwaliteit op de foto te zien lijkt wimbledon me al meer dikker leer dan dat wat ik heb.. vergelijk maar een stiknaad van de kopsteun met een stik naad van me armleuning dan kun je zien hoe dun mijn leer is...
zo daar zou ik echt ziek van worden
laat zelf ook achteraf nappa leder inbouwen voor de prijs van 2600 ex btw scheelt maar 100 euro dan vanaf fabriek maar scheelt wel in de bijtelling vandaar
maar ik hoop dat het er toch beter uit komt te zien
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: foto's van me interieur

Bericht door raymondo »

2600 ex?? en dan 100 euro duurder als af fabriek?? ik moest af fabriek iets van 900 betalen. en dit leer was 1400 euro...ik wil best meer betalen.. maar zoals eerder vermeld me vorige bus had VW leer met alcantara en daar heb ik in 3 jaar en 18500 km nooit niks over te klagen gehad.. dus ik ging en ga er vanuit dat dit leer beter moet zijn als VW leer...

Het is in ieder geval aangeboden al zijnde betere ,sterkere kwaliteit dan wat VW levert. Dus we wachten nog op een reactie.. komt er geen betere kwaliteit in dan halen ze het er maar uit... maar dit interieur gaat het geen 5 jaar of meer volhouden.. en voor 1400 accpeteer ik het echt niet zo..

dan koop ik echt via marktplaast een origineel leer interieur dan heb ik zeker geen klachten alleen zal het dan zwart zijn.
Gebruikersavatar
henrib
Berichten: 237
Lid geworden op: 13 jul 2010, 17:50
Locatie: den bosch

Re: foto's van me interieur

Bericht door henrib »

raymondo schreef:2600 ex?? en dan 100 euro duurder als af fabriek?? ik moest af fabriek iets van 900 betalen. en dit leer was 1400 euro...
dat klopt 999 voor het gewone leer en dan 1420 voor het alcantara en 2700 voor het nappa leder ex bpm ex btw
maar het is wel voor de multivan dus 4 stoelen en 1 bank
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: foto's van me interieur

Bericht door raymondo »

ok .. ik heb gewoon dubbele cabine... en had alleen keus tussen VW leer en Cabarra Wimbeldon leer dus...... ik moet even wachten tot ik reactie krijg via de dealer van Cabarra.. En dan kan ik altijd nog even een stukje leer wat ze me hebben laten zien toen ik bestelde te samen met de website en het leer wat ik er op zitten naast elkaar houden... en dan kijken hoe ze het oplossen.. ik heb 2 jaar garantie op de hele bus... inclusief interieur...( misschien daar wel meer op) maar hou echt me hart vast hoe het er over 2 jaar uit zal zien. ik hoop dat jij dan meer geluk heb..... komt het ook via Cabarra?
Plaats reactie