Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door Harry4motion »

Even ON topic dan,

Wat voor systeem voor 4 wiel aandrijving heeft de vito?
Wat is het koppel van de 6 cil
Kun je deze ook goed laten chippen?
Zit er ook zoiets als een DSG bak op, hoe ze die ook mogen noemen bij Mercedes?

Of moet ik dan op het mercedes forum gaan kijken :nuts
Gewoon interesse hoor, ik ga echt mijn busje niet wegdoen voor een Benz.
Maar toch lijkt die 6 cil me wel wat...

Heb vandaag nog veel op de snelweg gezeten, ongeveer 350 km op 1 dag, geen centje pijn, je stapt fit uit, en het geluid als je gas geeft blijf ik mooi vinden, prachtige 5 cilinder roffel. en dan die armsteuntjes, dakje open, lekker in het zonnetje, echt genieten gewoon. :driveT5 :T54LIFE :yes

Zat trouwens iemand in een Jetta een beetje te kloten met zijn ruitensproeiers, hij bleef bezig, en dat deed hij steeds als hij zijn auto weer voor mijn bus had weten te manoeuvreren, Normaal is dit best irritant in een gewone lage auto, want dan komen er spetters van zijn ruitensproeier op jouw ruit, en dan moet jij ook weer sproeien, dat gaat zo nog wel even door naar achteren als het druk is. Maar in je bus heb je nergens last van :jumpklap
Die spetters van hem komen ergens op mijn motorkap terecht :zwaai
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door painter »

Harry4motion schreef:Even ON topic dan,

Wat voor systeem voor 4 wiel aandrijving heeft de vito?
Wat is het koppel van de 6 cil
Kun je deze ook goed laten chippen?
Zit er ook zoiets als een DSG bak op, hoe ze die ook mogen noemen bij Mercedes?

Of moet ik dan op het mercedes forum gaan kijken :nuts
Gewoon interesse hoor, ik ga echt mijn busje niet wegdoen voor een Benz.
Maar toch lijkt die 6 cil me wel wat...

Heb vandaag nog veel op de snelweg gezeten, ongeveer 350 km op 1 dag, geen centje pijn, je stapt fit uit, en het geluid als je gas geeft blijf ik mooi vinden, prachtige 5 cilinder roffel. en dan die armsteuntjes, dakje open, lekker in het zonnetje, echt genieten gewoon. :driveT5 :T54LIFE :yes

Zat trouwens iemand in een Jetta een beetje te kloten met zijn ruitensproeiers, hij bleef bezig, en dat deed hij steeds als hij zijn auto weer voor mijn bus had weten te manoeuvreren, Normaal is dit best irritant in een gewone lage auto, want dan komen er spetters van zijn ruitensproeier op jouw ruit, en dan moet jij ook weer sproeien, dat gaat zo nog wel even door naar achteren als het druk is. Maar in je bus heb je nergens last van :jumpklap
Die spetters van hem komen ergens op mijn motorkap terecht :zwaai
Ik ga geen lofzang houden voor MB, maar een echte proefrit kan ik je afraden, want ook jij zal dan zeggen: dit had ik veel eerder moeten doen.
Vooral de ,,nieuwe,, V6 met zijn 224 pk en 440 NM. ( zit gewoon een 320 CDI blok ), uit de personenauto lijn, die afgeknepen is.
Het blok kietelen is weggegooid geld, aangezien deze al supersnel is.
En dan de automaat, tja ik heb mogen proefrijden in de nieuwe T5 met DSG tot 2 keer toe, maar dat valt tegen.
Kortom, maak die afspraak voor een rit met de dikke V6, en je bent weer bij de les. :ikrij
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
niels
Berichten: 465
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:37
Locatie: Rossum
Contacteer:

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door niels »

Heb ook al zitten kijken naar een MB, wat is het verschil in interieurgeluid en comfort tussen de nieuwe T5 en de MB 224pk?
Ik zet ook enige vraagtekens bij de mankementen en service van VW.

Gr. Niels
anmichel
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 okt 2010, 20:25

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door anmichel »

Heb ook proefrit gedaan met Multivan 2.0 TDI 180 pk DSG en een Viano 3.0 TDI V6 aut.: een 3.0 V6 is een droom om mee te rijden; maar het gekraak en gepiep en gerammel, rolgeluiden, ... van het mercedes proefvoertuig......... viel echt tegen. Het was wel de oude versie van de Viano, met de recente facelift zou dit volgens de constructeur niet meer het geval (mogen) zijn. Wel spijtig dat de Viano 3.0 V6 niet verkrijgbaar is met 4x4 (ik ben niet vertrouwd met achterwielaandrijving). Twijfel, twijfel, twijfel
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door johnny van de voorde »

't ja , zo zie je maar dat niet alleen ik twijfel, maar met mij nog vele anderen.

Zijn er nog mensen die niet alleen spreken over de V6, maar bvb ook over de 110 de 115 enz...

de 4cilinder motoren dus van MB ?

Nee echt, tot hiertoe is helemaal niets beslist, maar vergelijken daar neem ik écht de tijd voor. Nog 9 maanden nu vooralleer ik de bus inlever bij .... ?

En toch is het een goeie bus die T5 , ondanks de mankementen.... :bonk

John.
anmichel
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 okt 2010, 20:25

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door anmichel »

Als ik de zekerheid of bevestiging zou krijgen van VW dat de multivan binnen 1,2 3 ..maanden leverbaar is met een zwaardere diesel motor, b.v. een 3.0 V6 zou ik ogenblikkelijk een bestelbon gaan tekenen. Nu twijfel ik inderdaad voor een aankoop van een Viano TDI 3.0 V6
Gebruikersavatar
Rafke 108
Berichten: 690
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door Rafke 108 »

Ik ben daarnet de Vito en Viano in Rotselaar mogen gaan testrijden...
Moet eerlijk zeggen dat de dubbel cabine al kraakte da het ni gewoon was (was de versie met 163 pk)...
Wel fijne motor en de zithouding is verbeterd... t Was 1 met start-stop, dat was wel even wennen

Helemaal top was de Viano V6.. Het was een ambiante-uitvoering (leer, navigatoe, automaat, 7 zitplaatsen, dubbel opendak, ...).
Prachtige auto, echt! zeker de motor is een natte droom...
Jammer dat ik na 30 minuten rijden niet echt kan zeggen of in dagelijks gebruik (stoelen verzetten, veel in en uitstâppen, manoeuvreren, ...) de Viano beter is dan de Multivan...

Heb normaal t eind van de maand de kans om er is een dag of twee mee te bollen.. ben benieuwd
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07

Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster


Afbeelding
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door johnny van de voorde »

Hey Raf,

Laat die kans niet voorbij gaan hé !

Hou ons zeker op de hoogte.

Greetzzz,

Johnny.
anmichel
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 okt 2010, 20:25

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door anmichel »

En hoe was de binnenisolatie in de V6?
Viel het gepiep en gekraak mee in deze wagen? En het rijplezier?
Ik ben van het Leuvense en heb niets vernomen van Mercedes testen in Rotselaar, zijn er nog zulke testdagen voorzien?
Groetjes Anmichel
paddy
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 jun 2008, 22:58

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door paddy »

Ik heb zelf een vito gehad ,,wel een hele lange tijd terug ,, maar de behandeling die je krijgt bij de dealer,, is vele malen slechter dan bij vw is mijn ervaring .
als ik een rieele overweging zou moeten maken om te kunnen kiezen tussen en mb en een vw ,,moet je alle feiten op een rijtje zetten,
aanschaf
onderhoud
kosten reparatie's
inruilwaarde
rijplezier enz enz
op veel fronten zal het voor iedereen anders zijn, uiteraard is de 224 pk van mb een heerlijke motor,, maar zoek is verder op forums http://www.zibb.nl/app/6485162-6485165/ ... _Vito.html" onclick="window.open(this.href);return false; en lees daar de klachten is over het roesten die dingen rotten de folder uit , en coulance?? als ze dat al kennen bij mb is echt niet veel ze willen er niets van weten.
maar puur een oordeel over het achterwege blijven bij vw van een 5 of 6 cilinder,,,, ja daar baal ik ook vreselijk van.
ik zou als ik nu een keuze moest maken met de wetenschap die ik heb bij mb en vw kiezen voor een vw ,, gewoon een degelijk product en de doorslag geeft mij het vertrouwen bij de dealer.
succes voor een ieder die moet kiezen
grt paddy
Gebruikersavatar
Rafke 108
Berichten: 690
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door Rafke 108 »

@ Anmichel, als ik de V6 is heb wil ik gerust es passeren hoor (ben zelf van Hoeilaart)

Het kraken en piepen in de V6 viel goed mee, moet zeggen dat ie stiller rijdt dan mijn huidige Caravelle, en dat de motor als een plezierige brom in het interieur te (v)oorschijn komt...

Wat PAddy zegt ervaar ik helemaal omgekeerd eerlijk gezegd, maar dat zal wel van regio tot regio afhangen zeker...
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07

Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster


Afbeelding
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door Harry4motion »

Nadeel vind ik wel dat mercedes de dikste motor niet kan leveren in combinatie met 4 wiel aandrijving!
Ik begrijp ook niet waarom ze dit kunnen? of niet doen?

Wat ik wil heb ik al, een 4 wiel aangedreven bus met een dikke 5 cilinder en 4 wiel aandrijving.

Ik ga hem dus mooi niet inruilen :nuts

Ook vind ik persoonlijk de transporter vele malen mooier dan de vito.

Wat ik eigenlijk wil is gewoon zo'n vergelijkbare 6 cil motor als in de vito, maar dan van VW in een 4 motion uitvoering, dan ga ik wel eens nadenken om hem in te ruilen, tot die tijd niet.
Liefst dan standaard al 250 pk en 500 Nm en dan goed te chippen naar 300 pk en 650 Nm of iets in die buurt.
Dan een geluid dat minstens zo mooi is als de 5 cil roffel van nu. en een perfect schakelende DSG bak. :jumpklap

Tja ik blijf nog wel even verder dromen (en sparen) :winter

Ik denk wel dat dit er ooit een keer moet komen, de mooiste uitvoeringen komen meestal pas als laatste op de markt, dat is nou eenmaal de marketing strategie.
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door Harry4motion »

Ik zat net eens even die link naar ZIbb te bekijken van Paddy.
Nou weet ik ineens heel zeker dat ik geen vito hoef!
Die dingen roesten al na 5 jaar als ik dat zo lees. Bij iemand waren al zijn deuren al vervangen :nuts
Misschien is die motor echt wel prima, dat geloof ik wel, maar als dat ding zo snel roest :nuts
Het is wel een mercedes daar verwacht je meer van, het is geen lada van 3 bounties en een knikker :muur

En dan krijg je 30% vergoed! lekker dan. Ik denk dat de duitse merken het knap moeilijk gaan krijgen, want op een KIA krijg je 7 jaar garantie, dat betekent 100% vergoed, niet alleen na 5 jaar maar ook het jaar daarna nog, en daarna!!

Ze maken daar alleen nog geen mooie bussen zoals de T5
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door robertTREBOR »

als de deuren van een vito binnen 5 jr doorroesten zijn ze waarschijnlijk de tectyl in de deuren
vergeten of niet goed (onvoldoende ) aangebracht,
kan gewoon gebeuren zoiets , ook bij v.w. of welk ander merk.
ik zou daar de aankoop niet op af laten ketsen, extra tectyl beurt kost 300 euro, dan laat je alle hoeken
en gaten nog even extra inspuiten en weet je zeker dat je 10 jr, geen roest problemen hebt.

je leest op forums altijd alleen maar de ontevreden klanten
de TEvreden klanten niet
als er dus van de 1000 vito's er van 1 stuks de deuren doorroesten , gaat iemand dat uitgebreid
overal ventileren, die andere 999 die totaal geen last van roest hebben die hoor je nergens.
zo krijg je dus een totaal vertekend beeld van de werkelijkheid.

verder ben ik hele tevreden t5 2500tdi 178pk 6 bak rijder , maar weet zeker dat ik NOOIT in een 4 cijlinder zal gaan rijden, dus als vw zeg binnen 5 jr, niet met een leuke motor komt ben ik ook echt pleite bij vw.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door emil »

haha
mr trebor , ben je zelf ook een ontevreden klant??
de "gewone" mensen rijden rond met 100 tot 140 pk en dan is in mijn optiek niet mis met een 2 ltr 4 cil
en met die vermogens krijg je bij benz ook een 4 cil
ik heb soms het idee dat sommigen hier nooit tevreden zijn over het vermogen dat hun bus levert
als je hem opdraaid dan kun je ook eerder problemen krijgen omdat je de motor meer belast
maar ... inderdaad de tevreden mensen hoor je vaak niet op forums dus bij deze:
rij zelf een t5 130 pk gekocht met 140.000km nu 185.000 km geen problemen
en volledig tevreden ook wat betreft het vermogen hij loopt 190 op de teller en dat is voor mij meer dan
snel genoeg (vind 190 in een bus van 2 ton levensgevaarlijk)
dus : :yes :ikrij :driveT5 :T54LIFE
kortom ,blij
Plaats reactie