Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

zeer slecht FM ontvangst T5GP

vragen over de T5
CASINI
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 mar 2007, 11:45
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: zeer slecht FM ontvangst T5GP

Bericht door CASINI »

ze hebben voor mij een kastje besteld die ze in de deur gaan plaatsen en dan moet het over zijn laat het weten spoedig.
Je zit tegenwoordig langer vast in het verkeer dan in de bajes.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: zeer slecht FM ontvangst T5GP

Bericht door raymondo »

daar ben ik zeer benieuwd naar.. want wat ze nu ook al gedaan hebben bij mij werkt niet.. Vandaag van Amsterdam tot Ede naar 538 kunnen luisteren.. Daarna op dezer zender gelaten hopen op een sterker signaal en bij Arnhem naar 3fm gezet.....

Dus werkt echt niet met een 2e antenne...Denk dat het probleem gewoon komt door die spiegels..... de tv antenne zit ook in een spiegel en werkt ook niet goed.... Word volgende week getest met antenna in de A stijl en andere ander merk tuner
Jay
Berichten: 109
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:11

Re: zeer slecht FM ontvangst T5GP

Bericht door Jay »

@Raymondo
Een ferriet-kern om een kabel gemonteerd zorgt ervoor dat deze kabel geen (of minder) storingssignalen uitzendt. Het effect is verminderen van de hoogfrequente signalen in de kabel. Bij de T5 GP moet je in het portier één ferriet-kern om de spiegelbekabeling en om één van de massakabels monteren. De spiegelbekabeling en ook de massakabel dienen 2x dmv een lus door de ferriet-kern te lopen.

Ik heb 2 foto's om eea te verduidelijken maar ik weet zo niet hoe ik die kan toevoegen.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: zeer slecht FM ontvangst T5GP

Bericht door raymondo »

vandaag uit leg gehad over wat een ferrietr kern is... Dat is een soort magneet.. het zelfde soort ding als ook op de stroom kabel van me plasma tv zit... klopt dit?

foto uploaden die ik via. http://www.fotouploaden.nl;" onclick="window.open(this.href);return false;
alleen weet van het verleden dat de foto's er dan na een paar maanden af zijn... waarschijnlijk krijg je straks tips met sites waar ze wel blijven staan.....
Jay
Berichten: 109
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:11

Re: zeer slecht FM ontvangst T5GP

Bericht door Jay »

het lijkt op een magneet, dat is het echter niet. En ja het klopt, zit bijvoorbeeld ook vaak om de kabel van je beeldscherm van je PC.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: zeer slecht FM ontvangst T5GP

Bericht door raymondo »

maar is dit dan de oplossing?????? of hopen ze het nog maar?? en laat ik dit monteren ... moet ik dan die antenne versterker en 2e antenna weer laten weg halen.. of kan het geen kwaad??
Jay
Berichten: 109
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:11

Re: zeer slecht FM ontvangst T5GP

Bericht door Jay »

ja, dit is een oplossing waardoor de ontvangst zeker 90/95% verbetert. Als de auto is besteld met "radio voorbereiding" heb je alleen in de linker spiegel een antenne voor radio ontvangst. Als er een 2e antenne bij wordt geplaatst in de rechter spiegel, dan moet je wel een splitter erbij plaatsen voor antenne-diversity. Indien correct aangesloten kan je de 2e antenne wel laten zitten.

Bij welke dealer ben je geweest ? want in principe moet het plaatsen van de ferrietkern (hoe en waar) inmiddels wel bekend zijn bij de dealers.
install man
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 sep 2010, 19:40

Re: zeer slecht FM ontvangst T5GP

Bericht door install man »

Bij mijn dealer kan men niks zonder een part nummer, dus als je een nummer kan regelen graag.
Afbeelding
Jay
Berichten: 109
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:11

Re: zeer slecht FM ontvangst T5GP

Bericht door Jay »

onderdeelnummer van de ferrietkern is 7E0.035.295.B
svandesande
Berichten: 171
Lid geworden op: 05 mei 2010, 11:06

Re: zeer slecht FM ontvangst T5GP

Bericht door svandesande »

kheb hier voor de 1e beurt ook een lijstje met kleinigheden en de antenne is er 1 van.

Echt belabbert, ipod met 15000 nummers en het probleem is stukken minder. Geen reclame en deprimerend nieuw dus ik red het nog wel ff :zwaai
Afbeelding
Sjaakie
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 okt 2010, 21:32

Re: zeer slecht FM ontvangst T5GP

Bericht door Sjaakie »

raymondo schreef:vandaag uit leg gehad over wat een ferrietr kern is... Dat is een soort magneet.. het zelfde soort ding als ook op de stroom kabel van me plasma tv zit... klopt dit?

foto uploaden die ik via. http://www.fotouploaden.nl;" onclick="window.open(this.href);return false;
alleen weet van het verleden dat de foto's er dan na een paar maanden af zijn... waarschijnlijk krijg je straks tips met sites waar ze wel blijven staan.....
Afbeelding


Of het draadje door de kern wikkellen

Afbeelding
Plaats reactie