Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Inbouwen dubbele cabine

vragen over de T5
Plaats reactie
Niels86
Berichten: 65
Lid geworden op: 10 jan 2009, 19:27

Inbouwen dubbele cabine

Bericht door Niels86 »

Hallo,

ik ben bezig met het inbouwen van een dubbele cabine in mijn T5. Het probleem is alleen dat ik er niet helemaal uitkom met de bevestiging van de stoelen en de gordels. Iemand toevallig tips? of nog mooier een paar foto's van de bevestigingen. Het gaat om een OMOS cabine met een 2 zits bank en een stoel.

alvast bedankt
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Inbouwen dubbele cabine

Bericht door heemskerk »

Hm... Lastig. Als ik jou was ging ik eens langs een (Vw) dealer die een paar T5 bussen hebben staan. Gewoon even vragen of je mag kijken hoe het bevestigd zit. :toppie
Gebruikersavatar
Mastodont
Berichten: 601
Lid geworden op: 24 apr 2008, 15:58
Locatie: Kennemerland/Haarlem
Contacteer:

Re: Inbouwen dubbele cabine

Bericht door Mastodont »

Ik weet niet waarvandaan je komt....
Je mag mijn OMOS DC (in LWB) wel komen bekijken hoor.

Gr
Mastodont
Chevrolet Suburban 454Cui (7,4 L) Silverado 1986
Mercedes-Benz 300E W124 1986
Transporter T5 TDI 2005 (verkocht 15-12-2010)
Transporter T3 Syncro Doka 1986 - (verkocht)
Kawasaki Z1300 1981
Gebruikersavatar
pieter 762
Berichten: 312
Lid geworden op: 25 jan 2007, 22:30
Locatie: N. Brabant

Re: Inbouwen dubbele cabine

Bericht door pieter 762 »

mag ook bij mij komen kijken hoor :toppie Heb ook ee dc van OMOS en een LWB

Woon in N.O. Brabant
gr. Pieter
Vaak moet er iets gebeuren, voordat er iets gebeurt (Johan Cruijff)
Ex T4 Caravelle # 762. Nu T5 TDI 2004 LWB + T2b panel van 1977
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Inbouwen dubbele cabine

Bericht door matje86 »

stoel en bank staan in bodemverankering(standaart in een personen uitvoering)
die delen zijn prijzig daar heb je er 8 van nodig
http://cgi.ebay.de/Volkswagen-Transport ... 43a27d2796" onclick="window.open(this.href);return false;
gordels zouden normaal aan je bus bevestigd moeten worden(wel afhanklijk van de dc vorm)
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Niels86
Berichten: 65
Lid geworden op: 10 jan 2009, 19:27

Re: Inbouwen dubbele cabine

Bericht door Niels86 »

Bedankt, nu weet ik tenminste hoe de bank vast moet komen te staan. Kan iemand misschien een foto maken van de gordel bevestiging? Dan moet het helemaal goed Daan komen
wiebsma
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 jan 2007, 00:12
Locatie: Rotterdam

Re: Inbouwen dubbele cabine

Bericht door wiebsma »

Hoi

als het goed is heb ik nog wel wat onderdelen liggen waarmee de bank aan de bodem was bevestigd.
Laat maar effe weten of ik moet zoeken wat ik nog heb.
Om de bank te bevestigen is wel veel werk, alles aan de onderkant moet los en als het tegenzit ook de brandstoftank.
De ruimte is erg beperkt om bij te komen, maar wel mogelijk.

De gordels worden met de gordel ophang oog en de vw-torex bout bevestigd in de gaten die aan de zijkant op ooghoogte en op kniehoogte in de carrosserie aanwezig zijn. Is niet zo erg ingewikkeld.

Veel succes

Groeten
Wiebsma
:driveT5
Niels86
Berichten: 65
Lid geworden op: 10 jan 2009, 19:27

Re: Inbouwen dubbele cabine

Bericht door Niels86 »

Mijn bank en stoel haken vast aan balken die aan de bodem vastgezet moeten worden. Daar zit nu het probleem: in die balken zit een gat voor een bout die door de bodem gaat en onder die balk zit een haak die ergens in zou moeten haken. Maar ik heb dus niks om die haken in te laten vallen. Dus wat zou ik daar voor neig hebben?
Niels86
Berichten: 65
Lid geworden op: 10 jan 2009, 19:27

Re: Inbouwen dubbele cabine

Bericht door Niels86 »

Vandaag Mijn dubbele cabine eindelijk ingebouwd, nu zit ik alleen nog met het plaatsen en afwerken van de ramen die in de deuren moeten komen. Iemand tips?
JeroenSuurd
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 mei 2007, 16:06
Locatie: Arnhem

Re: Inbouwen dubbele cabine

Bericht door JeroenSuurd »

@Niels86
Heb je misschien foto's gemaakt van de operatie om de dc in je bus te plaatsen? Sta binnenkort voor een zelfde operatie namelijk en zou geholpen zijn met wat foto's misschien. Het gaat mij ook met name om de bevestiging van de bank aan de vloer van de Transporter (ik heb een T5 uit 2004 en een DC van Omos).
Misschien kan iemand mij ook vertellen of er standaard gaten in de bus zitten om de bank aan te bevestigen of dat jezelf moet gaan boren? Hoe zou dat dan in zijn werk gaan? Op dit moment heb ik de laadruimte voorzien van een anti slip vloer en kan daarom niet zo eenvoudig zien hoe het eronder uit ziet, vandaar deze vraag.
Niels86
Berichten: 65
Lid geworden op: 10 jan 2009, 19:27

Re: Inbouwen dubbele cabine

Bericht door Niels86 »

Nee ik heb er geen foto's van gemaakt maar het is eigelijk vrij eenvoudig. Eerst de wand erin maken dan gewoon de ban er inzetten en de balken even aftekenen op de vloer. Bank eruit, balken van de bank afhalen en terug in de bus leggen op de plekken die je afgetekend hebt. Gaten boren en bouten er doorheen. Alleen wel uitkijken dat je niet in de tank boort! :bifun. Het maakt namelijk voor de rdw helemaal niet uit hoe de bank vast zit, vast staat. Als je nog watwil weten hoor ik het wel
JeroenSuurd
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 mei 2007, 16:06
Locatie: Arnhem

Re: Inbouwen dubbele cabine

Bericht door JeroenSuurd »

Dank voor je reactie. Ik ben er ondertussen ook mee begonnen, vandaag de oude antislipvloer eruit gehaald en alvast een ander dakpaneel geplaatst met stof. Komend weekend ga ik met de tussenwand aan de slag en dan zal ik de bank erin gaan zetten. Had zo gehoopt dat er standaard gaten in hadden gezeten, maar helaas moet er toch aan gaan geloven en de boor erin zetten.
Niels86
Berichten: 65
Lid geworden op: 10 jan 2009, 19:27

Re: Inbouwen dubbele cabine

Bericht door Niels86 »

Ja dat is niet anders, maar kan weinig aan mis gaan hoor. Het enige waar je tegenaan kunt lopen is dat je niet overal even goed bij kunt om de moeren er op te draaien vooral bij de tank gaatdit lastig worden.
cro
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2011, 18:10

Re: Inbouwen dubbele cabine

Bericht door cro »

Ik ga zelf volgende week beginnen met de inbouw van een (Omos) dubbel cabine in een korte wielbasis T5 met dubbele deuren achter.
De bank moet gemonteerd worden op twee stukjes rail die ik aan de bodem moet bevestigen.

Heeft er iemand foto's of tips (het liefst van de plaats waar ik de gaten voor de bank moet boren)
Plaats reactie