Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Help Help in aanschaf T5

vragen over de T5
Hen3
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 nov 2008, 10:10

Help Help in aanschaf T5

Bericht door Hen3 »

Ik weet t niet meer hahaha

Ben al een half jaar opzoek naar een T5 en nu dacht ik dat ik um eindelijk heb gevonden maarrrrr,
het is een T5 174pk uit 2004 met 275000km (snelweg)gelopen met onderhoudsboekje.
1st eigenaar en om de 6mnd onderhouds beurten gehad(vw dealer).
nu kan ik deze kopen zonder garantie en zo meenemen.
nu heb ik 2 punten
1st ik heb een voorlopig koopcontract ondertekend en na de handtekening zei de verkoper dat in het onderhoudsboekje staat dat de dealer een aantekening heeft gemaakt met lekke stuurpomp,de huidige dealer heeft dit gecheckt maar kan niets vinden zeggen ze.
Wat de verkoper zegt is dat al hun auto's technisch zijn gegekeken en goed zijn en dat ze de (slechte) auto's direct door verkopen naar de handelaars(dit kan ik begrijpen).
Wat kan ik nu t beste doen met dit probleem.

2e is dat de T5 op 12-okt een grote beurt heeft gehad en op 13 okt is de T5 ingeruild bij een andere autodealer,ik vind dit een beetje vreemd.
Hoe denken jullie hier over.

De T5 heeft gewoon zijn gebruikers sporen oa steenslag(niet zo gek met deze km) en her&der een krasje.
Van binnen is de T5 mooi en geen schade of andere mankementen.
De prijs is goed voor deze T5 beslist niet te duur in mijn beleving.

Nu mijn vraag aan de experts hiero wat vinden jullie of zouden jullie doen



Hendrie
Gebruikersavatar
Gerrit354
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mei 2009, 16:30

Re: Help Help in aanschaf T5

Bericht door Gerrit354 »

Hen3 schreef:2e is dat de T5 op 12-okt een grote beurt heeft gehad en op 13 okt is de T5 ingeruild bij een andere autodealer,ik vind dit een beetje vreemd.
Hoe denken jullie hier over.
Hendrie
Ik zou toch de auto bij een VW-dealer helemaal na laten lopen, bovenstaande vind ik erg raar. Wie gaat er nou eerst veel geld in een auto stoppen om deze de volgende dag in te ruilen bij een andere dealer. Het kan best zijn dat er een dure reparatie moet plaatsvinden en dat de vorige eigenaar daar geen trek in had en de bus daarom maar heeft ingeruild.
Gebruikersavatar
mettesboy
Berichten: 692
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:54
Locatie: Olen België

Re: Help Help in aanschaf T5

Bericht door mettesboy »

Moet het een 174pk zijn?
Heb nog een 130pk te koop ;-) zie verkoop forum
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
Hen3
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 nov 2008, 10:10

Re: Help Help in aanschaf T5

Bericht door Hen3 »

mettesboy schreef:Moet het een 174pk zijn?
Heb nog een 130pk te koop ;-) zie verkoop forum
weet ik,ik had je al gemaild maar ik zit met inruil.
sorry.
Hen3
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 nov 2008, 10:10

Re: Help Help in aanschaf T5

Bericht door Hen3 »

Gerrit354 schreef:
Hen3 schreef:2e is dat de T5 op 12-okt een grote beurt heeft gehad en op 13 okt is de T5 ingeruild bij een andere autodealer,ik vind dit een beetje vreemd.
Hoe denken jullie hier over.
Hendrie
Ik zou toch de auto bij een VW-dealer helemaal na laten lopen, bovenstaande vind ik erg raar. Wie gaat er nou eerst veel geld in een auto stoppen om deze de volgende dag in te ruilen bij een andere dealer. Het kan best zijn dat er een dure reparatie moet plaatsvinden en dat de vorige eigenaar daar geen trek in had en de bus daarom maar heeft ingeruild.
ja misschien een optie,ik heb de vw dealer gebeld die het onderhoud heeft gedaan 6 jaar lang en zeiden tegen mij dat er met de laatste onderhoudsbeurt geen opmerkingen bij stond betreft eventuele reparaties.
Gebruikersavatar
Han G
Berichten: 141
Lid geworden op: 21 jul 2010, 17:17
Locatie: Nijkerk

Re: Help Help in aanschaf T5

Bericht door Han G »

particulier kom je meestal ook wel van je auto af!
zeker als je hem voor een fractie meer aanbied dan de "hoge" inruil die sommige garage's geven :muur

Hebben het zelf gedaan met de aanschaf van een T5, de T4 die we hadden via speurders aangeboden en na een week een serieuze koper, week later busje opweg naar Polen :winter
je zit alleen even met dubbele wegenbelasting.... :ie
verzekering valt wel mee :nuts

Vind persoonlijk die inruil na de beurd een beetje verdacht!
zou op z'n minst een verklaring vragen, en anders helaas toch maar verder zoeken :yingyang

:zwaai Grtzzz,

Han
:zwaai Grtzzz,

Han
T5 128kw 2006 lwb dc aut km:286xxx and stopped counting :ikrij is sold :zwaai
Gebruikersavatar
atlantik
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 aug 2009, 22:09

Re: Help Help in aanschaf T5

Bericht door atlantik »

Hoi. Mijn japanner heeft op 29 september een grote beurt plus apk gehad t.w.v. zo'n 500 euro.
Een week later ben ik eens gaan rondkijken naar een nieuwe T5. Door een goed aanbod van de VW dealer ( plus de vrienden-prijs-weken ) raakte alles in een stroomversnelling en heb ik een nieuwe T5 besteld. Aan mijn jappanner mankeert echter niets maar ik heb 'm wel ingeruild. De volgende eigenaar zou dan ook kunnen denken, hier klopt iets niet, 29 september een beurt en een week later inruilen, maar er toch echt niets aan het handje.
Wat ik wil zeggen: het zou best kunnen.
De verkoper had je alleen eerder moeten wijzen op de aantekening. Het lijkt mij dat je het contract kunt ontbinden als je dat wilt.
Gebruikersavatar
pieter 762
Berichten: 312
Lid geworden op: 25 jan 2007, 22:30
Locatie: N. Brabant

Re: Help Help in aanschaf T5

Bericht door pieter 762 »

Beste Hen3,

je zou een aankoopkeuring van de Dekra kunnen overwegen. Die komen op locatie keuren en zijn onafhankelijk. Ze brengen een uitgebreid rapport uit waar je veel zekerheid aan kunt ontlenen. De kosten vallen mee, ik betaalde 250 euro. Binnen 4 dagen gekeurd, keurmeester belde me nog even om enkele puntjes persoonlijk door te spreken en dag later een rapport van 10 pagina's binnen :ie

Is mij zeer goed bevallen, ik had een zeker gevoel en cruise nu heerlijk in me bussie.

En als je handig bent in de onderhandelng spreek je af met de verkoper dat als je 'm koopt, de kosten van de keuring van de vraagprijs afgetrokken worden.

Doe er je voordeel mee :toppie

gr. Pieter
Vaak moet er iets gebeuren, voordat er iets gebeurt (Johan Cruijff)
Ex T4 Caravelle # 762. Nu T5 TDI 2004 LWB + T2b panel van 1977
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Help Help in aanschaf T5

Bericht door robertTREBOR »

beste H

hoeveel moet je eigenlijk betalen voor een t5 174pk uit 2004 ?????

gr/ rob
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
v-man
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:42

Re: Help Help in aanschaf T5

Bericht door v-man »

Heb mijn T5 Multivan ook te koop staan, inruil auto eventueel bespreekbaar

http://auto.marktplaats.nl/volkswagen/3 ... -2004.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hen3
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 nov 2008, 10:10

Re: Help Help in aanschaf T5

Bericht door Hen3 »

robertTREBOR schreef:beste H

hoeveel moet je eigenlijk betalen voor een t5 174pk uit 2004 ?????

gr/ rob
iets van 10000, ex
Hen3
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 nov 2008, 10:10

Re: Help Help in aanschaf T5

Bericht door Hen3 »

v-man schreef:Heb mijn T5 Multivan ook te koop staan, inruil auto eventueel bespreekbaar

http://auto.marktplaats.nl/volkswagen/3 ... -2004.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ben op zoek naar een verlengde
TsX
Berichten: 393
Lid geworden op: 10 apr 2010, 21:51
Locatie: Vl.brabant / Limburg. België

Re: Help Help in aanschaf T5

Bericht door TsX »

grote beurt ? bij een officiele dealer ?
dan moet er een officiel factuur van bestaan, is dit er bij ?

trouwens, een grote beurt is niet van toepassing bij de 5 cylinder, die heeft geen distributieriem...
dus ik ben wel benieuwd wat ze met grote beurt willen zeggen.


zoals Pieter zegt, Dekra laten nakijken dan.
als de verkoper niets te verbergen heeft zal hij er geen punt over maken dat jij deze kosten betaald.


en na zoveel kilometers zou ik toch al stilaan beginnen denken aan een opfrisbeurt van de motor.
je kan eventueel blijven rijden tot je een defect krijgt,
maar vroeg of laat moet die motor toch eruit om te reviseren.
Tim's Caravelle:
Caravelle -> Multivan ombouw in progress
06 T5 Black
Multivan bumpers
2.5 5cyl TDI+
Gebruikersavatar
Doka Driekus
Berichten: 514
Lid geworden op: 08 nov 2008, 22:06
Contacteer:

Re: Help Help in aanschaf T5

Bericht door Doka Driekus »

Wie of wat is de vorige eigenaar geweest? Mijn T3 doka is (toentertijd) ook de ene maand nog APK gekeurd en een beurt gehad terwijl de bus de maand er na bij een handelaar op het erf stond. De doka kwam echter bij een gemeente vandaan en ik ga er vanuit dat die gewoon op vaste tijden het onderhoud aan hun wagens laten uitvoeren.

Groeten,
Erik
die zijn T3 binnenkort al 14 jaar in zijn bezit heeft :ie
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

Re: Help Help in aanschaf T5

Bericht door Harry4motion »

Ik zou persoonlijk zoeken naar een exemplaar met iets minder km's op de teller.
En ze zeggen dat hun auto's 100% technisch in orde zijn, maar ze geven geen garantie, dan is het nogal makkelijk om dit te beweren.
Dat van die beurt en dan inruilen vind ik ook wel verdacht, het hoeft niets te betekenen maar toch...
Aan de andere kant is 10.000,- echt niet duur voor een bus van 6 jaar oud, en hoeft de kmstand geen probleem te zijn.
succes ermee
Plaats reactie