Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Zo duur

vragen over de T5
Plaats reactie
rob072
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:43

Zo duur

Bericht door rob072 »

Zo duur !!!!

Onlangs mij een accu aan laten smeren bij de NH dealer. Keus is er tenslotte niet meer van Den Helder tot voorbij Haarlem één en het zelfde bedrijf. Op zich niet zo erg, maar de arrogantie waarmee dat gepaard gaat, gaat mij te ver. Vraag je simpel aan de balie wat een accu voor T5 kost, krijg je geen antwoord. Nadat het ding uit je auto is gehaald, komt ook de prijs, maar heeft ook al "accu check" plaatsgevonden. Genoemde prijs komt ex BTW en de eerste 25 euro voor de zgn check zijn al uit je portemonnee geklopt. Eigenlijk geen weg terug meer, dan blijkt de genoemde prijs ook nog ex montage en ben je dus ruim 100 euro meer kwijt, dan bij de eerste de beste snelservice. Dan blijkt dus dat je bij de dealer 70% meer betaalt voor een ding wat 12% minder capaciteit levert.

Als je dan vraagt wat de uurprijs bij een garage is krijg je wederom een wazig antwoord. In NH betaal je dus rond de 200 per uur.
Ik was NL met een half uur weer weg, ja echt snel, super service, geven een mammoet uurprijs. Volgens mij kan zo'n klusje in een kwartier, dus eigenlijk is het uurtarief 400 euro. Gezocht monteur, we beginnen morgen een autobussiness !!!!!!

Tjoh wat ben ik boos, en wat vind die club dit allemaal heel gewoon. Nu ken ik toevallig één van de commisarissen van dit bedrijf. Tijd voor een borrel.

Rob
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Zo duur

Bericht door Pascal-141 »

Als ik dat zo lees , dan komt er bij mij maar 1 ding in mijn gedachten : jij bent stevig gen**kt .

Een stevige 100Ah batterij kost amper 120eur , dat pietlullig batterijtje van amper 70Ah dat VW er standaard inzet kost waarschijnlijk nog geen 100eur . Plaatsen is 10min werk , en daar rekent een beetje garage toch niks voor aan ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Zo duur

Bericht door rick_k »

Niet waar... In Opmeer zit een andere VW dealer namelijk Theo Rood. Maar ga dan ook gewoon naar een universele garage dan.

mvg Rick
Gebruikersavatar
ferry395
Berichten: 1193
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:13

Re: Zo duur

Bericht door ferry395 »

Tja heb het al vaker gezegd het is een kl@te bedrijf.
Ze hebben schagen als een soort kadotje van pon gekregen ( dit omdat meneer s als eerste samen met de pon de autos hebben gehaald tig jaar geleden).
Tja dus de grote heet M . S kan niet meer stuk bij pon.
En ik ben niet voor niks vertrokken bij m . s .
Zelfs met een reparatie van 2000 euro waren ze toen in schagen 400 goedkoper, maar helaas is dit nu een en dezelfde eigenaar.
Dus idd ga naar theo rood fijn bedrijf en willen nog iets extras doen.

Gr Ferry
T5 volledig ABT 224pk www.HORIZONBRUIN.nl
voor al u ZONNEBANKEN-SAUNA'S-FITNESSAPPARATUUR-COLLAGEENBANKEN-HOTTUBE'S
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Zo duur

Bericht door Harry 341 »

Waarom voor een accu naar de st..ehh dealer? Sorry maar dan vraag je erom..... :muur
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
rob072
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:43

Re: Zo duur

Bericht door rob072 »

Tja beetje dom, maar inmiddeld ben ik gebeld.

gr rob
Gebruikersavatar
Mastodont
Berichten: 601
Lid geworden op: 24 apr 2008, 15:58
Locatie: Kennemerland/Haarlem
Contacteer:

Re: Zo duur

Bericht door Mastodont »

Kom al jaaaaaren niet meer bij deze lui.
Je wordt slecht behandeld, krijgt nog net geen grote bek, afspraken worden niet nagekomen.... NOOIT MEER!
Alleen als je binnenkomt met een gevulde portomonnee om een auto te kopen, tja dan buigen ze in alle richtingen voor je.
Alles is mogelijk, zeggen ze.....
Als je je knip hebt leeggeschudt verandert alles. en kom vooral niet met een garantie, coulance geval aan,
of erger nog met een klacht..... JIJ BEN FOUT en zij zijn goed .... slechtslechtslechtslechtslecht

Grrrrrrrrrrrrrr
Mastodont
Chevrolet Suburban 454Cui (7,4 L) Silverado 1986
Mercedes-Benz 300E W124 1986
Transporter T5 TDI 2005 (verkocht 15-12-2010)
Transporter T3 Syncro Doka 1986 - (verkocht)
Kawasaki Z1300 1981
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Zo duur

Bericht door Harry 341 »

Troost je..is in Frankrijk nog erger...(zelf ondervonden)aandrijfas losgelopen..heel voorzichtig naar een dealer.1 dag voor we naar huis moesten.
Daar de zaak uitgelegd...receptionist mee naar buiten...is echt hooguit een half uurtje werk....werd gewoon uitgelachen..wat ik wel niet dacht!
of ze niks anders te doen hadden dan toeristen helpen....Mocht 'm neerzetten en na een WEEK!!even bellen. :ie Vervolgens bij de ernaast gelegen Renault dealer gevraagd...hetzelfde resultaat!
ANWB heb je in dit geval ook geen fl. aan.Die sturen een afsleepwagen van de garage waar ze een contract mee hebben..Komt erop neer dat je voorover mag gaan staan...Vriend van ons betaalde 600 voor een startmotorwissel....
Teneinde raad maar een doppendoos etc. gekocht en het zelf gedaan..
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Plaats reactie