Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ACHTERKLEP

vragen over de T5
Plaats reactie
wittebeer
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 feb 2007, 18:25
Locatie: Dirksland
Contacteer:

ACHTERKLEP

Bericht door wittebeer »

HALLO,

IK WIL GRAAG EEN ONTGRENDELINGSKNOP MAKEN OM M'N ACHTERKLEP , T5, VAN BINNENUIT OPEN TE DOEN.
IS DAT MOGELIJK, HEEFT IEMAND DIT AL EENS GEDAAN?

Hgr Jan Wisse
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Re: ACHTERKLEP

Bericht door erik 924 »

Zou ik ook wel willen weten...
Bij mijn T4 kon ik zo aan het stangetje trekken en open was tie..Nu heb je geen mogelijkheden wat dat betreft..
Wil je overnachten in de bus kom je er niet meer uit... :alarm
Lisboa

Re: ACHTERKLEP

Bericht door Lisboa »

erik 924 schreef:Zou ik ook wel willen weten...
Bij mijn T4 kon ik zo aan het stangetje trekken en open was tie..Nu heb je geen mogelijkheden wat dat betreft..
Wil je overnachten in de bus kom je er niet meer uit... :alarm
Jawel hoor, er is zeker een mogelijkheid,

* Achterklep T5 openen.
* Bekleding/afdekplaat loshalen.
* Onderaan het open-sluit mechanisme zit een schuifje.
* Maak met een gatenzaag een gat van ca. 5 cm doorsnede op de plaats van het schuifje in de bekleding.
* Plaats de bekleding weer op de oorspronkelijke plaats.
* Klaar!

Vanaf nu kun je de achterklep ook van binnenuit openen, dit door het schuifje van onder naar boven te bewegen :jumpklap .

:gif :alarm ->->-> Maar let op!!!! <-<-<- :alarm :gif
Verblijf nooit zonder sleutel/AB in de laadruimte van de T5 :bonk , indien de T5 vergrendeld is en jij de afstandsbediening niet kunt bedienen dan zit je muurvast opgesloten! :muur
Stel je eens voor dat je een nachtje in je eentje achterin verblijft met strenge vorst zoals afgelopen winter, of een middagje in de brandende zomerzon, VW zal niet voor niets de achterklep met een blanco afdekplaat geleverd hebben.

Dit is echter de goedkoopste en simpelste oplossing, ik heb het zelf ook gedaan en de afdekplaat met zwart tapijt bekleedt en nagenoeg onzichtbaar.
Ga jij voor mooi en luxe dan kun je ook gaan voor een kant en klare hendel zoals die ook in een multivan/california voorkomt.

Mvg,

Luuk
Plaats reactie