Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

vragen over de T5
Plaats reactie
anmichel
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 okt 2010, 20:25

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door anmichel »

En dan hopen dat de dag na de beslissing VW niet komt aandraven met b.v. de TDI van de Touareg met 204 of 240 PK met een 8 traps automaat.
anmichel
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 okt 2010, 20:25

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door anmichel »

Kan pas 10 november gaan proefrijden
Gebruikersavatar
Rafke 108
Berichten: 690
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door Rafke 108 »

In Kortenberg??
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07

Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster


Afbeelding
evertvink
Berichten: 58
Lid geworden op: 17 feb 2007, 15:32
Locatie: stolwijk
Contacteer:

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door evertvink »

Ben gisteren bij de mb dealer geweest voor een offerte van een vito 122 met een hoop opties.
Vergeleken met de t5 180 dsg is deze toch wel een kleine € 5000,- duurder dan de volkswagen.
Dat vind ik toch wel een heel groot verschil voor de v6.
Ik ga nog met de mb rijden.
Een groot voordeel van de mb is dat je voor zo'n € 1600,- meer xenon heb.
Bij vw niet leverbaar of vreselijk duur. Of weet iemand anders een goedkopere oplossing dan losse lampjes verwisselen en zwarte reflectors krijgen.
anmichel
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 okt 2010, 20:25

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door anmichel »

Een vergelijking van prijs met vergelijking van de standaarduitrusting en dezelfde opties kom ik iets duurder uit; maar dan wel een 3.0 V6 motor i.p.v. een 2.0 4 cylinder motor. Voor een prijsvergelijking moet je appels met appels en peren met peren vergelijken.
Beide zijn qua prijs gelijklopend, dat is niet het probleem.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door Donald4Motion »

evertvink schreef:Ben gisteren bij de mb dealer geweest voor een offerte van een vito 122 met een hoop opties.
Vergeleken met de t5 180 dsg is deze toch wel een kleine € 5000,- duurder dan de volkswagen.
Dat vind ik toch wel een heel groot verschil voor de v6.
Ik ga nog met de mb rijden.
Een groot voordeel van de mb is dat je voor zo'n € 1600,- meer xenon heb.
Bij vw niet leverbaar of vreselijk duur. Of weet iemand anders een goedkopere oplossing dan losse lampjes verwisselen en zwarte reflectors krijgen.
Ik weet dat bij de 'echte' T5 :lach je gewoon een projektzwo bi-xenon kan plaatsen
kost toch 1000minder dan in de optie lijst en exact hetzelfde ander ander naampje erop.

Dit zal vast op korte termijn ook voor de T5 en een half eraan komen.

Maar dan nog. VW rekende 3000 voor de optie BiXenon :muur
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door johnny van de voorde »

We dwalen af, blijft goeie discussie, weetjewel ?

John
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door Rico »

Ik rij nu nog steeds de blauwe Vito 111, dus viercilinder. Sommigen van jullie hebben die aleens gezien. Ben een paar weken geleden een proefritje gaan maken met een 2008 Vito V6. Hahaha, als je zo'n hakkeplof viercilinder zoals mijn Vito heeft gewend bent, dan is zo'n super V6 heeeeeeeeeeeeeeel erg aangenaam. Ik vind de V6 zelf mooier lopen dan de vijfcilinder T5. Qua geluid een vijfcilinder T4 of de Vito V6 is me om het even, hoewel het wel twee kompleet verschillende geluiden zijn. De T4-vijfcilinder heeft een lekkere roffel, de V6 is meer een comfortmotor.

Vind het trouwens nog steeds jammer dat VW gekozen heeft voor viercilinders in de nieuwe T5. Persoonlijk zou ik de Crafter-motoren de voorkeur hebben gegeven. Maar ja, een Crafter is voor het doel dat ik een bussie rij een enorme overkill.

Prijstechnisch was de Vito-V6 niet interessant. Maar de kans dat er in de toekomst eentje bij mij voor de deur komt te staan is wel enorm toegenomen.

Als ik kijk naar de kwaliteit van m'n Vito dan vind ik die vergelijkbaar met een Transporter. De T5 is van binnen wat mooier, maar zowel van de T4, de T5 als de Vito vind ik de stoelen niet joepie, maar dat maakt niet uit, heb toch ASS-stoelen. De Vito-cabine oogt me wat ruimer als de T5. M'n T4 was vrijwel probleemloos, de Vito is dat ook. Ik denk dat als je de standaard vering onder de auto hebt zitten, de T5 wat strakker rijdt, en de Vito misschien iets meer veercomfort heeft.

Als je me heeeel diep in het hart kijkt, dan zou ik als vervanger van de Vito eerder naar een T4 dan naar een T5 kijken als het een VW zou gaan worden. Maar goed, de T4 wordt helaas niet meer gemaakt. Dat ik geen T5 heb gehad zal in die keuze waarschijnlijk wel meespelen, maar m'n T4-tje heeft bij mij toch wel een speciaal plekje gekregen.

In kansen vertaald: Kans dat m'n volgende auto weer een Vito wordt is 70% (voornamelijk bepaald door de V6). De kans op een T5.5 is dus slechts 30%. Een fictieve keuze tussen een Vito en een T4 zou op 45/55 zitten.

Groet,

Rico
anmichel
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 okt 2010, 20:25

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door anmichel »

Ga morgen proefrijden: Multivan 2.0 DSG 4 motion 180 PK / Viano V6 3.0 aut. 224 PK
mcs
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 feb 2008, 20:21
Locatie: Hulsberg limburg

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door mcs »

Hallo

Ik wil mijn T5 2006 130 pk inruilen voor een nieuwe bus , en heb een proefrit gemaakt in een vito cdi116 da,s 163 pk.

wat me opvalt is dat mijn 130 pk bus krachtiger en sneller aanvoelt, zal best gevoelsmatig zijn,je rijdt wel heel snel bijv 100km p/u maar het voelt niet zo, de vito heeft een hele gelijkmatige krachtopbouw en de t5 komt bij 2100 omw. los dan schiet ie weg.

ik twijfel over een nieuwe t5 gp 140 pk of een vito cdi 116 met 163 pk ik heb moeite om een hoop geld bij te leggen om een vw te kopen die ik nu ook heb ,alleen de neus en dashboard is anders, en dan ook nog geen 5 cilinder meer heeft.

als je na zo,n vito proefrit in je t5 stapt zie je wel dat het dashboard van een nieuwe facelift vito toch wel heel mooi is met veel opbergvakken , stuurwiel bedienig op de ambition uitvoering.
maar ik weet nog niet hoe de t5 gp loopt , zal wel niet zo explosief trekken als mijn 5 cilinder t5.

in ieder geval als er iemand interesse heeft in mijn t5 2006 130 pk 95000km reflex zilver met airco en cruise ctrl, 2 comfortstoelen , kort gesloten bus met deurtjes , alu velgen myato 16'' zwarte glaspanelen rondom
tel 0619790030
wittebergen
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 jan 2007, 18:46
Locatie: alkmaar

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door wittebergen »

Hallo,

Ik zit ook al een tijdje te twijfelen tussen een vito en t5,5
Ik vind de t5 om te zien veel mooier (in de juiste configuratie), de vito oogt wat onsamenhangender de t5 is stoerder en robuuster.
Motorisch denk ik dat de 140pk dsg een goede keuze is of een 116 automaat.
Heb nu een 174pk handgeschakeld en daarvoor een 174pk met automaat gereden.
Verlang na 4 jaar schakelen weer terug naar een automaat.
Heb van beide een offerte aangevraagd maar het verschil tussen vito en t5 is mij wat te groot.
De vito komt in mijn geval met vergelijkbare opties dik €5000,- duurder uit. een 113cdi €3000,-
Ik heb nooit een probleem met mijn transporters gehad en mijn dealer in Alkmaar vind ik betrouwbaar en attent, kleine dingetjes die mij nauwelijks opvallen worden met een beurt gratis vervangen, en ik ben een pietlut.
Al de verhalen over vito's helpen ook niet mee om over te stappen dus ondanks de weinige veranderingen van de facelift ben ik toch geneigd om weer een t5 te kiezen.
Motorisch is het natuurlijk leuk al die pk's maar ik denk dat je op de nederlandse weg niet echt meer nodig hebt dan +/-150 pk.
Heb nu meer dan 200pk hardstikke leuk leaseauto's irriteren op de snelweg maar buiten dat niet echt nodig.
Ik vervoer vaak veel zware spullen maar deze (5cilinder)motor heeft me nog nooit het gevoel gegeven iets tekort te komen.
De 4cilinder Biturbo, Ik weet niet maar het lijkt me iets teveel werk voor een 4cylinder vandaar de keuze voor een 140pk.
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door hendrikus »

maar dan moeten die prijsverschillen puur id opties zitten, want standaard is een Vito goedkoper en uitgebreider aangekleed.

Als je de prijslijsten bekijkt van beide auto's en dan de simpelste uitvoering, lwb en 180pk en 160pk is de Vito toch een kleine 2mille goedkoper, maar heeft bv wel standaard electrische ramen en spiegels en centrale deurvergrendeling terwijl de T5GP dit geen van allen heeft.

En ik ben van mening dat de Viano zeker tegen een T5 multivan opkan qua rijden en interieur. Ik vond dat onrustige en rauwe karakter van de 174pk versie juist vervelend. Ik mag graag lekker comfortabel rijden met een vloeiende vermogensopbouw
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door painter »

anmichel schreef:Ga morgen proefrijden: Multivan 2.0 DSG 4 motion 180 PK / Viano V6 3.0 aut. 224 PK
Dan weet ik nu de uitslag al !!!!!!
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door emil »

ik ook :driveT5 :T54LIFE
Gebruikersavatar
Yasmine D & Wesley V
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:54
Locatie: Belgie, Bazel

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door Yasmine D & Wesley V »

Ik Wesley denk dat het een T5 multivan gaat worden. :driveT5 :T54LIFE

Groetjes Yasmine en Wesley
VW T6 Caravelle Highline 204pk Dsg 4 motion, full option. :T6NOLESS
Plaats reactie