Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Lange wachttijd voor wie nog winterbanden wil !

vragen over de T5
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Lange wachttijd voor wie nog winterbanden wil !

Bericht door johnny van de voorde »

Hey Weetjewellers,

Voor zij die nog winterbanden willen : In Belgie zeer lange wachttijden !!!

Ik heb vandaag een afspraak geregeld voor de montage van 4 nieuwe winterbanden. (De mijne zijn versleten).

09 December :groteogen :groteogen :groteogen :ie :ie :ie

Omdat in Belgie winterbanden niet verplicht zijn komen wij op de secundaire plaats wanneer het gaat om het leveren van winterbanden.
De duitse - Oostenrijkse en alle landen waar winterbanden wél verplicht zijn krijgen voorrang van de fabrikanten !!!

Dus, snel wezen jongens (en meisies) !

John.
Gebruikersavatar
Yasmine D & Wesley V
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:54
Locatie: Belgie, Bazel

Re: Lange wachttijd voor wie nog winterbanden wil !

Bericht door Yasmine D & Wesley V »

Wij hebben 2 november gebeld voor winterbanden, 9 november mogen we langskomen, toch snel he, niet?
VW T6 Caravelle Highline 204pk Dsg 4 motion, full option. :T6NOLESS
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: Lange wachttijd voor wie nog winterbanden wil !

Bericht door johnny van de voorde »

waarschijnlijk heeft jouw bandencentrale banden op stock. Heb jij een caravelle of een multivan ?
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Lange wachttijd voor wie nog winterbanden wil !

Bericht door heemskerk »

johnny van de voorde schreef:Hey Weetjewellers,

Voor zij die nog winterbanden willen : In Belgie zeer lange wachttijden !!!

Ik heb vandaag een afspraak geregeld voor de montage van 4 nieuwe winterbanden. (De mijne zijn versleten).

09 December :groteogen :groteogen :groteogen :ie :ie :ie

Omdat in Belgie winterbanden niet verplicht zijn komen wij op de secundaire plaats wanneer het gaat om het leveren van winterbanden.
De duitse - Oostenrijkse en alle landen waar winterbanden wél verplicht zijn krijgen voorrang van de fabrikanten !!!

Dus, snel wezen jongens (en meisies) !

John.
Of ze willen graag wat aan je verkopen....
Gebruikersavatar
Yasmine D & Wesley V
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:54
Locatie: Belgie, Bazel

Re: Lange wachttijd voor wie nog winterbanden wil !

Bericht door Yasmine D & Wesley V »

johnny van de voorde schreef:waarschijnlijk heeft jouw bandencentrale banden op stock. Heb jij een caravelle of een multivan ?

Nee ze hebben de banden niet op stock ze zijn besteld. Wij hebben een Caravelle.

Groetjes Yasmine en Wesley
VW T6 Caravelle Highline 204pk Dsg 4 motion, full option. :T6NOLESS
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: Lange wachttijd voor wie nog winterbanden wil !

Bericht door raymondo »

krijg komende week winterbanden.. gisteren besteld.. hadden nog 8 dunlops op voorraad in nederland.. Daarna verwacthen ze voorlopig niks meer binnen te krijgen... laat me originele velgen zwart maken en dan onder de bus op 16 november...
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Lange wachttijd voor wie nog winterbanden wil !

Bericht door Pascal-141 »

johnny van de voorde schreef:Hey Weetjewellers,

Voor zij die nog winterbanden willen : In Belgie zeer lange wachttijden !!!

Ik heb vandaag een afspraak geregeld voor de montage van 4 nieuwe winterbanden. (De mijne zijn versleten).

09 December :groteogen :groteogen :groteogen :ie :ie :ie

.
... Andere bandenleverancier zoeken ... :knipoog
OF jouw bandenboer heeft geen (of heel weinig) voorraad , OF hij doet weinig moeite om ze toch snel binnen te hebben

Enneuh ... als ik winterbanden bestel , dan doe ik dat eind augustus/begin september al hoor . Want dan zijn bij de bandenfabrikanten al volop winterbanden in productie , en heb je dus "verse" banden . Wanneer je de banden dan besteld heb je ze vrijwel meteen , wanneer je op het laatste moment gaat bestellen , heb je natuurlijk veel kans dat je wegens de drukte lang moet wachten .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: Lange wachttijd voor wie nog winterbanden wil !

Bericht door johnny van de voorde »

hey,

't ja , in het leven is voor alles een verklaring :

Voor een caravelle en een multivan heb je banden nodig van een normale load-index.

Voor een transporter (is en blijft een bestelwagen), heb je een hogere load-index nodig. deze banden worden minder gevraagd (vooral in winterbanden). Daarom worden ze ook minder geproduceerd , daarom duurt het ook langer vooralleer je ze hebt !

Voor een multivan bvb, had hij ze gewoon op stock en kon ik al op maandag 8 november terrecht.

Wat betreft "vroeger bestellen" : Mijn bus is een lease bus. Ik heb dus niets "vroeg" te bestellen maar moet me gewoon aan de leasing maatschappij hun regeltjes houden.

Dat is mijn uitleg, voila :toppie

Johnny.
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Lange wachttijd voor wie nog winterbanden wil !

Bericht door Jeroen T5 204 »

Ik had een paar weken geleden al Dunlops besteld, toen waren er al niet veel meer.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Lange wachttijd voor wie nog winterbanden wil !

Bericht door heemskerk »

Ik begrijp het verhaal van het load-index verschil voor de banden met betrekking tot een Trasporter versus Multivan/ Caravelle. Weet iemand wat de load-index van een Caravelle en/of Multivan is? Ik vraag mij wel het volgende af: Theoretisch kunnen er -inclusief de chauffeur- negen personen in een Caravelle plus wat bagage. Dit zou de 1000kg kunnen overschrijden wat ook het laadvermogen is van mijn Transporter waar ik wel een verhoogde load-index voor nodig heb....

Wie weet het?
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Lange wachttijd voor wie nog winterbanden wil !

Bericht door matje86 »

waarom koop je winterbanden :ie voor de :winter dan zijn ze er niet :nuts dan wil iedereen ze :hebbeuh
dus koop ze voortaan net na de :winter dan zijn er genoeg :knipoog
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: Lange wachttijd voor wie nog winterbanden wil !

Bericht door johnny van de voorde »

boring !!!

Zelfde verhaal maar dan in't chinees

Moi-csa shan toi voi bee sang, noi voi tursi danta chan !

si toi moi-csa shan voi toi vis tan,

moi mi soi etoi nasang !

(vertaling : Links is die kant waarvan je grote teen aan de rechtervoet zit) :knipoog

John.
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Lange wachttijd voor wie nog winterbanden wil !

Bericht door matje86 »

http://www.goeievraag.nl/vraag/duitslan ... nden.36528" onclick="window.open(this.href);return false;


Ik heb onlangs een nieuwe winterset (da’s winterband op velg) besteld via autobandenmarkt. De banden worden verstuurd naar een door jou opgegeven adres - dat mag ook het adres van een garage zijn.

De banden worden geleverd door het Duitse bedrijf Delticom. Mijn ervaringen ermee zijn uitstekend:

— Vrijdagavond besteld (via Internet).
— Zaterdagochtend bevestiging dat de levering zou plaatsvinden.
— Zaterdagochtend gebeld met de garage waar ik ze heen had laten sturen. Zij hadden ook al een bevestiging ontvangen, vroegen zich al af wie ik was.
— Dinsdag of woensdag (weet ik niet meer precies) werden de banden geleverd bij de garage.
— Meteen een afspraak gemaakt om de banden te laten wisselen.

voor nl http://www.autobandenmarkt.nl/Winterbanden.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
pieters
Berichten: 290
Lid geworden op: 12 jun 2008, 19:26

Re: Lange wachttijd voor wie nog winterbanden wil !

Bericht door pieters »

heemskerk schreef:Ik begrijp het verhaal van het load-index verschil voor de banden met betrekking tot een Trasporter versus Multivan/ Caravelle. Weet iemand wat de load-index van een Caravelle en/of Multivan is? Ik vraag mij wel het volgende af: Theoretisch kunnen er -inclusief de chauffeur- negen personen in een Caravelle plus wat bagage. Dit zou de 1000kg kunnen overschrijden wat ook het laadvermogen is van mijn Transporter waar ik wel een verhoogde load-index voor nodig heb....

Wie weet het?
Eh kijken naar je maximale aslast van een van de twee assen de hoogste kiezen.
Staat wel ergens in je boekje/kenteken.
Daarvan de hoogste kiezen zoals gezegd en delen door twee.
Hier hoort een code bij voor je gewichtsklasse, zal wel ergens in de buurt zitten van een 104

Succes.

Eh vergeet ook je snelheidsindex niet, Liefst gelijk of iets hoger dan de maximale snelheid die je auto kan halen .
Voor winterbanden is een uitzondereing maar dan moet je een sticker in je auto hebben die dit duidelijk aangeeft.

Succes nogmaals
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Lange wachttijd voor wie nog winterbanden wil !

Bericht door heemskerk »

pieters schreef:
heemskerk schreef:Ik begrijp het verhaal van het load-index verschil voor de banden met betrekking tot een Trasporter versus Multivan/ Caravelle. Weet iemand wat de load-index van een Caravelle en/of Multivan is? Ik vraag mij wel het volgende af: Theoretisch kunnen er -inclusief de chauffeur- negen personen in een Caravelle plus wat bagage. Dit zou de 1000kg kunnen overschrijden wat ook het laadvermogen is van mijn Transporter waar ik wel een verhoogde load-index voor nodig heb....

Wie weet het?
Eh kijken naar je maximale aslast van een van de twee assen de hoogste kiezen.
Staat wel ergens in je boekje/kenteken.
Daarvan de hoogste kiezen zoals gezegd en delen door twee.
Hier hoort een code bij voor je gewichtsklasse, zal wel ergens in de buurt zitten van een 104

Succes.

Eh vergeet ook je snelheidsindex niet, Liefst gelijk of iets hoger dan de maximale snelheid die je auto kan halen .
Voor winterbanden is een uitzondereing maar dan moet je een sticker in je auto hebben die dit duidelijk aangeeft.

Succes nogmaals
Hoi Pieters,

Waarschijnlijk heb ik mijn vraag niet goed geformuleerd of jij hebt 'm niet begrepen. Ik heb een Transporter, weet al wat mijn maximale aslast is en weet ook wat de loadindex van mijn banden is en moet zijn, dat is allemaal in orde.
Wat ik mij wel afvroeg; Wat is de loadindex voor een Multivan of Caravelle? Ik begreep dat deze lager (is)(zijn) dan van een Transporter?
Plaats reactie