Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Zuheizer ?

vragen over de T4
MichelF
Berichten: 69
Lid geworden op: 15 sep 2010, 10:35

Re: Zuheizer ?

Bericht door MichelF »

Ja, bij de multivans (althans bij die van mij...) zit de 2e accu en een aantal zekeringen onder de bestuurderstoel. De glaszekering in het alu relais was bij mij de oorzaak dat niks het deed. Maar of het origineel is? Is wel een originele Westfalia....
Gebruikersavatar
Rimu
Berichten: 388
Lid geworden op: 07 mar 2007, 10:40
Locatie: Huizen

Re: Zuheizer ?

Bericht door Rimu »

Ook ik heb nog een aantal vragen (zucht), ik stel ze hier maar, maar wil ook wel een nieuwe topic starten. denk niet dat iedereen daar gelukkig van word.
Ik heb vandaag een aantal prijs opgaven gekregen allemaal boven de €400 ex...!!!! om mijn D3WZ omgebouwd te krijgen naar standkachel had expliciet gevraag om alleen materiaal, om bouw doen we (mijn schoonvader) zelf, heb het idee dat een aantal bedrijfen toch de ombouw rekenden
Wij kunnen hier een comfortset van maken inclusief een miniklok voor €401,- excl. Btw.
of ik lees het verkeerd maar krijg ze nu ff niet te pakken.
op t4wiki begreep ik een beetje dat als je een D3WZ ombouwt het eigenlijk een D3(4)WS word.
Kan iemand mij in klare taal(tekst) vertellen wat ik moet aanschaffen op bijvoorbeeld Ebay, om mijn bijverwarmer om te bouwen naar standkachel.
zo vind ik wel branstofpompjes maar die zijn voor
EBERSPACHER 12V FUEL PUMP FOR D2/D4 HEATERS 1KW-4KW
.
Ook: EBERSPACHER 7-DAY TIMER FOR B/D1LCC, B/D3LCC, B/D5LC
For auction 1 new boxed EBERSPACHER 7-day timer 12V for EBERSPACHER B/D1LCcompact, B/D3LCcompact, B/D5LC and B/D8LC air heaters also for Eberspacher water heaters. Eberspacher Part no. 22 1000 30 12 00 with the operating instructions and all the electrical connections. Plug with loom is also included.
.
Wie o wie kan mij uit deze hocus spocus helpen.

Groet Rinke
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Zuheizer ?

Bericht door Roger B. (11)61 »

nodig heb je:
nu op ebay: deze set 339 eur
of zelf samenstellen
-schakelklok (dagtimer of weektimer, de weektimer past vrij aardig in je dash) kleine 100 eur op ebay
-waterpompje (rond de 58 euro op ebay)
[url=http://cgi.ebay.de/12V-Wasserpumpe-z-B- ... 33620a9aec]bijvoorbeeld deze

-kabelboom en relaisblokje (nog niet los gezien op ebay) hoeveel naast relais in dit blokje zit weet ik niet.


-brandstofpompje zit volgens mij standaard al op je zuheizer (net achter de wielophanging net voor de tank links metalen tonnetje met op de uiteinden een slangetje en aan de zijkant een stekker)
deze bijvoorbeeld

Volgens mij moet zo'n set bij een eberspächer dealer te koop zijn voor pakweg 350 euro, in DLD misschien iets goedkoper
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
gijsplas
Berichten: 344
Lid geworden op: 19 sep 2010, 17:21
Locatie: Katwijk ZH

Re: Zuheizer ?

Bericht door gijsplas »

Ook bij een camper zal het niet onder de stoel zitten, heel knap als je dat weg weet te werken onder de poot
Er zit zelfs nog een accu bij ook , allemaal onder de bestuurdersstoel dus (zie foto aan het begin van deze topic).
nog nooit gezien eerlijk gezegd maar dat wil inderdaad niet zeggen dat ze niet bestaan zullen dat multivans zijn?
Is inderdaad een Multivan
Ja, bij de multivans (althans bij die van mij...) zit de 2e accu en een aantal zekeringen onder de bestuurderstoel. De glaszekering in het alu relais was bij mij de oorzaak dat niks het deed. Maar of het origineel is? Is wel een originele Westfalia....
MichelF stuur ik even een PB'tje - kunnen we misschien wat zaken vergelijken
1995 VW T4 Multivan 1.9TD
Gebruikersavatar
Rimu
Berichten: 388
Lid geworden op: 07 mar 2007, 10:40
Locatie: Huizen

Re: Zuheizer ?

Bericht door Rimu »

Is deze http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 500wt_1156" onclick="window.open(this.href);return false; ook geschikt voor een zuheizer die ik wil ombouwennaar standkachel, had namelijk op een vorige een bod gedaan die ook !!! geschikt was voor een zuheizer, dus voor zowel water als lucht verwarming.

groet Rinke
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: Zuheizer ?

Bericht door SCOTT »

Bij standverwarming kan je op voorhand een tijd instellen voor de bus op te warmen (interieur en motor via koelwater). Maar als ik nu aan het rijden ben, blijft dan de eberspacher nog werken als bijwarmer, of is dat niet meer mogelijk door de upgrate naar standverwarming?
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: Zuheizer ?

Bericht door m.c van den berg »

Heb het zelfde als (Gijsplas) onder de bestuurders stoel zitten, ja ook de 2e accu.(caravelle)

Maar kijk je ontstekings? stift maar na,of vervangen, van je kache. Dan kan ook de 2e omloopwaterpomp kapot zijn. dan slaat de kachel ook uit bij 50gr C "geloof beveiliging".

Kachel zir aan de bestuurderskant nabij voor de accu

en anders kom even langs
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Zuheizer ?

Bericht door Roger B. (11)61 »

na ombouw blijft de zuheizer ook gewoon zuheizer, aleen is ie ook als standheizung te gebruiken, ook wanneer de motor loopt
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: Zuheizer ?

Bericht door SCOTT »

Roger B. (11)61 schreef:na ombouw blijft de zuheizer ook gewoon zuheizer, aleen is ie ook als standheizung te gebruiken, ook wanneer de motor loopt

Oke, thanks, dan wordt het intressant om om-te-bouwen
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Plaats reactie