Bedankt voor je duidelijke uitleg Richie.
Hij staat nu (weer) bij het revisie bedrijf om het kleppenblok en de computer te controleren.
Ik kan nu dus even niets doen maar misschien weet je, of iemand anders, ook een oorzaak van het slip probleem in de M status zoals in mijn geval 4M+ - 45 - 2600
Want dit zou dus betekenen dat de auto in z´n 4e versnelling met gesloten overbruggingskoppeling rijd maar met een slip van 45 toeren tussen motor en versnellingsbak.
Mvg
Nol
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
automaat camper
Re: automaat camper
Hoi Nol,
Inderdaad een slip van 45 rpm met gesloten koppeling. Je geeft niet aan of dit bij constante snelheid is of tijdens accelereren.
Tijdens accelereren mag er korte tijd slip ontstaan, maar alleen bij het begin van de acceleratie. Later moet de slip terug lopen naar 0.
Als je bij constante snelheid slip blijft houden wordt de overbruggingskoppeling niet voldoende aangedrukt of is versleten.
Groeten,
Richie
Inderdaad een slip van 45 rpm met gesloten koppeling. Je geeft niet aan of dit bij constante snelheid is of tijdens accelereren.
Tijdens accelereren mag er korte tijd slip ontstaan, maar alleen bij het begin van de acceleratie. Later moet de slip terug lopen naar 0.
Als je bij constante snelheid slip blijft houden wordt de overbruggingskoppeling niet voldoende aangedrukt of is versleten.
Groeten,
Richie