Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Centrale deurvergrendeling sluit uit zichzelf

vragen over de T4
VAR
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 jan 2007, 17:47

Centrale deurvergrendeling sluit uit zichzelf

Bericht door VAR »

Bij mijn T4 word regelmatig uit zichzelf de vergrendeling ineens actief.Dan sluiten alle deuren zich.Dit gebeurd ook als als de sleutel in het contact zit en de auto gewoon draait en we er met zijn allen inzitten.Het lijkt alsof het bij de duo passagier deur vandaan komt.Als er daar iemand zit heeft hij er het meest last van.
Wat kan dit zijn ?
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: Centrale deurvergrendeling sluit uit zichzelf

Bericht door harry t5 191 »

Kapot veertje in je deurslot !
Gebruik de zoekfunctie maar eens.
Gebeurd vaker.

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
VAR
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 jan 2007, 17:47

Re: Centrale deurvergrendeling sluit uit zichzelf

Bericht door VAR »

Hallo Harrie,

bedankt voor je zeer snelle reactie.
Heb het gevraagd aan een VW monteur die in zijn vrije tijd wat heeft gedaan aan mijn auto.Maar die had het over de sloop (veertje is niet bij de VW te kopen blijkt)
dan loop je risico op ook al een wat minder veertje volgens hem.Maar nieuw schijnt het slot meer dan 100 euro te zijn.Ook niet echt leuk.
Ik heb al gelezen dat sommigen onder ons zelf zo'n veertje maken.Maar volgens die monteur is dat niet makkelijk om precies pas te krijgen.
Heb jij nog een optie (of iemand anders ?), ergens misschien toch te koop op een andere plek dan de VW garage ?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Centrale deurvergrendeling sluit uit zichzelf

Bericht door Multivan Generation »

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
VAR
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 jan 2007, 17:47

Re: Centrale deurvergrendeling sluit uit zichzelf

Bericht door VAR »

wederom heel erg bedankt voor de snelle reactie.
Is dit moeilijk om te monteren.Moet je nog ergens goed opletten ?

Groet,

Johan
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Centrale deurvergrendeling sluit uit zichzelf

Bericht door Multivan Generation »

niet moeilijk.. gewoon voorzichtig doen,
en goed kijken hoe hij zat/gezeten heeft..

Misschien interessant om de andere zijde meteen ook te doen :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
VAR
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 jan 2007, 17:47

Re: Centrale deurvergrendeling sluit uit zichzelf

Bericht door VAR »

Ik heb geprobeerd om te bestellen, maar ik ben niet erg bekend met eBay.Kan het kloppen dat je dit alleen met paypal kan doen ?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Centrale deurvergrendeling sluit uit zichzelf

Bericht door Multivan Generation »

Niet per definitie maar soms zijn er verkopers die alleen Paypal accepteren
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: Centrale deurvergrendeling sluit uit zichzelf

Bericht door Harry62 »

PM mij maar. Ik heb er nog één.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

Re: Centrale deurvergrendeling sluit uit zichzelf

Bericht door j.d.hukema »

Die van mij doed het ook wel eens. Heb het veertje gecontroleerd en deze is niet stuk.
Nu blijkt het dat als mijn buurman met een opel[ voorzichtig uitspreken op dit forumm] zijn afstandsbediening gebruikt die van mij er op reageerd. Hebben we gestest. en vreselijk gelachen na die tijd en er een op genomen.Dus ga kijken wat ik er aan kan doen.Ik heb geen centrale vergrendeling van vw. was me ter duur.Maar heb gemerkt dat het ook op andere plaatsen voorkomt. :ikrij :T4politie

Dick :driveT4
Groetjes Dick 1076 Afbeelding
VAR
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 jan 2007, 17:47

Re: Centrale deurvergrendeling sluit uit zichzelf

Bericht door VAR »

Allen bedankt voor de zeer snelle hulp.En Harry62 heel erg bedankt voor het aanbod.
Inmiddels heb ik 2 veertjes ontvangen vanuit Duitsland, met een uitleg erbij.Jammergenoeg in het Duits.
Nou kan ik het wel een beetje Duits lezen. Maar ik heb toch nog een vraag of er ook nog een uitleg ergens in het Nederlands is.Dat beheers ik toch een beetje beter.
Of misschien tips waar ik op moet letten.

Hieronder de links die ik kreeg van de Duitse leverancier.Nog bedankt voor de tip van de Duitse leverancier.Alles verlipe prima.Ik kon ook via een normale bankoverschrijving betalen.

http://t4-wiki.de/wiki/T%C3%BCrschloss#Ein-.2FAusbau" onclick="window.open(this.href);return false;
http://t4-wiki.de/wiki/T%C3%BCrschloss_ ... arieren%29" onclick="window.open(this.href);return false;

Groet Johan
BosscheBol
Berichten: 90
Lid geworden op: 21 aug 2010, 12:37

Re: Centrale deurvergrendeling sluit uit zichzelf

Bericht door BosscheBol »

Als je aan de passagierskant de deur openmaakt dan valt de auto (centrale vergrendeling) in het slot, is dat het zelfde (veertje) probleem als hier besproken?
VAR
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 jan 2007, 17:47

Re: Centrale deurvergrendeling sluit uit zichzelf

Bericht door VAR »

Hierbij nog een vraag.
Ik heb vandaag het veertje in het slot gezet.
Tot zover het goede nieuws.Na het goede nieuws is er ook slecht nieuws jammer genoeg.
Bij het weer monteren van alles is van het stangetje wat in de deur naar voren loopt, het plastic plugje wat in het slot zit kapot gegaan.
Dus hij klemt niet meer in het slot.Nou is mijn vraag, kan je zo'n plugje los bestellen, of betekend dit dat je daar weer een hele complete stang voor moet kopen of een heel nieuw slot ?
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Centrale deurvergrendeling sluit uit zichzelf

Bericht door Roger B. (11)61 »

volgens mij zijn die plugjes gewoon los te koop bij de dealer, en als VW ze niet los levert is er vast een ander merk waar je een oplossing kunt kopen..... vrijwel alle auto's hebben soortgelijke plugjes met stangetjes voor het slotmechaniek
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Centrale deurvergrendeling sluit uit zichzelf

Bericht door Multivan Generation »

Afbeelding

Als je die bedoeld?
Dan kosten die rond de 20 eurocent per stuk :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie