Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

temperatuur weergave mis ik.

vragen over de T5
lift
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 dec 2010, 19:46
Locatie: Handel
Contacteer:

temperatuur weergave mis ik.

Bericht door lift »

Hoe kan ik de temp.van de motor op mijn dashbord krijgen met de nieuwe T5 ??
Ik heb deze vraag al eerder gesteld maar geen antwoord op gekregen,het ging toen over de olie temp.
In het boekje staat wel een beetje beschreven hoe maar ik kom er niet uit,en hij geeft helemaal geen temp. aan en dat vindt ik heel vervelend.Ik kan van alles voor de dag toveren maar net wat ik belangrijk is vindt niet.

Met vriendelijke groet,

Wim.
richardveltman
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 jul 2007, 09:23

Re: temperatuur weergave mis ik.

Bericht door richardveltman »

Volgens mij had je dan een boordcomputer plus moeten bestellen.

Gr.Richard
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: temperatuur weergave mis ik.

Bericht door johnny van de voorde »

Beste,

Uit "cost reduction" overwegingen hebben ze de temperatuurmeter in de TRANSPORTER weggelaten. (Naar mijn mening omdat er heel wat klachten zijn over het slecht opwarmen van de transporter indien deze niet is uitgerust met de optionele extra koelvloeistofverwarmer).

Of je dit met de boordcomputer (plus) kan uitlezen weet ik niet.

John.

PS, Waarom deze vraag ? Heb je het :winter ?
Bruno
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:13
Locatie: Hoogland

Re: temperatuur weergave mis ik.

Bericht door Bruno »

Beste Wim,

als je een normaal dashbord hebt, heb je inderdaad geen temparatuur meter, ik heb zelf boordcomputer plus besteld en daar heb je een aparte temparatuur meter die zit weggewerkt onderin de kmh teller en de brandstofmeter onderin de toerenteller.
Groeten Bruno
lift
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 dec 2010, 19:46
Locatie: Handel
Contacteer:

Re: temperatuur weergave mis ik.

Bericht door lift »

johnny van de voorde schreef:Beste,

Uit "cost reduction" overwegingen hebben ze de temperatuurmeter in de TRANSPORTER weggelaten. (Naar mijn mening omdat er heel wat klachten zijn over het slecht opwarmen van de transporter indien deze niet is uitgerust met de optionele extra koelvloeistofverwarmer).

Of je dit met de boordcomputer (plus) kan uitlezen weet ik niet.

John.

PS, Waarom deze vraag ? Heb je het :winter ?
Nee ik hebt het niet koud hij is zo warm,en ik heb ook een standkachel.
Maar ik kom zelf uit de motorfiets techniek,en weet hoe voornaam het is om de temp. te weten en beter is nog de olie temp.
Maar de bus geeft al na een km of 4 goede warmte door de kachel,maar de temp. van de motor zie ik heel graag ergens op mijn dashbord.
Maar ik ga daar achteraan ik weet ook dat de diesels van tegenwoordig gewoon veel warmer worden dan dat ze op het dashbord aangeven.En daarom geven ze de temp.wel eens ooit niet weer omdat sommige dan al in paniek raken doordat ze eigenlijk dik 100 graden zijn.Maar dat worden de diesels van tegenwoordig nu eenmaal.
Maar ik wil zelf gewoon de olie temp weten,en dat komt er ook op,hoe weet ik nog niet maar het gaat lukken dat weet ik zeker.
Gebruikersavatar
Han G
Berichten: 141
Lid geworden op: 21 jul 2010, 17:17
Locatie: Nijkerk

Re: temperatuur weergave mis ik.

Bericht door Han G »

wellicht is dit iets:

http://www.scangauge.com/features/" onclick="window.open(this.href);return false;

Soortgelijk zal ongetwijfeld ook in europe te verkrijgen zijn.
:zwaai Grtzzz,

Han
T5 128kw 2006 lwb dc aut km:286xxx and stopped counting :ikrij is sold :zwaai
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: temperatuur weergave mis ik.

Bericht door raymondo »

ik heb onderin me toelerteller een metertje met een wijzertje.... dat gaat altijd tot 90 graden...

maar dat is denk ik standaard in de t5 gp.... volgens mij had ik dit ook zo op me vorige t5..

en de olietempratuur kan ik digitaal in me boordcomputer plus....
Afbeelding
lift
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 dec 2010, 19:46
Locatie: Handel
Contacteer:

Re: temperatuur weergave mis ik.

Bericht door lift »

Han G schreef:wellicht is dit iets:

http://www.scangauge.com/features/" onclick="window.open(this.href);return false;

Soortgelijk zal ongetwijfeld ook in europe te verkrijgen zijn.
Daar zit ongetwijfeld ergens iets tussen waar ik de temp. op kan zien.Maar ik moet eigenlijk iets standaard op mijn dashbord hebben.
Mijn bus is op elektronisch gebied al helemaal aangepast,ik rij met de rolstoel achter het stuur en moet met de hand gas geven en remmen.En in die bediening links tegen de deur aan zit ook de rest allemaal in gebouwd,licht ruitenwisser richting aanwijzer dus ze hebben er al veel in liggen rommelen.
Mijn achterklep gaat op een elektromotor open,er komt dan een lift uit,ik rij op de lift en zo in de bus.Ik duw weer een ander knopje in de sluit alles weer en ik rol achter het stuur.Wordt dan automatisch vergrendeld en er komt een steun achter mij als hoofd steun en klaar voor de start.
Dus er is al veel bij gebouwd,dus die temp.meter komt er ook nog op,wist ik veel dat ik daar weer een plus pakket voor moest hebben.Heb de laatste jaren aan zoveel dingen moeten deken,een temp. meter hoort er gewoon standaard op te zitten.
lift
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 dec 2010, 19:46
Locatie: Handel
Contacteer:

Re: temperatuur weergave mis ik.

Bericht door lift »

raymondo schreef:ik heb onderin me toelerteller een metertje met een wijzertje.... dat gaat altijd tot 90 graden...

maar dat is denk ik standaard in de t5 gp.... volgens mij had ik dit ook zo op me vorige t5..

en de olietempratuur kan ik digitaal in me boordcomputer plus....
Afbeelding
Ik heb ongeveer het zelfde dashbord alleen die 2 ronden metertjes onder op de KM teller en toerenteller heb ik er niet op.
En in de midden dat digitale gedoe wel,maar daar krijg ik van alles op behalve een temp.of een olie temp.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: temperatuur weergave mis ik.

Bericht door raymondo »

linkse ronde is tempratuur meter.. en rechts brandstof.... ik dacht dat dit eigenlijk standaard meters zijn op een t5......
heb je wel een nieuw type t5?
Klusman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 dec 2010, 19:29
Locatie: Eindhoven

Re: temperatuur weergave mis ik.

Bericht door Klusman »

lift schreef:
raymondo schreef:ik heb onderin me toelerteller een metertje met een wijzertje.... dat gaat altijd tot 90 graden...

maar dat is denk ik standaard in de t5 gp.... volgens mij had ik dit ook zo op me vorige t5..

en de olietempratuur kan ik digitaal in me boordcomputer plus....
Afbeelding
Ik heb ongeveer het zelfde dashbord alleen die 2 ronden metertjes onder op de KM teller en toerenteller heb ik er niet op.
En in de midden dat digitale gedoe wel,maar daar krijg ik van alles op behalve een temp.of een olie temp.
Dit is inderdaad instrumentenpaneel van een T5 GP met boorcomputer plus.
Exacte beschrijving is : 4 klokken i.p.v. 2 met vergrote middendisplay.

Dus boordcomputer heeft men altijd maar zonder de plus , enkel toerenteller en snelheidsmeter.
Brandstofmeter zit dan op het middendisplay.
Laatst gewijzigd door Klusman op 03 jan 2011, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
lift
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 dec 2010, 19:46
Locatie: Handel
Contacteer:

Re: temperatuur weergave mis ik.

Bericht door lift »

raymondo schreef:linkse ronde is tempratuur meter.. en rechts brandstof.... ik dacht dat dit eigenlijk standaard meters zijn op een t5......
heb je wel een nieuw type t5?
Ja zo nieuw als het maar kan,met een DSG7 bak dus nieuwer kan het niet,maar wel een 140 PK en jij denk ik een 180.
Maar die 2 metertjes heb ik er niet op.En de water temp is voor mij ook niet belangrijk ik wil graag de olie temp zien,ik krijg er van alles op getoverd verbruik afstand en weet ik wat allemaal behalve die belangrijke niet.
lift
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 dec 2010, 19:46
Locatie: Handel
Contacteer:

Re: temperatuur weergave mis ik.

Bericht door lift »

Klusman schreef:
lift schreef:
raymondo schreef:ik heb onderin me toelerteller een metertje met een wijzertje.... dat gaat altijd tot 90 graden...

maar dat is denk ik standaard in de t5 gp.... volgens mij had ik dit ook zo op me vorige t5..

en de olietempratuur kan ik digitaal in me boordcomputer plus....
Afbeelding
Ik heb ongeveer het zelfde dashbord alleen die 2 ronden metertjes onder op de KM teller en toerenteller heb ik er niet op.
En in de midden dat digitale gedoe wel,maar daar krijg ik van alles op behalve een temp.of een olie temp.
Dit is inderdaad instrumentenpaneel van een T5 GP met boorcomputer plus.
Exacte beschrijving is : 4 klokken i.p.v. 2 met vergrote middendisplay.

Dus boordcomputer heeft men altijd maar zonder de plus , enkel toerenteller en snelheidsmeter.
Bezinemeter zit dan op het middendisplay.
En die heb ik dan,wist ik veel de plus,dat heeft nooit niemand verteld.Maar een temp.meter hoort er gewoon op te zitten,en zeker voor dat geld.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: temperatuur weergave mis ik.

Bericht door raymondo »

zo denk ik over een nadat ik de plus heb.. en al een standaard boordcomputer had , over het ruitensproeier lampje... maar ja. das een ander topic...

maar gewoon uit belangstelling.... waarom is olietempratuurmeter zo belangrijk?? ik weet dat ik het heb.. maar kijk er nooit naar... en eerlijk gezegd heb ik me nog nooit druk gemaakt om de olie tempratuur... zolang me koelvloeistof tempratuur kan zien ben ik tevreden.... maar olie??
Gebruikersavatar
henrib
Berichten: 237
Lid geworden op: 13 jul 2010, 17:50
Locatie: den bosch

Re: temperatuur weergave mis ik.

Bericht door henrib »

raymondo schreef:zo denk ik over een nadat ik de plus heb.. en al een standaard boordcomputer had , over het ruitensproeier lampje... maar ja. das een ander topic...

maar gewoon uit belangstelling.... waarom is olietempratuurmeter zo belangrijk?? ik weet dat ik het heb.. maar kijk er nooit naar... en eerlijk gezegd heb ik me nog nooit druk gemaakt om de olie tempratuur... zolang me koelvloeistof tempratuur kan zien ben ik tevreden.... maar olie??
je moter is pas op temperatuur als de olie temperatuur boven de 80 graden is en meestal is het koelvloeistoftemperatuur wel eerder op 90 graden maar de olie temperatuur nog niet op 80 vandaar
Plaats reactie